Aaien over de rug

weet je wat wij willen, wij mensen?
Wij willen eigenlijk iemand die over onze rug aait.
Aait er wel eens iemand over jouw rug?

Citaat uit het boek:

De waarnemer, W.Keyzer

Dit boek stuurde een aardige vrouw me die mijn blog volgt (of volgde).
Het is nu de derde keer dat ik het lees.
Evenals ‘onfatsoenlijke herinneringen’ van dezelfde schrijver kan ik nu, met hevige pijn in mijn rug en heupen, even lekker in een andere wereld duiken, die niet vrolijk is maar echt past bij een pijnfase.
En inderdaad, ik wil alleen maar iemand die over mijn rug aait,
en mijn nek, want die zit ook op slot.

aaien

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Aaien over de rug

  1. Zelf heb ik niet zo’n hoge aaibaarheidsfactor. Een warme massagestraal uit de douchekop op de nek helpt ook en natuurlijk draag je een sjaaltje om de boel een beetje warm te houden, ook als mensen je vreemd aankijken als het 20 graden of warmer is 🙂

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Ja zulke mensen moeten er ook zijn.
    Nou hoef ik ook niet door iedereen geaaid te worden, maar ik kan me wel iemand voorstellen die het mag doen.
    ik draag al 27 jaar een sjaaltje, ik maakte ze altijd zelf bijpassend bij mijn kleren. Voor zomer en winter (lekker wol). Tot een paar jaar geleden ook nog een col er bij.
    Pubers hebben me regelmatig bespot als ik in een kort dun jurkje fietste en een dikke sjaal om.
    Ooit heb ik mijn nekspieren gescheurd, en jaren later bij een auto-ongeluk (tijdens rijles) de boel nog eens ontwricht gehad waardoor ik een jaar uit de running was.

    Massagestraal verdraag ik niet, doet pijn op mijn tere lijfje, maar dat lijkt me nou echt heel handig, zelfsupporting. Toch zou ik op den duur een mens missen. Gewoon de nabijheid.
    En nee, ik hou niet van klef gedoe, maar een mannenhand is toch iets anders dan mijn eigen hand, die moeilijk op mijn rug kan komen.

  3. reinejragolo zegt:

    Nu is er niet altijd een hand om je rug te gerieven.
    In de loopstal heb ik een aantal bezemborstels gemonteerd zodat het de dames aan niets ontbreekt.

  4. Leuke foto heb je er weer bij Appelvrouw!!! Ja, ik zou ook wel elke dag gemasseerd willen worden. Jammer dat het hier zo godsgruwelijk duur is.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Goed idee, voor jouw dames dan. Want ik zou niet weten waar ik dat moet doen.
    Als je een idee hebt waar ik zulke borstels het beste kan plaatsen hoor ik het graag.

    Rebelse huisvrouw,
    Dankje voor het leuk vinden van het plaatje.
    Elke dag een massage is misschien wel wat veel.
    Als vrouw is het wat eenvoudiger zoiets gratis te krijgen, met gezelligheid.
    ManB heeft het ook een paar keer ondergaan in Indonesië, een habbekrat!
    Die meisjes liepen zelfs over hem heen.
    Dat kan ik ook, maar gezien mijn gewicht durf ik dat niet meer, bang dat hij breekt.
    Je ziet wel masseurs voor 25 euro, maar dat vind ik zelf ook erg duur. Daar kun je een paar dagen verrukkelijke lamsbouten en zalmfilets van snoepen.

  6. EJW zegt:

    Ik kan me wel vinden in Henk. De douche is een ideale plaats om gemasseerd te worden. Kost alleen warm water en als je klaar bent draai je de kraan dicht. Geen lange gesprekken daarna waarbij alles geëvalueerd moet worden

  7. Appelvrouw zegt:

    Galmier en consorten,
    je liedje beluisterd:
    Leun maar achterover,
    appelmoes,
    striemen van de takken…
    roerloos naast een schaal met appelmoes.
    Dat pikte ik er uit.

  8. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Oh, als ik door een man gemasseerd word duurt dat minstens een uur (met minder hoef ik geen genoegen te nemen).
    Ook niks vind ik het softe gedoe na die tijd van: is het goed zo? vond je het lekker? ben je tevreden? Lig je lekker, dekentje erover? Gaat het?
    Eerder vond ik het het allermooist als een man na zijn daad, ongeacht wat dat was, zomaar verdween in het niets zodat ik lekker vrij kon nagenieten, niet zo snel omschakelen maar lekker bij jezelf blijven.

  9. Als kind miste ik die aai al.
    Gelukkig geloofde ik toen nog in engelen.
    Ik sliep altijd met het raam wijd open, zodat zijn vleugels bij binnenkomst niet afscheurden.
    Wanneer ik eindelijk eens goed geslapen had, voelde dat alsof een engel langs mijn rug had gestreken.
    Zo’n engel zou in ons zorgpakket moeten zitten, toch?!

  10. broekstukken zegt:

    Ik kan me die aaiende zwaarwichtige Wim Kayzer maar nauwelijks voorstellen, maar ik vermoed dat ‘men’ dat bij mij ook heeft en toch is aaien en geaaid worden vaak best fijn.

  11. Je eigen rug strelen lijkt me inderdaad niet handig appelvrouw. Je hebt overigens wel van die krabhandjes op een stokje voor het doe het zelf werk op je rug

  12. Appelvrouw zegt:

    Artafterallart,
    Oh, dat is erg, als je dat als kind mist.
    Ik haalde mijn aaitjes en knuffels wel bij de dieren, heb dat van mijn ouders nooit verlangd.
    Maar omdat ik op de overloop sliep waar geen ramen waren kon ik niet doen wat jij deed, het raam wagenwijd open zetten.
    Lijkt me een fijn gevoel, misschien wel een gevleugeld gevoel op je rug, als zo’n engeltje is geweest.

    Ik ben het er absoluut mee eens dat dat in het zorgpakket moet zitten, er zit zoveel overbodigs in!
    Laat ze maar iets geven waar wij wel iets aan hebben. En net zoals veel gehandicapten die niet eens de mogelijkheid hebben hun eigen buik te kietelen!

    @ Martin,
    Euh, ik weet niet of het gepast is, maar ik heb je een keer ontmoet in Drenthe, en ik vond je een warme persoonlijkheid, en aaibaar.
    Vooral je rug, maar het was een net feestje en ik heb het niet geprobeerd of het echt zo was, ik bedacht het trouwens pas heel veel later.
    Aaien is soms fijn, inderdaad, ligt er aan door wie, of wie. En dan niet al te kwijlerig, en het liefst niet tegelijkertijd aan elkaar zitten, vind ik.
    Lekker loom ondergaan, niks anders voelen.
    Heerlijk.

    @ Henk,
    WHEEEHHH!
    Ik wil een echte mannenhand, geen krabhandje op een stokje!
    Ik moet al zoveel alleen doen 😦

  13. Ik moet wel minstens 2 keer per dag meneer de rug krabben wegens jeuk. Telt dat ook denk je?

  14. Appelvrouw zegt:

    Kitty.
    🙂
    Nee, dat telt niet.
    Ontharen die rug, dan ben je ook van dat gekrab af.

  15. Rick zegt:

    als jij mijn rug aait, aai ik de jouwe, maar wel beetje exclusief he, geen allemansaaiders

  16. Appelvrouw zegt:

    Rick, nee hoor, ik aai geen mensen. Brrr.

  17. Rick zegt:

    En ik heb zo’n hoge aaibaarheidsfactor

  18. Appelvrouw zegt:

    Rick,
    Jaja…
    de poes van de buurvrouw ook,
    maar ik ben er niet gevoelig voor 😦
    Ik ben nog altijd heel egocentrisch in (of naast) het bed.

  19. Rick zegt:

    ach, zo heeft iedereen wat,

Geef een reactie

