Ik ben een vreselijk onhandig stom schepsel

Soms loop ik naast mijn schoenen, bijvoorbeeld toen ik de badkamerwand had geplunderd.
Of als ik weer een deel in huis geschilderd heb, of iets lekkers gekookt of iets moois genaaid of versteld, en zelfs als het me is gelukt zelf mijn banden op te pompen of de halterstang 50 keer omhoog kan gooien.
Maar nu loop ik met een minderwaardigheidscomplex rond.
Ik had verf gekocht voor de deuren beneden, en andere verf voor mijn kamer.
Wilde ik gisteravond alvast even de deuren doen.
Grrr, met de verf voor mijn kamer boven! Voor niks gewerkt, en geen gezicht.
Gewoon opnieuw beginnen.
Maar daar had ik geen zin in, eerst maar eens dat opgevulde gat in de deur gladschuren en dan op de kamer van ManB ook schuren.
Hij is nog op vakantie en weet niet wat ik hier allemaal voor problemen tegenkom. Allemaal mankementjes en het houdt maar niet op.
Lekkend ruit van een kantelraam, verpulverde rubbers van een kantelraam, defecte verwarmingsketel.

En als dan toch alles van zijn plek is kan ik het net zo goed grondig schoonmaken en schuren en schilderen.
En daar liep ik weer tegen die schuurmachine aan! Hoe moet dat nieuwe papiertje er toch netjes tussen. Wat een priegelwerk, en ik heb geen priegelvingertjes!
En dat is nog niet alles, nee, ik moet een bitje vervangen van de Elektrische schroevendraaier, maar ik krijg het met mijn ongeëmancipeerde hersenen allemaal niet voor elkaar.
Nooit geweten dat ik een man zo hard nodig had!
Ik heb gewoon pijn in mijn schouders omdat mijn hoofd naar beneden is gezakt.
Kun je je voorstellen hoe minderwaardig ik me voel?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Ik ben een vreselijk onhandig stom schepsel

  1. ger zegt:

    Een keer voor doen en je weet het
    ger

  2. Appelvrouw zegt:

    Ger, met die schuurmachine heb ik al vaker gestoeid, toen is het ook niet goed gelukt maar ik kon me er mee redden.
    De schroevendraaier heeft mijn reddende engel me al eens voorgedaan, toen kon ik het.
    Maar waarschijnlijk ben ik een paar handelingen vergeten want het lukt niet meer.
    En ik moet wel voor zaterdag 103 schroeven uit de wand halen!
    Morgen komt de verwarmingsmonteur, hij zal het vast wel voor willen doen.

  3. King Billy zegt:

    Als poppenkleertjes maken lukt, waarom dit grotere priegelwerk dan niet?

  4. broekstukken zegt:

    Die schuurmachinefrustratie die ken ik. Het bitje kan niet moeilijk zijn. Een youtube instructiefilmpje KAN duidelijkheid verschaffen.

  5. knutselsmurf zegt:

    Doe-het-zelven als Theo van de Televisie kun je vergeten met een spierziekte. Een ding tegelijk. Leesbril er bij. Je hebt een tang nodig voor dingen die andere mensen met hun blote handen doen. Je schiet alle kanten uit. Je moet alles zittend doen.

    Waarschijnlijk zit het schroefbitje klem in de ( magnetische ) houder. Een paar tikjes met de hamer op de punt van het bitje of met een tang proberen het bitje er uit te wrikken.

  6. De dingen die wel lukken en wat je allemaal juist heel erg goed kunt vullen een paar dikke boeken.

    Maar voor nu succes en strkte met de tegenslagen.

    Opbeurende groet,

  7. Robert Kruzdlo zegt:

    Ja. kan het mij voorstellen. Een ander hoofd op je romp draaien kan alleen in de literatuur.
    Ik vind je de eerlijkste vrouw hier en die andere verstoppen zich achter vreemde talen.

    Groet,
    Robert Kruzdlo

  8. Appelvrouw zegt:

    @ King Billy,
    Maar ik heb Oost Indische priegelvingers 🙂

    @ Martin,
    Ik vond alleen een filmpje waar het zó makkelijk ging dat het niet meer logisch is.
    Dat werkt natuurlijk bij mij niet, ik heb nog een ouder model.
    Maar morgen vraag ik gewoon de verwarmingsmonteur: “ach meneer, ik ben maar een vrouw alleen en ik heb al 10 dagen zitten worstelen om een nieuw bitje te plaatsen, maar het lukt me niet. Ik heb een mannenhand nodig…”En dan kijk ik er natuurlijk heel onderdanig bij.
    Of ik ga wat prutsen met dat ding vlak bij hem, dan zal hij misschien zo hoffelijk zijn me uit zichzelf te helpen, dat is het mooiste, als je niet hoeft te vragen maar krijgt.

    @ Knutselsmurf,
    Ik weet het, we moeten alles maar vergeten, al dat geklus slaat werkelijk nergens op.
    Veel meer dan 1 a 2 uur per dag kan ik niet verzetten, en dan kan dat niet eens 3 dagen achtereen, dat is allemaal teveel.
    Die leesbril is dan nog maar een eenvoudig hulpmiddel. En zie jij maar eens een fles met kindveilige sluiting open te krijgen!
    Daar weet je vast al alles van.

    Aan slaan op de dierbare schroevendraaier van Vroems begin ik niet.
    Even morgen afwachten.

    @ Zinnen,
    Maar altijd maar naar die dingen kijken die je wel kunt vind ook je hoofd wegdraaien voor de realiteit.
    Ja, gelukkig kan ik nog héél veel, vergelijk het gewoon met mensen die er veel slechter aan toe zijn en klaar, het leven is prachtig.
    Dat mijn schoonmoeder van 80 stukken fitter is dan ik en veel meer kan, daarmee vergelijk ik mezelf gewoon niet.

    Dankjewel voor de wensen, en de opbeurende groet.

    @ Robert,
    Dankje.
    Ik ben alleen maar eerlijk op het blog, omdat niemand me hier afvalt. Vreemd eigenlijk 🙂

  9. fulpsvalstar zegt:

    Appeltje, ik kan me met klussen verschuilen achter zwakke longetjes maar toen dat nog niet het geval was………………je zou me moeten hebben zien klooien.

  10. reinejragolo zegt:

    Je hebt helemaal geen minderwaardigheidscomplex. Dit blog is gewoon een truuk om een
    handige blogger aan een titanenklus te zetten. Ik wens je veel succes toe.

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Fulps,
    Als het werk toch maar gedaan wordt, dat is belangrijker. Maar ik heb te weinig kluservaring en te weinig lichamelijke kracht, anders had ik het huis vast en zeker zelf verbouwd.

    @ Reine,
    Uit ervaring met bloggers weet ik dat er geen enkele klusser rondloopt die mij zou willen helpen, en troost je, bij mij komen geen bloggers. Zelfs niet op de koffie.

  12. Oost-Indische priegelvingers ? 🙂 Ik ken wel Oost-Indische doofheid. En aangezien ik behoorlijk doof ben maak ik best wel eens gebruik van deze alternatieve doofheid.

    hopen dat de verwarmingsmonteur je een beetje op weg helpt

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    We moeten van al onze positieve en negatieve kwaliteiten gebruik maken 🙂

    @ King Billy,
    LOL
    Ik mis nog een barbie in overall met een kwast of een hamer!

  14. EJW zegt:

    Het huis is er niet best aan toe. Het lijkt me dat een flinke renovatie op zijn plaats is. Maar wil je niet meer zo denigrerend over jezelf spreken? Je bent een kei van een vrouw die haar mannetje staat. Ik weet niet eens wat een bitje is, Ja, een paardenbit maar dat bedoel je waarschijnlijk niet

  15. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Wat dat betreft kun je echt maar beter huren!
    Dan mogen die mankementen nog jaren blijven zitten en niemand die er naar taalt.
    Op den duur slopen ze dan gewoon die huizen.
    Dat was hier misschien ook wel een optie geweest… maar waar moet ik dan wonen.

    Ach, ik moet altijd eerst klagen, klagen helpt heel goed. Het is een prima alternatief voor bidden.
    Je steekt hopelijk niet de draak met me, bitjes worden ook die mondbeschermers genoemd in bepaalde sporten. En mensen die knarsetanden kunnen ook een kunsttof bitje dragen, dat zijn dan wel heel andere dingen dan het bit van een paard!
    Een bitje wat ik bedoel is een schroevendraaier, maar dan is de E-schroevendraaier het handvat, waar je hem in moet zien te plaatsen, zodat je een schroef vast of los kunt maken.

  16. Al dat gereedschap met hulpstukken is samengesteld volgens de mannelijke geest en z’n mannelijke gedachtegang. Dat is dus niet logisch voor ons vrouwen, en daarom kunnen wij geen schuurpapiertje aan een machine vervangen voor het drie keer voor gedaan is. En daarna vergeten we het weer.

    Gewoon niet onze schuld maar het gevolg van onlogische fabricage. 😉

  17. EJW zegt:

    Dank voor je uitleg

  18. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Je bent druk bezig Appeltje! ManB zal wel opkijken als hij zo thuiskomt!

  19. Appelvrouw zegt:

    @ Mokums meisje,
    DAn wordt het dus tijd dat vrouwen in opstand komen!

    @ Rebelse huisvrouw,
    hij vermoed al iets.
    Nog een week, dan is hij er weer.

Geef een reactie

