Gratis Fitness

Het is een verschrikkelijk slecht gekozen moment.
Deze week had ik in alle rust willen herbeleven dat vandaag, 3 jaar geleden, Vroems met de palliatieve sedatie begon.
Maar met lekkage kun je niet zomaar gaan zitten herbeleven en sorteren,
opruimen in je hoofd,
ordenen om de chaos die is ontstaan weer tot rust te brengen.
Nee, niks rust!
Er moet gewerkt worden.
Gelukkig niet zo rigoureus als Vroems destijds zijn slaapkamer aan diggelen sloeg.
Vroems kluswerk1

Reddende Engel kwam vanmorgen kijken.
De lekkage in de badkamer bij het raam is ontstaan door een overvol gootje boven het raam.
Maar dat is kennelijk al zolang aan de gang dat het hout verrot is, hopelijk niet meer dan de bovenste afwerkrand.
Zaterdag heeft mijn reddende engel pas weer tijd om daarmee aan de slag te gaan, en dan is het hopelijk afdoende die bovenste laag te vervangen.
Maar intussentijd moet ik de betimmering van de wand en plafond halen omdat hogerop ook al jaren een lekplek zit, dan kan er tenminste gekeken worden hoe de rest er voor staat.
Loshalen zal nog wel gaan. Maar het moet ook nog naar beneden, en dát gaat echt niet meer lukken met mijn heup, ik kan niet eens meer een emmertje water tillen. Dus zoek ik nog iemand die al dat spul donderdag naar beneden wil brengen.
Daarom heb ik het zo bedacht: ik zet een advertentie:
Gratis fitness.
Als er meerdere reacties op komen dan laat ik gewoon twee mannetjes/vrouwtjes komen en geef ik instructies hoe ze het los moeten maken en roer dan wat in een kopje sterke koffie en kijk als een echte bazin om me heen.
Ik ben benieuwd!

(wordt vervolgt)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Gratis Fitness

  1. King Billy zegt:

    Water…. Een vriend en vijand, die de gemakkelijkste weg zoeken. Wat een zooitje. Sterkte!

  2. Arjan Fernhout zegt:

    Simplistische referentie mijnerzijds: ‘Das Leben ist eine Baustelle.’ En dat allemaal door die druppel, zeg ik maar. Die zinnen, die taal van jou … raken zelfs mijn meedogenloze luiheid.

  3. Als je huis straks weer in orde is kan je in het vervolg het best af en toe een overvolle goot leeghalen. Vooral in het ontbladeringsjaargetijde

  4. Appelvrouw zegt:

    @ KIng Billy,
    Gelukkig is het nog net zo erg als in Jakarta!
    http://www.indonesienu.nl/nu-actueel/overstroming-jakarta

    @ Arjan,
    Je wordt er moe van?
    Dank voor je leuke reactie.

    @ Henk,
    Het is niet de dakgoot, die maakt ManB ieder jaar schoon (weinig blad hier hoor, wel veel zand)
    Boven de dakramen (schuine daken) zitten ook soort van gootjes, hier de foto er van:

    Dan moet je wel vertrouwd zijn om op het dak te lopen (pannen omhoog duwen om een trapje te maken)

  5. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ben benieuwd. Daar zullen vast veel reacties op komen 😉

  6. EJW zegt:

    Heerlijk, mensen aan het werk zetten en zelf toekijken. Zelf heb ik geen last van een verstopte dakgoot aangezien ik 1 hoog in een 3 hoog flat woon..Zoals je gelezen hebt ben ik geen echte klusser.maar een dakgoot ontbladeren lukt me wel. Echter, ik heb hoogtevrees, Staan op een krant lukt me nog net zonder duizelig te worden

Geef een reactie

