Inktpot met lucifers

Nog steeds op tekenles begin jaren 80.
We moesten de inktpot tekenen die in het midden op de tafel stond. Je kent ze vast nog wel, de inktpotjes voor de kroontjespen.
En ik was al in 3 minuten klaar! Daarom mocht ik bij anderen kijken wat die er van maakten.
Echt pronkstukken geloof ik.
Maar ik vond de mijne het leukst, gewoon omdat die van mij was, en ik niet kan tekenen!
002

En de week erna moesten we lucifers natekenen.
Het tafeltje stond zo ver weg dat ik het niet goed kon zien.
We kregen ook helemaal geen tips, ik snapte niet wat er te leren viel. Waarom vertelde ze niet hoe ik moest tekenen!
Als ik er aan gedacht had, had ik een een vuurtje moeten maken! Veel leuker en speelser dan dit.
Tekenles- lucifers

Maar omdat ik nooit verder ben gekomen dan dit, is dit het enige wat ik kan laten zien. Je begrijpt vast wel dat ik al snel gestopt ben met die waardeloze “lessen”.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Inktpot met lucifers

  1. Gelijk heb je, Appelvrouw
    Je talent is volledig miskend.
    Dat schijnt te horen bij de opvoeding een begaafd kind πŸ˜‰

  2. Robert Kruzdlo zegt:

    inktpotje en bakelietschroefdop onder de inkt? Mooi werk hoor verstopt onder inkt, geen knoeiwerk. Een gedicht verstopt je ook onder woorden. Als ik mijn zoon geloof dan kunnen we straks tekenen met onze ogen. Hoe is het met je nek?

    Heb jij daar boven ook zo’n mooie zon en blauwe hemel?

    Groet,
    Robert Kruzdlo

  3. Panta Rhei zegt:

    Ik wil je niet tegenspreken maar ik vind dat inktpotje ontroerend en dat dΓ³pje…………
    Bovendien vind ik de lucifers briljant, die afgebrande bv., die zijn toch zoals ze zijn!? Wat mankeert hier aan! Ik doe het je niet na!

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Artafterallart,
    Ik ben altijd miskend, gewoon als mens πŸ™‚

    @ Robert,
    Ja zo’n potje die in je schoolbankje zat.
    Maar dit was een los potje, ecoline? Ik weet het niet meer.

    Bedankt voor je tip dat je een gedicht onder woorden verstopt, want van gedichten begrijp ik nooit iets. Nu is het me duidelijk waarom
    Mijn nek? Die is rechtvooruit vastgeroest.
    Er is geen zon hier boven in Groningen. IK vind het prima zo.

    @ Panta Rhei
    Ik vind het zelfs allemaal zo statisch er zit verder niets in, maar dat is wellicht mijn eigen gevoel omdat ik het niet interessant vond iets na te tekenen, misschien als je echt les krijgt en ze je iets vertellen dat je dan weet hoe j iets moet maken.
    Maar ik heb liever de vrije hand, zodat het niet mis kan gaan πŸ™‚

  5. ramireziblog zegt:

    Je inktpotje heeft een beetje dezelfde stijl als de tekeningen van Rembrandt – snap ik dat ze er niets in zagen… Ik wel dus…

  6. kittyschoenmakers zegt:

    het is een prachtig inktpotje……je bent dus een sneltekenaar! daar kan je rijk mee worden op een braderie πŸ™‚

  7. kittyschoenmakers zegt:

    Je gevoel voor perspectief is uitstekend trouwens.

  8. Na dat inktpotje kun je moeilijk blijven beweren dat je niet tekenen kunt. En zeg nou zelf, met zo’n opdracht als van luciferdoosjes sla je toch elke inspiratie uit een kind…

  9. Die tekenles uit de 80er jaren zit je nog steeds hoog hΓ© πŸ™‚

    De doosjes en de lucifers vind ik in ieder geval wel mooi getekend

  10. reinejragolo zegt:

    je was in ieder geval wel zo verstandig om geen brandende lucifer na te tekenen.

  11. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ik snap niet wat er NIET goed aan is??? De lucifers zeker: die zijn gewoon heel erg mooi!

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Ramirezi,
    Ik wilde het niet verklappen maar die inktpot IS van Rembrandt.

    @ Kitty,
    Ja, maar vroeger kon ik het snel, nu kan ik het niet.
    Ik snap zelf nog altijd niet dat ik dit heb gemaakt.
    Vraag me vaak af wanneer dat was. Maar ik vind het dus echt niet mooi of bijzonder.

    @ Mokums meisje,
    Ik kan niet tekenen πŸ™‚
    Gelukkig was ik toen niet echt meer een kind dus ik trok me er niets van aan, ik kon zelf beslissen te stoppen met die cursus.

    @ Henk,
    Ja ik heb er inderdaad een trauma door opgelopen πŸ™‚
    Dank voor het compliment, helaas werkt het niet stimulerend…

    @ Reine,
    Nee, want ik ben altijd bang voor vuur geweest nadat ik ons eerste huis in de fik had gestoken.
    https://appelvrouw.wordpress.com/2012/03/16/op-de-bijbel-na/
    Toen was ik 5, of heel misschien 6.

    @ Rebelse huisvrouw,
    Wacht maar tot ze branden! πŸ™‚

  13. EJW zegt:

    Het inktpotje (Pelikan) en het stilleven van de lucifers (Pyramide) zijn mooie tekeningen. Ik wou dat ik het tiende van het talent bezit dat jij hebt.

  14. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Je bent een merkenkenner πŸ™‚
    Ik vind de vrije expressies veel leuker! dit is voor mij statisch.
    Heb dat ook nooit meer gedaan, vond dat erg moeilijk. En trouwens, dit is de eerste keer in mijn hele leven! dat k complimentjes krijg over mijn tekeningen, en dat wantrouw ik πŸ™‚
    Met kritiek kan ik beter overweg.

    Mijn talent is ca. 27 jaar geleden verdreven door de pijn in mijn handen. En na jaren heb ik ook het materiaal weggedaan wat ik had aangeschaft. Zo is het ook met gitaarspelen gegaan, en de gitaar, en boeken, en Γ‘l mijn andere net verworven hobbies.

Geef een reactie

