Vakantie in het water

ManB heeft niets dan tegenslag gehad op vakantie, dat begon al toen hij de eerste dag op Jakarta aankwam.
Miscommunicatie met familie die hem zou halen. Overstroming waardoor ze uren moesten omrijden. Niet uit de voeten kunnen. een en al vuiligheid en vreselijke stank.
In huis alles potdicht, airco aldoor aan.
Ziek geworden, ziekenhuis, hele familie ziek, tante een hele week in het ziekenhuis, ManB ook weer naar t ziekenhuis, medicatie.
Door de vulkaanuitbarsting moest hij 2 dagen langer in Jakarta blijven.
Opgelapt. Naar Bali om tenminste nog iets frisse lucht te hebben. Naar huis kon hij toen nog niet vanwege koorts.
Maar omdat hij ziek was durfde hij zijn terugreis vanaf Bali nog niet te boeken. 4 dagen geleden (of is het alweer 5) heeft hij dat pas gedaan met de zekerheid dat hij het wel zou redden vanwege nieuwe medicatie.
Er was nog maar 1 vlucht gisteren maar dan had hij maar 1 uur overstap op Jakarta. Vliegers weten dat dat nauwelijks te doen is.
Hij heeft het dus ook niet gehaald.
Daar stond ie weer vast in het smerige Jakarta. Sjofel hotel in de buurt gevonden. 24 uur in een stad waar je niet uit de voeten kunt.
En nu maar hopen dat hij vandaag mee kan naar huis. extra kosten: 270 euro voor een nieuwe reis. Schipholtaxi door schoonvader geregeld moet omgezet, geen idee of dat gaat lukken, we weten nog niet of ManB vandaag terug kan.

10 uur.
Als zijn reis goed verlopen was lagen we nu lekker samen op bed.
Er kan nog echt van alles misgaan. Pas als hij hier naar binnenloopt en ik mijn armen om hem heen kan slaan ben ik gerust en verbied ik hem nog zo ver weg te gaan.
Tot die tijd sop ik maar door in huis, werkelijk alles zit onder het gruis, muren, ramen, luxaflex in de keuken, echt overal!
Gisteren was de badkamer pas klaar, ik heb nog veel werk te doen.
Gelukkig, anders zou ik leren tegen de muren op te lopen!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Vakantie in het water

  1. Rob zegt:

    Sterkte!
    Geniet straks maar lekker van elkaar.
    Tijd om te klussen en poetsen is altijd nog.
    Vriendelijke groet,

  2. hij heeft in ieder geval zijn familie gezien, was toch het hoofddoel van de reis als ik de regels goed heb gelezen šŸ™‚

    Hoe was dat gezegde ook alweer over “een stad zien en dan sterven” Was het nou Rome ? …. of toch Jakarta

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Ik ben er eerst nog niet gerust op na alle tegenslag. Eerst maar afwachten.
    poetsen is een mooie manier van afreageren, maar ook noodzaak anders heb ik 1 gedeelte klaar en stuift het van het niet gedane weer naar het schone.
    Dus ik sop gewoon nog even vandaag. Dat verzet de zinnen.

    @ Henk,
    Nou, hij ging niet daar heen om alleen zijn familie te zijn maar wel om het te koppelen, vandaar uit uitstapjes, want om nou 20 uur te reizen om familie te ontmoeten… dat is wel wat overdreven als het niet je eerste lijn familie is.
    Maak jij er maar wat moois van: eerst de stad zien en dan sterven. Ik kan me een mooiere manier bedenken om te sterven dan na het zien van Jakarta. Gatver.
    Die stad in die uitspraak is Napels, want dat zou zo’n mooie stad zijn dat alles wat je daarna nog te zien krijgt niets waard is.
    Ik zou liever sterven na een fijne vrijpartij, steden zeggen mij niets.

  4. Apiedapie zegt:

    Ja reizen kan ellende zijn, en dan ook nog ziek en alleen, dan wil je idd niet op het vliegveld van Jakarta stranden. En ik kan nog wel een paar vliegvelden opnoemen waar ik toch echt liever overheen vlieg. De extra 270 euro valt me nog mee, laten we hopen (en verwachten) dat het goed komt. Echt! Sop nog maar even door, Appeltje, het komt goed.

  5. EJW zegt:

    Het zit hem niet mee, en jou natuurlijk ook niet..Prachtig die mooie verre landen, maar als het tegenzit kan het een hel zijn. Dat hij maar gauw thuis mag komen in goede gezondheid, ”Eerst Bakkeveen zien en dan sterven” is wat ik altijd gehoord heb..

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Apiedapie,
    Vorige keer ging alles heel voorspoedig en hij gaat gewoon weer heeft hij al aangekondigd, maar niet meer naar Jakarta!
    Je hebt tot zover gelijk met dat het goedkomt, hij mag/kan mee met een vlucht. Als er nu niet meer tegenzit is hij morgenvroeg rond 9 uur thuis.
    Ik heb de trapbekleding van 2 etages inmiddels gesopt met een borstel en water met amonia.
    Het wordt hier spik en span!

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Hier ging ook wel wat mis, of dat echt tegen zitten was weet ik nog niet. Het is er in ieder geval in huis wel door opgeknapt. En ik heb in geen jaren zĆ³ schoongemaakt!

    Hoe kom je nou bij Bakkeveen! Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, de bossen van Bakkeveen… maar ik kwam daar altijd langs- en door, als ik op de fiets naar Vroems ging, dus dan dacht ik nog niet aan sterven.

  8. Nog een geluk dat jij niet met ‘m mee was, appelvrouw. Tjonge jonge wat een nachtmerrie. Hopelijk ontwaakt hij snel weer in z’n eigen bed!

  9. cornutus zegt:

    Pffft. Op plaatjes zien die landen er altijd geweldig aantrekkelijk uit. Voor mij hoeft het eerlijk gezegd niet. Dergelijke verhalen verstreken mijn beeld helaas alleen maar. Trouwens, wat Napels betreft… daar ligt jaar in jaar uit alle vullis toch torenhoog langs de straten. Dat zal me wat bacteriĆ«n geven! Die uitspraak kan dus wel kloppen, maar dan in een andere context. šŸ˜‰

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Mokums meisje,
    Ja naar ik ben niet gek! Eigen land eerst is niet voor niets mijn motto.
    Wat heb je aan vakantie in een warm land waar geen vuilnis opgehaald wordt en waar je doorgaans alleen het touristische gedeelte ziet, want veel mensen willen de echte armoe en vuiligheid liever niet meemaken. Daarvoor gaan ze niet naar een ver land.
    Dus ze zullen ook geen andere inzichten krijgen.
    Hij heeft een vlucht gekregen en is nu ergens hoog in de lucht geloof ik.
    Morgenvroeg om 9 uur verwacht ik hem in een warme slaapkamer, want er was geen verwarming, die heb ik laten plaatsen. Dat zal hij onzin vinden, veel te duur. Behalve morgenvroeg natuurlijk.

    @ Cornutus,
    Jij gaat liever met een camper geloof ik.
    Ik vind Drenthe en Friesland ook mooi en zie geen meerwaarde aan een slopende vliegreis en dan de angst voor denge, malaria of, zoals hij nu heeft opgelopen, een of ander onbekend virus, ja door de overstromingen in Jakarta, en andere delen van Indonesiƫ zijn er ook veel ziektes, in veel landen tijdens de regentijd ook omdat die bacteriƫn dan meer kansen hebben.
    In Indonesiƫ wordt, net als in Napels, de vuilnis ook gewoon op straat gegooid.
    Goethe deed die uitspraak ongetwijfeld nog in de tijd dat er niet zoveel verpakkingsmaterialen- of eigenlijk weggooi materialen waren.

  11. Ach, wat een nare vakantie. Maar hij is weer opgeknapt gelukkig. En je moet maar denken, het kon minder. Geen bomaanslag, geen gevangenis vanwege verstopte drugs in zijn koffer. Hij zit weer ‘veilig’ in het vliegtuig richting huis en morgen heb je hem weer in je armen. En heerlijk, zoals het klokje thuis tikt.

  12. broekstukken zegt:

    Ooit maakte ik een boekje dat werd naar het Indonesisch vertaald. Het lag in een kantoor langs de rivier. Overstroming. Weg deel van de boekjes. Het is een stad met veel gezichten. Lekker eten: makan Padang. Gelukkig is het weer gelukt om terug te komen. Zal je mijn avonturen op de luchthaven Sukarno Hatta maar onthouden.

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Babbelegoegje,
    Het kon zeker minder, maar het kon ook beter!
    Gekke is dat hij het hele jaar door dag in dag thuis geniet van dat klokje, maar vakantie moet voor hem ver weg, anders is het geen vakantie.

    @ Martin,
    Oh, ik hoor graag lastige vakantieverhalen, ze bevestigen mijn motto om gewoon in de buurt te blijven van huis.

  14. reinejragolo zegt:

    Een man die niet klaagt zal zeggen dat hij een life-experience rijker is.

  15. Appelvrouw zegt:

    Reine, ja hoor, dat zei hij inderdaad zo ongeveer: ik heb er van geleerd. Het zit niet altijd mee.

    Maar wat heb je aan zo’n les? Als hij nou eindelijk tot het inzicht was gekomen dat het thuis zo gek nog niet is in de vakantie, dan heb je wel wat aan die les, maar hij gaat echt wel weer.
    Hier zat het ook niet altijd mee, dus dat had hij hier ook kunnen ervaren.
    Maar ik heb beloofd nooit meer over hem te klagen, dus dat doe ik ook niet. Ik zeg het alleen.

Geef een reactie

