Enge mannen, en ik

Het was nog op tekenles begin jaren 80.
En ik had er geen zin meer in want er werd toch niet naar me gekeken en zeker niet naar mijn tekening.
Dus bedacht ik een enge man voor de lerares.
Ook al was de opdracht een engel te tekenen.

Enge man1
Toen hij klaar was,
misschien al na 10 minuten,
vond ik hem zelf ook wel eng,
en stelde me voor hoe het was als zo’n man me zou benaderen in het bos.
(Wat ik me er bij voorstelde vertel ik natuurlijk niet)

Maar ook al vind ik enge mannetjes zeer prikkelend,
deze strenge kon me ook wel bekoren,
in een grote kille zaal waar hij me opdrachtjes zou geven om intensief te sporten.
Vroeger dacht ik nog aan touwtje springen, maar nu niet veel meer dan de halterstang heffen.
enge  man 2

Het werd zomaar een selfischpsychologisch lesje zonder dat de juf het wist,
en ik besloot nog even door te gaan met tekenles terwijl ik net had besloten dat het de laatste keer was.

Zelfportret, was de volgende opdracht.
zelfportret
Omdat ik destijds twee storende donkere vlekken (Moedervlekken?) naast mijn mond had probeerde ik die tekenend te accepteren.
Als kind al had ik ze zelfs met teer geprobeerd weg te branden maar hardnekkig als moeders zijn, zo bleven zij ook.
De kleinste is echter langzaamaan weer verdwenen, ik snap dat ook niet.
Maar de grotere werd steeds groter en dikker, net of mijn moeder me dwars zat.
Gelukkig had ik een huisarts die het met me eens was om dat lelijke wijf weg te snijden.
Maar tegenwoordig groeit er een onder mijn oog!
Nu ja, daar gaat dit stuk niet over,
het gaat over tekenen…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Enge mannen, en ik

  1. Tekenen lukt alleen als je al je aandacht alleen daaraan besteedt. Al het overige is ballast 😉

  2. reinejragolo zegt:

    Waarom probeer je nu geen engel te tekenen als dit de opdracht is? De tekening zou, wat mij betreft, overigens best wel van een engel kunnen zijn.

  3. Ik zou bij God niet weten hoe een engel eruit ziet. dat mag je invullen bij wat je jezelf daar bij voorstelt. misschien zijn er wel heel veel enge engelen

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Artafterallart,
    Jij kunt het weten, maar ik liep altijd tegen beperkingen aan, dus opdrachtjes vond ik zo vervelend!
    En dan ga ik spelen, net als met muziek en zingen.

    @ Reine,
    Ik heb nog nooit een engel gezien, alleen een in de kerstboom. Het ligt niet in mijn aard om opdrachtjes uit te voeren. Er zijn hier ook af en toe mensen met “opdrachten” en er zijn soms hele leuke uitvoerders, mij lukt dat niet (ik denk aan Joke, en Plato. Assyke deed het eerder ook).

    @ Henk,
    Ik zou het ook niet weten maar volgens de bijbel kunnen engelen vliegen en op je schouders zitten en dan kunnen ze volgens mij ook op je nek zitten.

  5. EJW zegt:

    Grappige tekst en knappe tekeningen, De bovenste vind ik erg sprekend. De andere twee zou ik qua stijl getekend kunnen hebben

  6. rikus zegt:

    Pepperspray is de oplossing. Ik Duitsland kun je het in de meeste lgegerschops kopen

  7. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Toch vind ik die bovenste wel leuk, ik zou het je niet nadoen.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Ja, geen wonder dat je ze knap vindt, als het jouw eigen stijl ook is 🙂

    @ Rikus,
    Tekenen met pepperspray?
    En daar moet dan eerst ook nog eens helemaal voor naar Duitsland?

    @ Rebelse huisvrouw,
    Die bovenste heeft eerder boven mijn slaapkamerdeur gehangen,
    met een tekst dat het alleen toegankelijk was voor enge mannen.

Geef een reactie

