Als ik een auto was

Als ik een auto was zou mijn eigenaar blij in mij stappen,
op het gaspedaal drukken
en zich vrij voelen.
Als ik een auto was zou men zuinig op me zijn,
en met me pronken.
Al mijn mankementen werden dan verholpen.
Ze zouden me nodig hebben
en belangrijk vinden.
Als ik een auto was werd ik bestuurd,
iemand anders zou bepalen waarheen ik moet gaan.
Iedere zaterdag zou ik gewassen worden
en opgewreven.

Als ik een auto was…

auto

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Als ik een auto was

  1. reinejragolo zegt:

    Kun jij dan de bestuurbaarheid wel uit handen geven?

  2. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Nee, als mens niet, maar als auto natuurlijk wel.

  3. Blewbird zegt:

    Studebaker Hawk. USA, omstreeks 1960. πŸ™‚

  4. Mijn Dafje is mijn pronkstukje ….. val ik nou ook op rijpere vrouwen ? πŸ™‚

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Blewbird,
    Ah, bedankt voor de gegevens.
    Mijn bouwjaar is 1958.

    @ Henk,
    Maak je maar geen zorgen, mannen die van hun oldtimer houden vallen helemaal niet op vrouwen πŸ™‚

  6. EJW zegt:

    Als ik een auto was werd ik ingeruild. Behalve door vrouwen die een mooi stuk antiek kunnen waarderen

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW, maar dat valt met die belasting tegenwoordig tegen dus dat zou zelfs de sloop worden voor je!

  8. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Sorry:-(
    Je komt er misschien wel overheen.

  9. Letterzetter zegt:

    Wat een mooie auto… En vergeet niet, de kwaliteit zit onder de motorkap!-)

  10. fulpsvalstar zegt:

    Appeltje, jij bent helemaal geen auto en al helemaal geen Studebaker (die krengen waren gruwelijk onbetrouwbaar) maar een waardevol mens. Auto’s worden ingeruild of gesloopt, wij leven ons leven (soms tering de tering) maar vergelijk ons niet met wegwerpartikelen.

  11. Rob zegt:

    Laats las ik ergens iets over het asociale dat een chauffeursplek bij de meeste mensen oproept.
    Afgesloten van de omgeving komt woede eerder naar boven, samen met de bekende opgestoken middelvinger.

    Jij bent daar een mooie uitzondering op!

    Vrolijke voorjaarsgroet,

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Letterzetter,
    Ik zie mensen altijd alleen maar naar de neus en kont kijken en dan bewonderenswaardig roepen: wouw wat een te gekke auto.
    Zij weten dus niets van de kwaliteit onder motorkap.
    DAt is een heel mooie, bedankt voor het delen van je wijsheid. Ik zal hem onthouden.

    @ Fulps,
    Dankjewel voor je waardevolle bijdrage.
    Auto staat voor zelf.
    Ik zie het leven niet als zo bijzonder. Mensen dumpen elkaar via sms, of whatsap.
    In grote getale ontslagen omdat ze te duur zijn.
    Misschien zien we elkaar wel meer als wegwerpartikelen dan we menen te zijn.

    @ Rob,
    Dat is ook zo.
    Maar dat is gericht tegen medeweggebruikers, niet tegen hun auto πŸ™‚
    De paar mensen die ik ken, die me wel eens mee uit rijden nemen, zijn prettige rijders.
    Anders zou ik niet met ze meegaan.

    Uiteraard ben ik een uitzondering πŸ™‚ (altijd al afwijkend geweest)

  13. Zo’n verlangen is niet nodig, Appelvrouw. Als je ouder en ouder wordt, voelt je lichaam als een dergelijke auto. Voor het opstaan controleer je of alles het nog doet om de dag te kunnen starten πŸ™‚

  14. Appelvrouw zegt:

    Artafterallart,
    Oh, was het zo eenvoudig!
    Bij mij bemerk ik vaak beneden dat de boel het echt niet doet, en de rest van de dag soms ook weigert, ondanks dat ik een paar keer goed het startknopje indruk.

  15. Appelvrouw zegt:

    Galier (en consorten)
    Waarom ben je nooit op een winterdag het kanaal in gereden, dΓ‘t is pas een ervaring!

  16. Virginie zegt:

    Help!
    Ik ben autohomogeen!

  17. Appelvrouw zegt:

    Veers hoe ben jij nou weer door de moderatie geglipt!

  18. ezelgedachten zegt:

    Leuke en interessante vergelijking. Roept allerlei associaties op. “Als ik een auto was…” Een mens is zoveel meer dan.. Maar veel auto’s worden beter behandeld dan heel veel mensen.;-)

  19. broekstukken zegt:

    Dan zou mijn lekkend carter worden gedicht door een lieve monteur.
    Sorry kon het niet laten. Smerige klote dingen, auto’s bedoel ik, en die hierboven al helemaal.

  20. Appelvrouw zegt:

    @ Ezelgedachten,
    Dat is ook wel triest he, dat zoveel mensen slecht behandeld worden.
    Ik heb hier een buurman die kinderen wegjaagt bij zijn auto, bang voor vette vingers en stof op zijn oldtimer.

    @ Martin,
    Mee eens, vieze bakken, vooral die oldimers. Ik begrijp niet dat die niet dubbel belasting moeten betalen.

  21. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ik zei het wel eens tegen mijn huisarts toen ik om een medische keuring vroeg (want: hypochonder πŸ˜‰ ). ‘Mijn auto krijgt die keuring wel elk jaar – waarom ik niet?’ Blijf het vreemd vinden… πŸ˜€

Geef een reactie

