Vroems geboortedag

Vandaag is het de geboortedag van Vroems.
Niet dat ik een geboortedag vier, hij hield er zelf ook niet van.
Maar het is een gelegenheid voor een gedenkdag, voor de man die ik zo lief heb.
Ik zit in een groeifase, en soms ben ik weer blij zonder schuldgevoel.
Zoals bij het zien van dit kunstwerkje aan de Emingaheerd in de wijk Beijum, in de stad Groningen.
Om samen zo oud te mogen worden,
hand en hand,
een glimlach,
zonder woorden voelen dat het goed is.
Wat had ik nog graag zijn hand willen vasthouden en zijn warmte door me heen willen voelen stromen.
Maar zou ik het dan ook zo bijzonder hebben gevonden, als het vanzelfsprekend is dat de ander er is?
geboortedagVroems
Het kunstwerk is gemaakt door S. Steenaart. Hier kan ik verder niets over vinden maar dat doet niets af aan dat ik het een kunstwerk vind dat me een mooi gevoel geeft.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Vroems. Bookmark de permalink .

15 reacties op Vroems geboortedag

  1. Letterzetter zegt:

    Geweldig! Mooie uitstraling, misschien wel doordat het zo simpel is.
    Eigenlijk is ‘houden van’ ook simpel. Je hebt het of je hebt het niet.
    Mooi om het weekend mee door te komen!

  2. reinejragolo zegt:

    Er zullen anderen zijn die het wel leuk vinden om je verjaardag met je te vieren.

  3. timmerark zegt:

    Sterkte, zeker vandaag.

  4. Robert Kruzdlo zegt:

    Mooi Kunstwerk vrouw Appel

  5. EJW zegt:

    Sterkte Appelvrouw, Dit zijn van die dagen dat het gemis nog extra versterkt wordt.

  6. Ik vind de afbeelding enig, maar persoonlijk jammer dat het niet ingekleurd is. Het toont wat onaf. Maar ja, ook oude liefde is nooit af… Sterkte.

  7. Ik sluit me aan bij de mening van Mokums meisje

  8. knutselsmurf zegt:

    Nee, juist doordat het zwart-wit is, is het zo’n krachtige boodschap.
    Hij doet me denken aan een reclamebord dat je vroeger vaak zag in de bus.
    RVS verzekeringen. Een man met een hoed en een paraplu, en een vrouw. Verder niets.

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Letterzetter,
    Ja, lekker simpel maar iets wat niet verveeld.
    Houden van is het mooist als je het niet hoeft te benoemen.
    Waarom zou je uitleggen waarom je van iemand houdt? zijn blauwe ogen, zijn grote voeten, of de gesrekken, of juist het eenvoudige, wat er is, is goed.
    Geen gezeur.

    @ Reine,
    Ja, maar het gaat niet om mijn verjaardag.

    @ Timmerark,
    Dankje

    @ Robert,
    Ik vind het ook prachtig.

    @ EJW,
    Gelukkig heb ik dat met verjaardagen niet.
    Zijn sterfdag wel.

    @ Mokums meisje,
    Ah, daar komt het kleurenmeisje weer.
    In dit geval zou ik het beslist niet inkleuren, met de seizoenen is dat net zo lelijk als die steentjesbanken.
    Ik vind het zelf zoals het is het allermooist, kleur zou mij storen, maar vooral afleiden.
    Of oude liefde nooit af is, dat begin ik me af te vragen.
    Soms kunnen dingen niet anders, als ik rijtjes maak dan is het logisch zoals het is.
    Ik moet het alleen nog zelf afmaken.

    @ Henk,
    Kleur?
    Vind ik niet.

    @ Knutselsmurf,
    Ah, fijn dat jij het ook niet gekleurd wilt zien.
    Ohja, die reclame, zwarte figuurtjes als ik het me goed herinner. Ook leuk maar toen maakte het geen indruk op me, want het was reclame.

  10. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Dat is de ellende van het leven ja. We vinden veel te veel dingen vanzelfsprekend waardoor we eigenlijk te weinig genieten van een heel gewone dag en heel gewone momenten. Nadat ik een jaar of wat geleden een auto-ongeluk heb gehad waarbij het weinig gescheeld had of het was verkeerd afgelopen ben ik veel bewuster gaan leven. En gaan genieten van juist de gewone dingen. Want tijdens mijn herstelperiode wou ik maar één ding: dat alles gewoon weer was zoals het ooit was.

  11. Appelvrouw zegt:

    Rebelse huisvrouw,
    Van ellende van het leven weet jij inmiddels ook wel genoeg.
    Maar toch ook positief: je wilde maar een ding, en dat was dat het weer was als voorheen.
    Is dat gelukt?

  12. gnossie zegt:

    De pijn gaat van verlies gaat nooit over, ook al word je honderd. Het mooiste wat je overkomen kan is dat je met het verstrijken van de tijd kan terugkijken met warme gevoelens naar wat je verloren hebt, en dat dat gevoel groter wordt dan de pijn, en volgens mij gaat je dat lukken, elke dag een beetje beter.

  13. fulpsvalstar zegt:

    Houden van…..niet te benoemen, moet je ook niet proberen.,
    Koester de herinnering maar probeer het niet terug te halen, sommige dingen zijn uniek!

  14. Appelvrouw zegt:

    @ Gnossie,
    Dankje voor je mooie reactie.

    @ Fulps,
    Jij ook bedankt voor je mooie reactie.

  15. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Nee, uiteindelijk wordt het nooit meer zoals voorheen maar dat kan ook niet.

Geef een reactie

