Pasen, 2014, Bargerveen

Zoals wel vaker ben ik met pasen nabij Bargerveen.
Vorig jaar lag er sneeuw

Maar dit jaar is het prachtig paasweer en ben ik op zoek naar de wonderen van de natuur.
Je treft hier in Bargerveen echt wonderlijke schepsels aan.
Ik bedoel maar, Bakkeveen had al de eikelhamster,
maar hier zie je nog een echte paashaas,
alleen is mij niet duidelijk wat dat gele beest nou is, zou hij uit het ei gekropen zijn?
Is hij te eten, kun je hem grillen?
Ook dat grote bruine ei, wat zou dat voor ei zijn, van welk beest?
Misschien dat een van jullie (of allemaal, dat mag ook) bekend is met wat dit allemaal is, dan hoor ik het graag.

pasen2014

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Pasen, 2014, Bargerveen

  1. gnossie zegt:

    Links zie je het Wildersvogeltje, zo geheten omdat ‘ie hetzelfde kapsel heeft als de politicus.
    Rechts zit het geinkonijn waar je ontzettend mee lachen kan, in tegenstelling tot zijn broer, het chagrijnkonijn. In het midden staat een ongeschoren ei (in de winkel kun je alleen geschoren eieren kopen).

  2. Rob zegt:

    Ik blijf rustig even zitten op mijn eigen zonneterras.
    Vriendelijke vakantiegroet,

  3. Het is een vreemdsoortig karikatuur maar wat het is kan me eigenlijk niets verrotten

    Voor jou prettige feestdagen gewenst ……… en ga wat leuks doen. Niet omdat ’t moet maar gewoon omdat ’t leuk is πŸ™‚

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Gnossie,
    \kijk, daar heb ik wat aan. Dankjewel voor je kennis.

    @ Rob, Dat is goed.

    \@ \henk,\
    πŸ™‚
    Ik zit bij HteD zoals veel vaker en zometeen gaan we er even op uit, uitwaaien zeg maar.
    Vriendin is ook een om vreselijk mee te lachen, net als HteD. En verder ga ik als het weer mooi weer is morgen opnieuw Bargerveen in, net als maandag.
    \het zal hier dus wel lukken.

  5. mark zegt:

    Ik denk het te weten,dat gele geval is een huismus uit groningen die net als jij een paar dagen op stap is.Dat bruine is geen ei denk ik maar een zelfgebakken cake of paas brood in ei vorm.
    Toch wel weer toevallig dat twee provincie genoten elkaar daar nu weer moeten tegenkomen maar beide veel plezier gewenst.

  6. Dat ei is van Columbus en wacht al eeuwen tevergeefs op ontdekking c.q. bevruchting
    De neus van dat gele gevaarte is gelijk die van Jezus.
    Het gevaarte zelf is bij de opvoering van Passion in Groningen uit het programma verwijderd.
    Het is een bacterie in carnavalspak.
    Dezelfde bacterie die JC gebruikte voor de wonderbaarlijke broodvermenigvuldiging.
    Als zodanig is hij nog steeds bruikbaar.
    Het zit als geheimrecept in alle Paasbroden…

  7. Appelvrouw zegt:

    Mark,Dankje voor je leuke bijdrage!

  8. Appelvrouw zegt:

    Artafterallart,
    Dankjewel voor je prachtige verhaal. Altijd goed te horen wat anderen weten.

  9. Apiedapie zegt:

    Hm, dat niemand ziet dat het een kokosnoot is. Het is dus een kokosnoot, geen ei, er komt hooguit een kokoskuikentje uit, als je het goed warm wegzet. Het vogeltje links is inderdaad de wilderskanarie, gelukkig een heel zeldzame verschijning. Wat de kanarie met de kokos – toch een exotische vrucht – doet laat zich raden, hij hakt er zo meteen op in. Bijtijds wegduiken.

  10. EJW zegt:

    Fijne paasdagen in Bargerveen. De naam doet me vermoeden dat het een exotisch oord is. Wat dat gele beest is weet ik niet. Wel leuk met die hangpiemel die op de verkeerde plaats zit.

  11. Ik heb deze keer geen flauw idee, Appelvrouw. Vreemde snuiters, dat zijn het.

  12. King Billy zegt:

    Wie heeft dat ding gestolen? Een kokosnoot is het in ieder geval niet.

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Apiedapie,
    Ik zie het helemaal voor me dat de wilde(rs)kanarie zit in te hakken op een kokosnoot tot hij overspoeld wordt.

    @ EJW,
    Het was heerlijk!
    Bargerveen is een natuurgebied.
    Je moet niet zeggen dat die hangpiemel op de verkeerde plaats zit.
    Het kan een veel handigere plaats zijn, denk maar eens aan als je moet plassen,
    of hij wil dat een vrouw haar mond gebruikt, kan maar zo dat dat per ongeluk gaat.

    @ Kitty,
    De wereld zit vol vreemde snuiters.

    @ King Billy,
    Het ding komt uit een museum πŸ™‚

Geef een reactie

