Marokkaanse lekkernij

ManB nam een hapje van mijn broodvervanger en gruwelde: “Bah, geen suiker.
Omdat hij de wasmachine heeft voorzien van een nieuwe printplaat, en daarmee ca 150 euro bespaarde op de monteur, was ik zo vriendelijk een taart met suiker voor hem te maken.
Het recept heb ik van internet, en zelf een beetje aangepast.
griesmeeltaart1

Nu weet ik ook wat het geheim is van boerencake!
Ze doen daar griesmeel door want dat heeft een grove stuctuur.
En yoghurt als botervervanger vind ik echt een geweldig goede vondst.

Ik gebruikte 4 in plaats van 3 eieren.
geen zonnebloemolie maar
slechts 2 eetlepels kokokolie voor het vleugje kokossmaak.
Geen vanillesuiker
en niet meer dan 225 gr suiker
maar ik deed er wel gewelde rozijnen in,
helaas was het deeg heel erg dun en zakten de rozijnen naar de bodem.
Maar samen met het vleugje kokos en de rozijnen is het zoet genoeg.
Zelfs ManB vindt dat. Ook als je de cake zou overgieten met gesmolten abrikozenjam is dat toch ook al heel zoet?

Ik heb een hapje genomen en dat hapje werd iets meer.
griesmeeltaart2

Het is echt heerlijk!
Vraagt naar de hele taart.
En daarom maak ik liever niets met suiker omdat je alsmaar meer wilt.
ManB heeft daar geen last van, die neemt een piepklein stukje en dan is het hem genoeg.
Ik heb dus maar stukjes in de diepvries gedaan zodat ManB kan pakken wanneer hij wil. En ik er af moet blijven!

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Marokkaanse lekkernij

  1. Appelvrouw zegt:

    Reine, ik hou juist van minder.
    Maar vooruit, het is binnenkort pasen. Wie weet wat ik dan maak.

  2. EJW zegt:

    Een mens gebruikt teveel suiker. In de koffie doe ik dan ook zoetjes, maar dat schijnt ook niet zo goed te zijn. De Marokkaanse lekkernij ziet er lekker uit al lijkt me dat een hele uitzoekerij om het klaar te maken

  3. Appelvrouw zegt:

    Je kunt het aan zoetloze koffie wennen maar of je dan nog dat koffie gevoel hebt..
    zelf heb ik graag zwarte sterke koffie, zonder melk of suiker. Maar dat drink ik hooguit eens in de 3 maanden. Verder drink ik alleen water, en kruidenthee,zonder zoet- of zuur-stof.
    dit recept is niet moeilijk te maken, de ingredienten zijn zeer eenvoudig, en als je niet vertrouwd bent met zelf bakken, dan zet je eerst alles in schaaltjes afgewogen klaar. Dat doet ManB altijd met koken, krijg je zo’n fijne grote afwas van. Maar het geeft wel overzicht. Ik doe het niet, maar ik ben dan ook een geboren keukenprinses… binnen mijn mogelijkheden en het moet vooral niet te lang duren.

  4. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ik probeer ook zoveel mogelijk zonder suiker te doen. Het is echt troep. Eigenlijk erg dat het overal in verwerkt wordt.

  5. Appelvrouw zegt:

    Ik slik iedere dag ijzerdrank, maar het lijkt wel een suikerhap, zo smerig! Helaas zit er in veel dingen suiker, ook medicatie waar je niet zonder kunt. Hoeveel “gezonde” dingen zijn er niet gesuikerd. Gek word ik er van.
    Het is veel te lekker! in sommige producten, en daar wil ik zelf voor kiezen, want andere producten zijn juist veel lekkerder zonder.

Geef een reactie

