Nou ja zeg!

Ik had helemaal uitgestippeld hoe ik de verwarmingsmonteur zou verleiden me te helpen met een bitje van de Elektrische schroevendraaier wisselen.
Hij was in de verwarmingsketelkast in de gang bezig, en ik bij de meterkast alsof ik daar iets moest doen. Had me helemaal voorbereid dat ik daar aan het klungelen was met die E-schroevendraaier en dan zien hoe hij reageerde.
Afhankelijk daarvan zou ik of een beetje foeteren of zoiets zeggen als: een vrouw alleen dat wordt niks met elektrische apparaten. Ik werd er zelfs wat zenuwachtig van want de monteur was een jonge gozer die weinig behulpzaak leek.
Zo stond ik van alles te bedenken met de Makita schroevendraaier in mijn hand.
e-schroevendraaier
En Huppa!
Wat?
Bitje direct na een beweging los!
NOU JA zeg!
Daar snap ik nou echt helemaal niets van, ik had die monteur helemaal niet nodig!
Zo gaat het ook altijd als ik iets niet kan en ManB er bij haal, dan lukt het ineens wel.
Gek he.
Dus nu kan ik die 103 schroeven in de badkamer losdraaien.

Alles zat gisteren mee met wat ik wilde doen.
Een paar klusjes waar ik een leuke man voor had willen vragen heb ik inmiddels zomaar zelf opgelost.
Heb ik daar al die jaren over zitten zeuren tegen ManB, terwijl ik het zelf ook wel kon!
Ik heb mijn schoenen dus weer uitgetrokken en loop er naast.

Ik beloof plechtig dat ik nooit meer tegen ManB zal klagen, en ook geen klussenlijstjes voor hem maak (die worden toch alleen maar langer),
alleen nog voor mezelf, daar kan ik dan zelf afstrepen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Nou ja zeg!

  1. ? zegt:

    Waarom zou je het gevestigde patroon veranderen? Voor een optimale relatie moet je wel voldoende stof houden om over te twisten.

  2. Letterzetter zegt:

    Ha! De bitch en de bits 🙂
    Streng optreden helpt, tegen bitjes. Gewoon aanpakken, anders draaien ze je zo een loer…

  3. Robert Kruzdlo zegt:

    Lange lijst klusjes, dat wordt nog een relatie bits.

    Groet,
    Robert Kruzdlo

  4. Arjan Fernhout zegt:

    Je was overgeconcentreerd. Toen je wat over een man droomde, ging het vanzelf!

  5. Leuke foto bij dit blog.
    Een lijstje er om heen en met een schroefje ophangen???

    Vrolijke weekendgroet,

  6. en als je de 103 schroeven los hebt gemaakt? Valt de boel dan uit elkaar? 😛

  7. EJW zegt:

    Goed dat het gelukt is. Jammer alleen dat je een leuke man nu niet meer hoeft te vragen. Dat mannetje naast de boormachine heeft geen belangstelling. die is verzonken in andere zaken

  8. Appelvrouw zegt:

    @ ?
    Het gevestigde patroon veranderen brengt ook leven in de brouwerij.
    Liever twisten over belangrijke dingen. (de tv uit onder het eten!)

    @ Letterzetter,
    Bitjes zijn net mannen bedoel je? 🙂

    @ Robert,
    Hier liggen veel onafgemaakte klussen en dingen echt nodig waren.
    Mijn vrijheid is grenzeloos nu hij op vakantie is.
    ER wordt in deze 4 weken meer werk verzet dan in de 8 jaar dat hij hier woont.

    @ Arjan,
    Wel zo handig dus dat dromen over mannen.
    Ga ik vaker doen. Zo had ik het nog niet bekeken.

    @ Zinnen,
    Misschien als kunst verkopen?
    Bedankt voor je tip.

    @ Kitty,
    Oh, daar zeg je wat.
    Euhm…
    Ik denk dat ik de accu nu leeg is… 🙂

    @ EJW,
    Die verwarmingsmonteur was helemaal niet leuk 😦
    Dat arme mannetje Boedha wordt vaak belaagd, is het niet door een boor/schroef machine, dan is het wel door een barbie!

  9. Gewoon linksom draaien, gas geven en de boorkop stevig vasthouden …….. en de bit is los 🙂

    Een Makita nog wel …….. goed gereedschap is het halve werk

  10. Appelvrouw zegt:

    Ja Henk, waarom zei je dat gisteren niet!
    Dat ik linksom draaide is toeval, maar dat is dus het geheim.

    Het meeste goede gereedschap is van Vroems (geweest). De festool schuurmachine waarmee ik de deur in 3 minuten (of nog minder) heel mooi glad had, ook. Waar ik 3 jaar over heb lopen klagen!

  11. Rick zegt:

    who needs a man… wij zijn toch compleet overbodig en nog bezitterig ook

  12. Appelvrouw zegt:

    Rick,
    Ja,ik begrijp het ook niet, niet alleen bezitterig, maar ze presteren ook zo weinig

  13. Rick zegt:

    daarom, afschaffen die lui

  14. Appelvrouw zegt:

    Ze roeien zichzelf al uit heb ik gelezen, want ze willen gelijkwaardigheid, dus de vrouwen worden steeds onafhankelijker. En Pabo en Christine hebben de oplossing voor het enkele ding waar de man nog voor nodig had kunnen zijn.
    Ik zit me alleen af te vragen wie dan mijn verwarmingsketel had moeten repareren, en het dakraam. En op zich zijn mannen ook erg handig om de container aan de straat te zetten en vooral om op te mopperen.

Geef een reactie

