Onderuit met een film, of Nina Simone

Daar heb ik echt zin in, lekker onderuit op de bank, voeten op een voetenbankje, en lekker een film bekijken.
Ik heb nog genoeg leuke liggen.
Maar er is natuurlijk een probleem.
Hoe krijg ik die film op het tv scherm?
Het was al heel wat dat ik de tv aankreeg om het journaal te zien, maar toen ik op de zapper was gaan zitten (ik weet dat dat niet hoort! en het was ook niet lekker) was er niets meer mee te doen, en stond de tv ook nog eens net op sbs6.
Met geen mogelijkheid kon een journaalzender krijgen, en daar zat ik…
Dat was afgelopen de week, noodgedwongen keek ik dan maar naar bridezilla. Onmogelijke bruiden die terroriseren, en eisen dat iedereen doet wat de bruid wil want het is háár dag!
Nou ja zeg. Als je er een leuke dag van wilt maken dan laat je anderen ook iets inbrengen, hoe meer inbreng hoe leuker, hoe vrijer en meer mensen hebben het dan naar hun zin.
Ik keek echt mijn ogen uit, repetities vooraf, want er mocht niets fout gaan, geen stapje teveel naar links. Die mensen moeten wel heel erg treurige schepsels zijn.
Daarna kwam er ook nog eens jouw vrouw mijn vrouw, dan worden de vrouwen uit huis gehaalt en bij dat van hun tegenpool geplaatst en ze moeten het nieuwe gezin heropvoeden naar eigen maatstaven. Hoe is het mogelijk!
Er ging die avond echt een wereld voor me open.

Maar goed, nu wil ik toch vanavond een zelf gekozen film, maar het lukt nog niet.
Zwager gebeld, want die is ook zo technisch, ik dacht misschien weet hij het wel.
“Heb je al op het knopje radio/tv gedrukt?”
Nou dat had ik dus niet maar dat was de oplossing, ongelooflijk, geweldig in één woord! (of knopje).
Afin, ik had weer wat geleerd maar hij kon me niet uitleggen hoe ik een film op het beeldscherm kon krijgen want hij weet dat ManB het meest onmogelijke haalbaar heeft gemaakt door alle functies 33 zappers in 1 onder te brengen. Maar als je film van je pc wilt zien moet je weer dit of dat doen, geloof ik. Er zit ook geen logica in voor vrouwen. Maar voor zwager ook niet.
Ik weet wel dat ManB ook een half jaar bezig is geweest alles naar zijn hand (en gedachtengang) te zetten. Maar soms komen er voor hem verbeterpuntjes en is alles weer anders.
Voor hij vertrok had hij me geleerd (heeft een half jaar geduurd voor ik het snapte) om via een geluidsdrager (mp3 speler in dit geval) geluid uit de speakers te krijgen, dan kan ik lekker met een luisterboek op de bank, of een lekker slowjazzy, bijvoorbeeld Nina Simone, laziest girl in town.
Maar net toen ik het doorhad ging hij het systeem veranderen.
Er zijn hier gewoon veel te veel mogelijkheden!
Het zal dus wel weer een klusavondje worden.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Onderuit met een film, of Nina Simone

  1. Een tv is er niet meer.

    Maar gaat er daardoor nu te veel aan mij voorbij?
    Een klusser ben ik niet en zal ik ook nooit worden.
    Tuinvogels bekijken, een boek lezen en soms naar muziek luisteren, ik vermaak mij wel.
    Zoals ik ook graag hier kom lezen.

    Vriendelijke zondaggroet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Zinnen,
    ik had eerder ook geen tv, soms brachten vriendjes zo’n afdankertje voor me mee omdat ze het zo zielig vonden dat ik geen tv had. Maar als de vriendschap over was, deed ik de tv ook weer weg. Als ik nu alleen was had ik er ook geen. Maar ik ben niet alleen en er staat hier zo’n veel te groot zwart gevaarte in de kamer, en als je daar nu wat leuks in stopt is het niet meer zo’n groot zwart geval.
    Weer dank voor je komst.

  3. EJW zegt:

    Tegenwoordig begin je zonder zapper weinig. Bijna alle instellingen zitten erop. Als het goed is heb je twee zappers, een voor de tv en een voor de dvd. één van de twee moet goed zijn, Als je met de goede zapper op AV drukt (net zolang dat je het videokanaal krijgt) lukt het misschien wel. Ik geef maar een tip, je weet maar nooit. Mooi lied Van Nina Simone.

  4. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Oh wat heerlijk, jij stamt ook nog uit de oertijd, toen mensen aan videospelers genoeg hadden.
    Ik wou dat het leven hier nog zo eenvoudig was.
    En er staan 3 platte kastjes onder de tv.
    Verder zit de versterker ook aangesloten en misschien zelfs het licht, en de wasmachine, maar dat weet ik niet zeker.
    Er liggen een stuk of 10 zappers in het tv laatje.
    En de functies van al die apparaten zijn samen ondergebracht in 1 zapper.
    Welk kastje welke functie heeft weet ik niet. Ohja, en er is ook een draadloos netwerk waarop ik van de pc naar de tv kan communiceren.
    Denk nou niet dat ik dat zelf allemaal bedenk hoor. Maar zo gaat dat met de moderne mens geloof ik.
    Maar ik klaag natuurlijk niet over ManB.

  5. EJW zegt:

    Ik hou het graag overzichterlijk. Kan allang die ontwikkelingen niet meer bijhouden. Je hebt idd zappers waarin je andere zappers kan onderbrengen. De zogenaamde overheadzappers

  6. Ik kijk nog naar een ouderwets hondenhok Appelvrouw. TV zet ik handmatig aan en verder wat cijfers voor de zenders. teleteks kan ik ook zien en het volume kan ik ook regelen via de afstandsbediening. Wat moet een mens nog meer ?

    Mijn PC is wel voorzien van de nieuwste snufjes en ook op het beeldscherm is niet beknibbeld ….. en dan kan ik me toch films in HD kwaliteit op zien

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW, ik was ook al blij dat ik 25 jaar geleden helemaal zelf uit de gebruiksaanwijzing leerde hoe ik een videospeler kon bedienen, en op de tv de zenders kon instellen.
    Omdat dit spul allemaal door ManB is gekocht en het ook door hem is bedacht hoe dat allemaal met elkaar in verbinding moet staan, heb ik geen inzicht. We hebben nu eenmaal een andere kijk op dergelijke zaken, ik hou van eenvoud en overzicht, hij wil het graag op zijn manier eenvoudig, maar waar die 3 kastjes voor dienen weet ik dus niet. Als ik er een poosje voor ga zitten zal ik het wel onder de knie krijgen maar mijn interesse ligt er niet.
    Vanavond heb ik me nuttig gemaakt door een deur in de scharnieren op te hangen en de deurklinken weer te bevestigen en alvast wat op te ruimen, ook heel rustgevend.
    Morgen heb ik een vrije dag verdiend.

  8. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Oh wat moet dat een heerlijk leven zijn.

  9. Robert Kruzdlo zegt:

    Heb je geen openhaard TV zonder afstandsbediening?

  10. Heel herkenbaar hoor Appelvrouwtje, hier een enorme dure installatie, enorme toren met alles wat de techniek op muziekgebied te bieden heeft en met boxen om u tegen te zeggen, en ik zet maar mijn transistorradiootje aan om mijn radioprogramma te kunnen volgen. DVDtjes zijn ook niet aan mij besteed. Ik zoek wel wat leuks op google of you tube.
    Maar het is niet anders, Appelvrouwtje, je zult moeten wachten tot man B weer thuis is, kussentjes op de bank, hapje en drankje erbij en dan samen gezellig de film van Nina Simone zien? Hoe is het trouwens met man B? Is hij alweer opgeknapt?

  11. Appelvrouw zegt:

    Robert,
    Nee zoiets heb ik niet, wel een aquarium maar liggen afstandbedieningen in.

    @ Babbelgoegje,
    Doet mijn schoonmoeder ook, gewoon een transistortje, want ook zij snapt niets van al die dingen. Is een familie trekje om alles zo onmogelijk in elkaar te zetten dat vrouwen er geen wijs meer uit worden.
    Schoonmoeder heeft ook op haar eigen kamertje een tvtje, die kan ze tenminste aankrijgen, en weer uit.

    Ik stel voor dat ik met ManB op de bank ga zitten met muziek zonder film 🙂

    Hij heeft een anti-viraal middel erbij gekregen (zo begreep ik) omdat hij alsmaar antibiotica nodig heeft, lijkt dit 2e middel beter te werken.
    Maar hij heeft al eerder gejuicht, dus maar even aanzien. Misschien dat hij beter is als hij naar huis moet. Donderdag moet hij terug naar Jakarta voor zijn terugreis.

  12. een goed boek? daar is ook niets mis mee. ik heb het hele weekend het boek theorie AM examen zitten lezen :~

  13. Appelvrouw zegt:

    Ja Kitty, met een goed boek is ook niets mis.
    Maar je moet het vasthouden, en dat kan ik niet, en je moet de letters op de regels houden, bij mij vallen ze er af. Je moet lezen, actief bezig zijn.
    Na 3 weken wil ik ook wel eens na een dag hard werken even lekker niks.

  14. Rick zegt:

    niks mis met nina simone!!!

  15. broekstukken zegt:

    Bijna alles goed aan Nina Simone (ook zonder boek met zapfunctie en bijna gebruik ik omdat er ook vast wat aan zal mankeren, maar ik zie niet wat).

  16. Appelvrouw zegt:

    Rick, nee daar is niks mis mee.
    Ken je de uitvoering van Lisa Ekdalh?

    @ Martin,
    Ik vind haar een fijne zangeres. Dus wat mij betreft laten we dat bijna gewoon weg.

  17. Rick zegt:

    ook mooi die Lisa

Geef een reactie

