Afblijven zeg ik je! (cake uit de wonderpan

Hij is uiteraard weer goed gelukt, je hoeft er eigenlijk niets voor te doen, alleen maar wat beslag mixen volgens de beschrijving.
Mijn wonderpan heeft het micaglaasje een beetje kapot en daardoor brandt het aan die kant altijd aan, heel vreemd vind ik dat. Dat schraap ik er gewoon goed af. Klaar.

Maar hoe die gemarmerde structuur er in gekomen is zou ik niet weten, ik heb er niets anders in dan Soezie cakemeel (en boter en eieren).
Nog lekkerder is de boerencakemix van Soezie maar die had ik niet in huis.
Helaas doet soezie tegenwoordig weer suiker in de mix zodat ik niet zelf kan bepalen dat ik minder suiker wil, en bovendien is het pakje op deze manier wel veel te duur voor zoveel suiker.
Maar goed, ik moet iets voor mijn gasten overhebben. ManB is er ook dol op, en ikzelf ook maar ik moet er afblijven!
GRRR.
Wonderpancake

Zie voor recepten:
http://www.henkkral.nl/?q=node%2F11

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Afblijven zeg ik je! (cake uit de wonderpan

  1. Mark zegt:

    Verwacht je al weer gasten dan ?Heb nog geen uitnodiging gehad om een stukje cake te komen eten.Maar er gaat niks boven die wonderpan van jouw.

  2. Appelvrouw zegt:

    Mark,
    Euh.. oh, je weet dat dat het oudste paard van de stal altijd op zijn beurt moet wachten?
    ๐Ÿ™‚ of is dat ๐Ÿ˜ฆ

  3. fulpsvalstar zegt:

    jammie! lekkerrrrrrrrrr!

  4. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ziet er lekker uit!! Wat gek van die marmerstructuur. Je oven brandt in elk geval gelijkmatig, dat zie je zo!

  5. Letterzetter zegt:

    Dat is andere koek!
    Lijkt me best lekker, een plakje cake bij een kopje koffie.
    Het is maar goed dat ik geen oven heb!

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Fulps,
    Zeker lekker!

    @ Rebelse huisvrouw,
    Het is geen oven maar een wonderpan die zet je op het gas.
    Ik wil er altijd nog “gezonde” taarten in bakken maar ben altijd bang dat het mislukt, dat gezonde spul is zo duur.

    @ Letterzetter,
    Ik heb ook geen oven.

  7. Fraai stukje bakwerk, ziet er echt watertandend lekker uit.

  8. datmeisjedat zegt:

    Lekkerrr (Hoop ik!)

  9. EJW zegt:

    Ik wou dat ik zo’n pan had. Ziet er lekker uit al lijkt die korst nogal hard

  10. je had dat geschraapte stuk toch best mogen nemen? dat kan het bezoek toch niet op ๐Ÿ˜‰

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Mokums meisje,
    Het is zo eenvoudig, belangrijkste is het meel, dat kun je zien als de toon die de muziek maakt, zo maakt het meel de cake.

    @ DAtmeisjedat,
    Ja hoor, lekker. Een nicht van me bakt ook altijd alles zelf, als er eens een cake mislukte maakte ze er taart van, met vruchtjes en slagroom, met al die kinderen van haar is dat dan altijd feest.
    Hoewel die jongens nu al groot zijn, en ik niet weet of ze nog mislukte cakes bakt. Maar ze had wel altijd heel creatieve oplossingen voor dingen die niet waren wat ze hadden moeten zijn.
    Ze woont een paar honderd km bij me vandaan dus ik kan haar helaas nooit meer bezoeken.

    @ EJW,
    De korst is knapperig maar beslist niet hard.
    Helaas is ie morgen slap, zo gaat dat helaas altijd ๐Ÿ˜ฆ
    In zo’n pan kun je echt heel veel lekkers bakken, ook hartige gerechten.
    Ze kosten nieuw ca. 35 euro. Maar dan heb je ook wat!
    Ik heb hem natuurlijk lang geleden gekregen.

    @ Kitty,
    Haha… jij weet er ook wel een mooie oplossing voor zie ik al.
    Het meeste zit al in de diepvries, want inderdaad, het bezoek kan het toch niet op, in ieder geval niet in een keer voor zover ik kan inschatten.

  12. JtE zegt:

    Ah je hebt die wonderpan nog, goed zo! JtE

  13. Appelvrouw zegt:

    JtE,
    Uiteraard, vriendschappen moet je in ere houden.

  14. Goed he zo’n wonderpan!

  15. Appelvrouw zegt:

    Ja, het gebruikt ook alleen gas daar waar het nodig is.
    En zo handig in een caravan.

  16. Rick zegt:

    de liefde van de man gaat door de maag

  17. Appelvrouw zegt:

    Nah, liefde? Mijn gast lust het ook onder liefde, net als ManB.
    En volgens mij moet je een man geen cake voorzetten als je liefde wilt maar een dik stuk vlees, of oesters…

  18. Rick zegt:

    mwahh een lekkere cake doet het wel voor mij hoor, maar ik ben ook een zoetekauw

Geef een reactie

