Onbekommerd

Ik zoek een weg zonder pijn.
Zonder pijn van rouw.
Misschien ben ik wel blijven hangen in die modus van verdriet en weet ik niet meer waar de uitweg is.
Iemand reikte zijn hand, “kom, ik help je.”
Maar ik kon maar net zijn vingertopje raken terwijl ik in zijn arme wilde kruipen.
Ineens verlangde ik liefde,
ik ga liggen, jij geeft.
Ik ontvang.
Mijn acco laadt op.
Toch valt dat ontvangen niet mee.
Ik voel me verdoofd.
Ergens mag ik het niet,
zomaar genieten van erotiek,
van lijfelijke aandacht,
onbekommerd,
zonder dat ik in elkaar krimp en in plastic verander.
Er zitten nogal wat haken en ogen aan het loslaten van vaste gewoontes.
Maar zeg me: op een dag gaat het me lukken!
Op een dag heb ik weer iets van mijn oude onbekommerde vrijheid terug en voelt niet alles meer zo verdoofd als iemand me aanraakt.
haak&oog

Dit bericht werd geplaatst in Rouw en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Onbekommerd

  1. Robert Kruzdlo zegt:

    Hoe roestig het leven, een anker is, het houd je op je plaats.

    Groet,
    Robert Kruzdlo

  2. Letterzetter zegt:

    Het gaat je lukken, zonder dat je jouw gevoel opzij moet zetten.
    Verdriet en vreugde kunnen naast elkaar bestaan, het één sluit het andere niet uit.
    Je bent het zelf die besluit dat je weer wilt kunnen genieten.
    Niemand die je dwingt.
    Het gaat je lukken!

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Robert,
    En dat op zijn plaats gehouden worden is niet altijd wenselijk.

    @ Letterzetter,
    Zo eenvoudig is het niet, dat je het zelf besluit, de psyche besluit mee.
    Maar dat het me gaat lukken, daar hou ik me aan vast, en daar werk ik ook aan.

  4. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ik hoop dat je op een dag weer alle gevoel terug hebt Appelvrouw. Echt. Verdoofd door het leven gaan kan een tijdelijke oplossing/bescherming bieden maar uiteindelijk is dat niet hoe wij, mensen, in elkaar zitten. Denk ik…

  5. Appelvrouw zegt:

    Dankjewel voor je reactie, Rebelse huisvrouw,
    Ik denk dat het wel goed gaat komen want ik ben er net pas achter en ben bezig.

  6. EJW zegt:

    Ik verwijs niet gauw, maar vind de reactie van Rebelse Huisvrouw treffend en mooi. Ik had het niet beter kunnen verwoorden

  7. Rick zegt:

    recht op in de wind. geniet van wat je wil

Geef een reactie

