Naar buiten

“Naar buiten Jesse.”
“Nee ik ga niet.”
“Nu onmiddellijk naar buiten.”
“Neeheee zeg ik toch!”
“Jesse, naar buiten. NU.”
“Ik ga niet naar buiten!”
“Jesse wat zegt mama nou?”

Jesse slaat de voordeur dicht terwijl hij nog met zijn moeder in de gang staat.
Moeder doet de deur weer open.
“D’r uit zeg ik je! Anders wil je zusje niet drinken.”
(Jesse heeft 2 maanden geleden een zusje gekregen die volgens mij nog geen naam heeft want ze zeggen altijd dat het zijn zusje is).
Jesse wordt naar buiten geduwd en de deur gaat op slot.
Jesse slaat er eentonig op, net zo lang tot zijn moeder de deur weer opent en hem zegt dat hij op moet houden.
“Ik wil naar binnen!” roep hij resoluut en glipt tussen haar benen door.
“Naar buiten Jesse!”
Enz.

Afb. Ot en Sien 3 Sijthoff rood 001

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Naar buiten

  1. Rob zegt:

    Vreemd verhaal.
    Vrolijke zondaggroet,

  2. cornutus zegt:

    Hahaha. Heel herkenbaar. Modern opvoeden heet dat. Tegenwoordig tellen ze ook weer demonstratief tot drie. Niet dat dát helpt, maar het schijnt goed te klinken. Ik ken de variant met Dennis, Kevin, Bryan, Ayden en Tyler. 😉

  3. reinejragolo zegt:

    Doet me denken aan een jongetje die pas op z’n 6e jaar werd gespeend.

  4. fulpsvalstar zegt:

    waarom niet gewoon……………..jantje?

  5. Vooral dat laatste woordje ‘enz.’ 🙂 Het is de kracht van de herhaling hé.
    Oftewel ….. gewoon doordrammen 🙂

  6. EJW zegt:

    Ik heb een nicht die Zus heet.en haar moeder heette Zwaantje. Ik heb me altijd afgevraagd of dit hun echte namen zijn. Heb geen contact meer met dit deel van mijn familie en weet ook niet of Zus nog leeft dus dit raadsel neem ik mee mijn graf in. Ik ga er niet gebukt onder dus je hoeft je geen zorgen te maken..

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Het is heel eigentijds als je tussen de gezinnetjes woont.

    @ Cornutus,
    Oh… die namen!
    Het gaat waarschijnlijk al jaren zo.
    Hahha… leuk dat tellen weer in de mode is.
    Het gaat alleen maar om consequent zijn, dat is het grote geheim.
    En ik heb makkelijk praten want ik heb mijn kinderen slechte ouders bespaard.

    @ Reine,
    Als het maar effect had.

    @ Fulps,
    Die tijd komt vast nog wel weer, Jan, Piet en Karel.

    @ Henk,
    Beide drammen door 🙂
    Het joch weet al dat hij zijn moeder de baas is. Maar zijn zusje ook, want die wil blijkbaar niet drinken als broertje er bij is.

    Dat wordt nog wat!

    @ EJW,
    Ken je het leesplankje nog? Zus was een ouderwetse naam.
    Maar ik kan er op internet niet echt veel van vinden. Een paar Zussen.
    Ik denk niet dat er een geheim achter zit.
    Bij mij op de lagers school, in Friesland, zat ook een meisje die Zwaantje heette.

  8. broekstukken zegt:

    Tja opvoeden of pogingen daartoe, je klinkt vaak als een zot en soms ben je dat ook. Doet me aan de goal van de Go Ahead Eagels spits denken die bal glipte ook door de open deur tussen de netten. Zo’n doelman is professional binnen een simpel balspel en maakt ook wel eens een foutje.

  9. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    Ik vind mijn buren erg leuk zoals ze altijd “Nu” roepen en dat Jesse weer iets niet mag en het kind krijgt nooit straf, of eigenlijk altijd ik heb hem nog nooit met zijn zusje samen gezien, vader gaat met Jesse ergens naar toe en moeder apart met het zusje want zusje gaat vreselijk tekeer als Jesse in haar buurt is.

    Dat opvoeden is op afstand echt veel makkelijker, ik laat het graag aan anderen over en kijk genietend toe.

  10. Mijn vader had drie zussen waarvan de jongste Ank heette maar Zus genoemd werd. Hij vond dat altijd al belachelijk maar ja hij was het 4e kind, nog jonger dus naar hem werd niet geluisterd. Het heeft jaren geduurd voor ze op Ank overstapten. Zus is geen naam.

Geef een reactie

