Ik zit hier heel alleen kerst voorbij te laten gaan

Eindelijk mijn gewilde vrije kerst!
ManB is naar zijn ouders, en ik heb geen zin!
Moest er even wat woorden aan vuil maken maar het was beslist de moeite waard.

Zo stond ik pas om 11 uur op. Ontbijt zat er niet meer in dus werd het om 12 uur een brunch
bestaande uit een appel en een ei.
appel + ei

En om 17.30 ben ik wel toe aan mijn avondmaaltijd,
een taart gemaakt met amandelmeel, 3 bananen, 3 eieren, gojibessen, puur chocoladestukjes, walnoten en kokosolie.
Een stuk vlees sla ik vandaag maar over.
Eet smakelijk en dat het mij wel moge bekomen, en u ook.
kersttaart2

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Ik zit hier heel alleen kerst voorbij te laten gaan

  1. Zijn we samen allenig. Potverdrietje wat kan dat bevallen niet? Fijne avond Appelvrouw!

  2. Apiedapie zegt:

    Nou, je bent niet de enige hoor! Hoewel, zo’n taart, dat ziet er uit als een slagveld. Smakelijk! En een fijne voortzetting.

  3. kittyschoenmakers zegt:

    alternatief kerstetentje Appelvrouw. Rico koos voor spaghetti en dat hebben we samen gekookt; hij kijkt toe en ik doe alles 😉

  4. fulpsvalstar zegt:

    Toch een goede Kerst gewenst!

  5. Appeltje zegt:

    @ Mokums meisje, ik wil nooit meer anders, deed het eerder ook alleen .

    @ Apie, dat weet ik. Zolang het maar een vrije keus is, is het fijn.

    @ Kitty, Leuke manier van samen koken

    @ Fulps, het is wel goed.
    jij ook goede kerst

  6. Al die opgeklopte gezelligheid hoeft van mij niet maar vanmiddag te gast bij dochter, schoonzoon en kleinkind. Brood uit de oven met zalm kruidenboter en sla. Gezellig maar na een paar uurtjes wil ik ook wel weer naar huis.

    Voor de rest gewoon kerst samen met de kat gevierd

  7. Eindelijk je gewilde vrije kerst, en speciaal voor die kerst heb je de appel, het ei en de taart zeker bewaard. het heeft even, wat jaartjes , geduurd, maar nu kun je er dan aan beginnen. De taart lijkt veel op de Rodi pens voor mijn oude hond, zoals ik het uit de magnetron haal, omdat ze het dan lekkerder vindt. Ik hoop ook, dat het je wel moge bekome.

  8. Robert Kruzdlo zegt:

    Wat een onooglijke kerst, de vrijheid heeft je behoorlijk te pakken gehad. Maag- en darmkanaal hebben zich om het ‘engelenhaar’ naar binnen te moeten schrokken, zich het gompus gewerkt. Jammer dat je daar géén foto van hebt. Ik ben tijdens kerst -ook ik heb een aanval vrijheid niet kunnen weerstaan- 2 dagen niet uit bed gekropen, de toilet overgeslagen, en de pampers aan de denneboom gehangen. Leve de vrijheid. Terug naar het leven als kindje Jezus toen er nog geen objekten bestonden, geen regels en moraal. Leve de Kerst!

    Ik schrijf je dit vanuit de stal van de buren, boer Teelbal en zijn vrouw Uier. Ze hebben wat stro klaar gelegd en de ezel, koe en schapen dartelen vrolijk rond. Ik voelde mij als een baby…, een kerstkind. Terug naar de vrijheid. Toen ik wakker werd heb ik meteen via Wehkamp een nieuw matras gekocht.

    Op naar de vrijheid van Nieuwjaar…

  9. joost tibosch sr zegt:

    Deze wetende eigenwijze opdonder wenst je dat je deze dagen rustig voorbij kunt laten gaan en rustig je mooie zelf zult blijven. Dat een jaar lang niet zo belangrijk is als je eigen zelf weet zo’n oude sr uit eigen recente ervaring met jaarwisselingen!

  10. :mrgreen: Wel eens schapen zien dartelen in de wei, Robert. 😉

  11. Appeltje zegt:

    @ Henk,
    Dat klinkt erg lekker! Brood met zalm en boter.
    Zucht.

    Maar je bent echt een dierenvriend lees ik al, kerstmis vieren met de kat!
    Dat zal Babbelegoegje zeker goed doen om te lezen dat zulke mensen nog bestaan.

    @ Babbelegoegje,
    Niet zo minnetjes over mijn appel en een ei doen hoor.
    Ik heb ze met zorg in de schuur verstopt voor ManB.
    Het stonk er wel aldoor, zei hij, maar hij kon gelukkig het stinkende eii niet vinden.
    De taart heb ik de dag voor kerstmis nog gemaakt, hij was ingestort, iets te vroeg ui tde oven gehaald, dus dat smeerde goed over het bord, ongare taart. Maar 2 minuutjes in de magnetron en het probleem was opgelost.

    De taart is me zeer goed bekome! vanmorgen als ontbijt gehad, want het is natuurlijk geen tussendoortje maar een maaltijd vervanger.
    Binnenkort maak ik er een met groenten ipv chocola.

    @ Robert,
    We kunnen niet allemaal mooie plaatjes opgooien.
    Ik heb de taart vergeleken met mijn buik en ik zie geen verschil.
    Ach, het had ook niet veel gescheeld of ik had de vlaggetjes in de boom uit kunnen hangen, maar de natuur liet nog wat op zich wachten.
    Ik zou me nooit een baby willen voelen, bah! kan me voorstellen dat je meteen een nieuw matras hebt besteld, met stro neem ik aan.

    Geen regels en moraal lijkt me voor een dagje wel fijn.
    Maar helaas geldt dat dan natuurlijk ook voor anderen en krijgj e van dnie jaarwisselingtaferelen waarbij de boel in de fik gestoken wordt.

    @ Joost,
    Je wens is in vervulling gegaan, vandaag heb ik voornamelijk geslapen, en mijn nieuwe stoel uitgeprobeerd.
    Maar nu je het hebt over jaarwisselingen … er komt er weer een, en wat zal ik blij zijn als het 3 januari is, ze zijn hier al een maand aan het oorlogje spelen.

  12. Nou, dat ziet er allemaal weer verrukkelijk uit Appeltje ;-D
    Maar het is heerlijk dat je kerst gevierd hebt op een manier die jou uitkwam. Het is allemaal al verplichtend genoeg, dat kerstgebeuren.

  13. Dat zijn lammetjes, Robert, zo kan ik het ook. rolleyes 🙄

  14. EJW zegt:

    De eerste kerstdag armoedesoep gegeten, zoals de vrouw dat noemde.Je moest niet in de pan kijken want dat zag er niet uit. Dat heb ik met jou foto’s ook vaak die over eten gaan. De tweede dag bij iemand gegeten wiens maaltijd er smakelijk uitzag maar dat niet was. Het oog wil ook wat, maar het is de maag die tenslotte beslist

  15. Appeltje zegt:

    Robert, leuke link!
    Vooral die zwarte hangbuikzwijntjes maken me olijk!

    @ Rebelse huisvrouw,
    Verrukkelijk?
    Het ei stonk zo erg dat een wasknijper op mijn neus niet afdoende was.
    En de taart niet gaar.
    Bah.
    Nog even doorbijten tot 3 januari, hopelijk zijn de mensen dan klaar moet oorlogje spelen.
    Ook bah, is hier heel gevaarlijk op straat met vuurtje stoken, veel te dicht op de huizen.
    Vorig jaar de brandweer erbij om het veel te hoge vuur te blussen. Maar liever dat vuur, dan de huizen!
    Ik durf niet eens weg.

    @ EJW,
    Eindelijk ben je er doorgekomen!
    Je test is geslaagd. Geen idee waarom je berichtjes in de spambak kwamen.
    En ik vandaag niet veel gelegenheid had daar te kijken vanwege mijn nieuwe laptop installeren en uitproberen, ergeren en verlangen naar vroeger en zo.

    Wat zou armoede soep zijn? Volgens smaakt dat best goed.
    ik zeg altijd dat de tong beslist, maar dat zal per persoon wel verschillend zijn.
    Ik word niet opgewonden van lekker uitziend eten, weet uit ervaring dat dat zelden smakelijk is.

Geef een reactie

