SitGo loopfiets voor volwassenen

Deze loopfiets verdient wat mij betreft wat extra aandacht vandaar dat ik hem gisteren niet heb genoemd.

De Sitgo loopfiets ziet er bijna uit als een fiets, en volwassener dan de andere loopfietsen die ik tot nu toe gezien heb. En hij is echt niet duur vergeleken bij de andere!
Ik zou hem zeker geprobeerd hebben als mijn Tromp loopfiets niet gerepareerd kon worden.
Deze sitgo loopfiets heeft wel een nadeel met meenemen, past hij op een fietsdrager? En ik denk dat je er niet mee in de winkel of museum mag.
Maar voor buiten in je eigen omgeving is het natuurlijk heerlijk! Leuk voor sociale contacten, mensen spreken je heel snel aan, daar heb je niet eens een hond voor nodig.

Volgens de site is deze in 2014 ook in elektro versie!

(hier staat wat ik gisteren schreef over andere loopfietsen)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op SitGo loopfiets voor volwassenen

  1. Rob zegt:

    Van alle door jouw beschreven loopfietsen heb ik er nog nooit een voorbij zien rollen. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat veel mensen toch het plezier van deze loopfiets kunnen gebruiken.

    Vriendelijke groet,

  2. Ik moet je bekennen dat ik er ook nog nooit gezien heb. Ik vraag me af waarom niet. Kiest de doelgroep eerder voor een ander hulpmiddel zoals scootmobielen e.d.? Liever lui dan moe? Dat vraag ik me dus serieus af. Ik vind het wel een gaaf ding, zo’n loopfiets.

  3. Appelvrouw zegt:

    Rob, plezier kunnen we altijd gebruiken! Helaas zijn we nog teveel gewend aan dat alles vergoed wordt en dan krijg je van die contracten met veel te duren hulpmiddelen. Maar ook zijn mensen nog niet erg bereid om zelf iets aan te schaffen voor hun plezier. Wel een auto, maar geen loophulp.

    @ Mokums meisje,
    In ieder geval werd de scootmobiel en rollator vergoed, dat scheelt ook dat je die vaker ziet dan iets wat je zelf aan moet schaffen. De gemeentelijke hulpmiddelen uitdeler heeft geen contract met loophulpen en zal je er waarschijnlijk ook nooit op attent maken.
    Je moet wel weten van het bestaan van dergelijke middelen, en het helpt dan ook in je keuze of je liever lui of moe bent. En moe zijn van een wandeling is alleen maar lekker!

  4. deze vind ik wel wat voor mezelf!

  5. Ja halloooooo ….. electro versie ? 🙂

    Net als Rob zie ik dit soort fiets maar zeer zelden, je valt er dus wel mee op.

  6. EJW zegt:

    Wel een mooi ding die SitGO. Het zou zomaar een rage kunnen worden. Trouwens, in Amsterdam heb ik er wel eens iemand mee gezien, Hij ging als een tierelier met een paar blikken verf voorop.

  7. broekstukken zegt:

    Heeft iets stepachtigs. Wel mooi.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Kitty,
    Ik zie mezelf er ook nog wel eens lekker op lopen!

    @ Henk,
    Bij bepaalde klachten is wat elektro erbij best handig. Ik denk aan pijn in mijn heup of knieën
    Of als je een lekkere lange wandeling van 10 km gaat maken (of meer). Dan kun je met je vrienden (kinderen of partner) ook eens lekker op stap gaan.
    Als je moet zoiets aparts op pad gaat krijg je veel aanspraak, ik heb dat met mijn kleine loopfietsje ook al.

    @ EJW,
    Ik zou het iet erg vinden als het een rage werd. Maar dat is de step (kickbike) tot nu toe ook niet geworden.
    Leuk dat je al eens iemand gezien hebt op deze.

    @ Martin,
    NOu ja, een beetje kickbike met zadel, ik vind het ideaal.
    Heb van deze graag een proefritje willen maken.
    Als je serieus bent willen ze wel aan huis komen voor een proefrit.
    Ik was het wel van plan, maar nu mijn trompfietsje het weer doet ben ik voornamelijk alleen maar nieuwsgierig, en daar laat ik de mensen niet al die moeite voor doen.
    En wat moet ik doen als hij zo geweldig fijn loopt! Dan wil ik hem hebben!

  9. jokezelf zegt:

    Ze kunnen het wel; een leuk en handig hulpmiddel maken, maar het duurt een poosje voordat men doorheeft dat iemand met een beperking óók mooie dingen wil hebben en niet alleen ziekenfondszooi.

  10. Johanne zegt:

    Voor de smallere beurs: overleg met je fietsenmaker. Kleiner frame, 24- of 26-inch wielen, zadel lager et voila: een loopfiets. Voor minder dan 100 euro en het werkt! Kan ook nog een hulpmotortje op gezet worden als de beenkracht verder afneemt.

  11. Appelvrouw zegt:

    Johanne,
    De tip heb ik eerder ook al eens gekregen van iemand.
    Geen idee of het echt zo handig werkt als je de trappers er niet af haalt, anders loop je je kuiten en enkels stuk.
    Maar het klinkt in ieder geval als een goed alternatief.
    Heb je het zelf op die manier gedaan? ik ben benieuwd.

  12. Carla Dammers zegt:

    Ik heb inmiddels ook een SitGo, het is een grandiose uitvinding als je problemen hebt met de gewone fiets. Ik zie ze vaker en maak dan een praatje met de enthousiaste eigenaar, aanrader!

  13. Appelvrouw zegt:

    Carla dat is misschien ook nog zo, voor je evenwicht of moeilijk op kunnen stappen, bijvoorbeeld bij ouderdom? Wat leuk dat je reageert.

Geef een reactie

