Ik heb er vreselijk veel zin in!

Met ManB heb ik weten overeen te komen dat we oudjaarsnacht geen tv aandoen, maar dat zal hem zwaar vallen weet ik.
Tegen 22.00uur houdt hij het niet meer vol, dat weet ik zeker.
En zo aardig als ik ben mag hij dan tv kijken en ga ik de koelkast eens grondig schoonmaken.
Dat lijkt me echt een oudejaarsavondwerkje.
Ondertussen met de walkman op luisterend naar Tarika, net zoals vanavond tijdens het koken.
Het was ongelooflijk! Sinds een jaar heb ik weer muziek op mijn oren, niet lang, maar net genoeg om te weten dat ik wat minder moe ben. Niet dat het goed is, dat zal het wel nooit worden. Maar zo erg als afgelopen jaar is het niet meer. Niet dat ik denk dat in zwaluw een zomer maakt, daar heb ik teveel terugvallen voor gehad, maar nu heb ik weer even vreselijk veel zin!
IJzer slik ik nu in de volle dosering, dat schiet tenminste op in plaats van die ene eetlepel per dag. Waarschijnlijk heb ik mezelf aldoor te weinig ijzer toegediend en is ook de onderhoudsdosis van 1 eetlepel per dag te laag. Maar meer krijg ik niet van de dokter, een flesje per maand. Terwijl ik die eigenlijk voor een week nodig heb want uit voeding haal ik geen ijzer.
Maar goed, ik sneed de kip en de pastinaak, en danste met mijn heupen lekker heen en weer.
En ik bedacht me ineens dat het al wel 5 jaar geleden is, minstens! dat ik zo een beetje danste.
Nou, dan snap je toch wel dat ik zin in de jaarwisseling heb!
Luister hier naar
Tarika

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Ik heb er vreselijk veel zin in!

  1. Letterzetter zegt:

    Je kunt toch ook de bestekbak leeg eten..? ๐Ÿ™‚
    Sorry, ik spot er niet mee maar ik moest even lachen om die ene eetlepel per dag.
    Maar wel fijn dat het beter met je gaat, en ik hoop dat er een opgaande lijn in zit!
    Veel plezier morgen, met die opgewekte muziek erbij gaat het vast lukken!

  2. Appeltje zegt:

    Letterzetter,
    ๐Ÿ™‚
    Bestek is tegenwoordig niet meer van ijzer.
    Ik kamp al vanaf mijn 11e met ijzergebrek dus het zal wel altijd weer slechter worden, misschien helpt een andere huisarts…

  3. Letterzetter zegt:

    IJzeren Hein?? ๐Ÿ™‚

  4. Appeltje zegt:

    Letterzetter,
    Daar ga ik meteen naar op zoek, anders wordt het nog iedere dag een fles pleegzuster bloedwijn.

  5. joost tibosch sr zegt:

    Zwaluwen die zomer maken heb ik niet in de aanbieding, wel gewone hartelijke nieuwjaarswensen. Je zult het ermee moeten doen (letterlijk)!

  6. kittyschoenmakers zegt:

    het klinkt in ieder geval positief, de plannen allemaal. Ik heb eens even naar je wereldmuziek geluisterd. Het klinkt Highlifemuziekachtig, die gitaren. Ben zelf ook dol op Afrikaanse muziek en heb er een hele kist van ๐Ÿ™‚

  7. Appeltje zegt:

    @ Joost,
    Dankjewel voor je wensen, ik wens het jou ook toe.

    @ Kitty,
    Op jouw blog heb ik geleerd positief te denken, daar word je beter van. En zie… na al die jaren, met een flesje ijzerdrank erbij, de wonderen uit zo’n flesje kende Popeye tenslotte al…
    Dus jij leeft je af en toe uit met je kist vol Afrikaanse muziek?
    Ohje, wens je Tim en Rico namens mij een mooi jaar toe?
    Mag je dat jezelf ook toewensen ๐Ÿ™‚

  8. kittyschoenmakers zegt:

    Dat zal ik doen! Jij ook een goed Nieuw jaar toegewenst! met veel ijzer en dansmuziek, haha.

  9. timmerark zegt:

    Goed Bloggend 2014!

  10. EJW zegt:

    Goed te lezen dat het iets beter met je gaat .Dat het zich mag voortzetten in het nieuwe jaar.Voorzichtig optimistisch is goed. Al te optimistisch kan tegenvallen. Een goed 2014.

  11. Appeltje zegt:

    @ Kitty,
    IK ga voor IJZER.

    @ Timmerark,
    Jij ook

    @ EJW,
    Denk om de zwaluw!
    Ik ken dit maar al te goed, en trap er altijd weer in, even hopen op betere tijden.
    Een paar weken geleden had ik een goede dag, en sprak toen zelfs met ManB over dat ik weer wilde gaan autorijden als het zo blijft. Maar in de avond was het toen alweer mis, weg autorijdverlangen. En daar was ik dus in de val getrapt van al te optimistisch, zoals je al waarschuwt. IK zal het nooit meer doen! Het frustreert enorm.

  12. Dansend het oude jaar met het nieuwe verruilen heb ik al jaren niet meer gedaan ๐Ÿ™‚
    Ik hoop dat je de stemming erin weet te houden in het komende jaar

  13. Appeltje zegt:

    Henk,
    Sommige dingen houden gewoon op, dan doe je het weer anders.
    IN ieder geval ben ik tevreden, heb een fijne oudejaarsavond gehad, mooier dan ik kon bedenken.

  14. Hi, ik wens je een ijzersterk 2014!

  15. Appeltje zegt:

    Hey Beeldspreker,
    Dankje wel!
    ik wens jou een heel goed nieuwjaar.

  16. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Heb geluisterd naar Tarika en inderdaad: daar wordt een mens vanzelf vrolijk van! Een goed 2014 Appeltje. Hoop dat het met je gezondheid in dit jaar beter mag gaan (je mag denk ik geen chiazaadjes hebben hรจ? Want het schijnt dat daar heel wat goeds in zit. Maar er zal wel veel suggestie bij komen kijken misschien).

  17. Appelvrouw zegt:

    Rebelse huisvrouw,
    Chiazaadjes zijn nog omstreden. Maar bovenal smakeloos en dus nergens goed voor ๐Ÿ™‚

  18. martin zegt:

    Lekker lichtvoetige muziek. Zonder muziek en dansen kan een mens eigenlijk niet leven.

Geef een reactie

