Het ligt niet aan mij!

De taart die ik vanmiddag gebakken heb voor mijn aftakelingsbewijs, ofwel mijn 55e geboortedag morgen, is niet lekker!
Je hoeft dus niet te komen, ik ga trouwens toch de hele dag met ManB naar bed.
De noten ben ik vergeten er in te doen, ze stonden wel klaar, teken van slijtage van mijn werkgeheugen!
Een totaal foute combinatie gemaakt: cranberries met dadels, écht niet lekker, en die dadels vond ik ineens te zoet met amandelmeel.
Samen met het kerstpakket van ManB, vol kant en klaar producten met overbodige toevoegingen, breng ik het wel naar de voedselbank. Sorry, maar als je honger hebt is mijn taart een zeer voedzame maaltijd hoor! Amandelmeel met teffvlokken, banaanvlokken, cranberries en dadels. Ik zou het wel weten,
als ik honger had.

Goed, ik doe nog een egotripje, want daar gaat het vandaag weer om.
Ik ga me een paar keer grandioos laten masseren dat de spetters (en het vet) er afvliegen!
Maca (goed voor de libido) werpt inmiddels zijn vruchten af.
Als het komend jaar weer alleen bij een nette massage blijft,
dan ligt dat niet aan mij!

Maar het belangrijkste is dat ik er echt alles aan doe om weer eens in mijn overall bergen te verzetten.
Als dat ook dit jaar niet lukt, dan ligt ook dat niet aan mij!

overallhoutwal

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Het ligt niet aan mij!

  1. Natuurlijk ligt het niet aan jou maar de dame op de foto ziet er zeker niet uit alsof ze haar leven in bed en in een rolstoel doorbrengt

  2. Appeltje zegt:

    Henk, nee zeg, ik ben me moeder niet! Ik heb altijd gezocht naar mobiliteit.
    Toen ik nog echt alleen was, ruim 20 jaar geleden, had ik een rolstoel, en duwers, die lieten me dan wel eens uit. Maar daarna is de rolstoel in het verval geraakt, in plaats van ik. Maar het was wel een prettige aanvulling op mogelijkheden eens ergens naar toe te gaan. Helaas heeft ManB echt geen zin om me te duwen. En ik heb momenteel ook geen rolstoel.
    En al helemaal geen duwers.
    Soms heeft alleen wonen veel voordelen.

  3. Robert Kruzdlo zegt:

    In je oeverall -kan ook met een L- bergen verzetten is geen probleem, ….zo te zien. Dat is een mooi perspectief voor 2014. Verzet niet te-veel.

    Groet

  4. EJW zegt:

    ”Maar het belangrijkste is dat ik er echt alles aan doe om weer eens in mijn overall bergen te verzetten.” Dat zal eens tijd worden voor die overall, die ziet er akelig nieuw uit. Of is ie pas gewassen in de Calgon

  5. martin zegt:

    Waar haal je zo’n masseur?

  6. Appeltje zegt:

    @ Robert,
    Bedankt voor je tip.
    Alleen dat verzetten waar je last van hebt.

    @ EJW,
    Het was de nieuwe overall voor Vroems die ik hem cadeau gaf, maar wel eerst zelf even droeg.
    Kort daarna heb ik er voor hem gewatteerde knielappen in gezet.
    Die heeft hij nauwelijks gedragen, en ik bewaar hem als een schat want hij was zo gelukkig met die knielappen voor tijdens het klussen aan zijn huis. Ik had die lap er ook heel netjes ingezet, was ik ook tevreden over. Maar het was nog mooi toen, er was nog hoop, en we waren blij.

    @ Martin,
    Van internet, maar het is moelijker om ze goed te laten masseren.
    De rest denken ze al te kunnen, hebben ze goed op internet gekeken hoe dat moet en waar je als vrouw aan moet voldoen.
    Het zal dus wel weer een paar lessen herprogrammeren worden.

  7. Wllm Kalb zegt:

    Gefeliciteerd. Pas 55, dus waar praten we over?

  8. Letterzetter zegt:

    Van harte gefeliciteerd! Nog steeds een jonge blom… 🙂

  9. EJW zegt:

    Gefeliciteerd met je verjaardag, Appelvrouw. Ik neem aan dat je een Appeltaart bakt. Bespaar me de ingrediënten, het gaat om de smaak.

  10. martin zegt:

    Noor als je weer opgestaan bent. Ik zag het bloemtje gisteren nog bloeien. Hoe die struik heet, geen idee, maar wel van harte, bloemtjes uit Nw. Wetering

  11. Appeltje zegt:

    @ Wilm,
    Och, ik vind het al heel oud. 20 jaar geleden geloofde ik nog in vooruitgang, in betere tijden voor mijn lijf

    @ Letterzetter,
    dankje, maar over jong ga ik niet twisten, ik ben gewoon oud!
    Misschien niet zo oud als jij en Wilm en Fulps, maar ik ben wel oud.

    @ EJW,
    Dankje, maar een appeltaart is er niet, er kwam toch niemand.

    @ Martin,
    Dankje, het is niet de kardinaalsmuts, dat weet ik zeker.
    Maar een bloempje, is een bloempje.

  12. kittyschoenmakers zegt:

    Goed bezig Appelvrouw!
    Een fijne verjaardag in bed voor u!;)

  13. judithdahoe zegt:

    Gefeliciteerd

  14. Mark zegt:

    Wist het wel dat jij van boerenafkomst was…..maar nog van harte gefeliciteerd en nog vele jaren erbij

  15. Appeltje zegt:

    @ Kitty,
    Positief denken, zei jij toch?
    En draden verbinden, nou, ik verbind de takken en dat lijkt me ook wel goed 🙂

    @ Judith,
    Dankjewel.
    Ik weet zeker dat jouw Roti goed in de smaak zou vallen bij mijn schoonfamilie met kerst.
    Jammer dat het zo ver weg is!
    Maar met je rijst, snijbonen en gestoofd rundvlees, zou ik zeker weer steigen in de kookladder, zeker met Madam Janet, al is schoonvader van Indische afkomst en lust hij een rawitje nog rauw.

    @ Mark,
    Nou, jij zegt wel vele jaren erbij… als ik naar het afgelopen jaar kijk dan hoop ik niet dat er nog veel van zulke bijkomen.
    Maar wel bedankt, er gaat niets boven het rustige (boeren) landleven.

  16. martin zegt:

    Het bloemetje is een sneeuwbal. Wie geeft een plant zo’n naam.

  17. Nog gefeliciteerd Appeltje! Hoop dat jullie een leuke dag in bed gehad hebben 😀
    Fijne feestdagen!

  18. Appeltje zegt:

    Rebelse huisvrouw,
    Dankje.
    Weinig bedtijd gehad, moesten naar een groot winkelketen omdat mijn laptop kapot was en ManB me nu wel een nieuwe wilde geven. NIet diegene gevonden die hij me wilde geven, naar een volgende, koppenlopen, op zaterdag. Ik hondsmoe, maar geen bed te bekennen in zo’n witgoed en stereowinkel. Weer niet gevonden uiteindelijk heeft hij hem bij Norrod besteld, de rustigere winkel. En toen moest k naar de fietsenmaker om mijn gerepareerde fiets op te halen en vandaaraf nog 6 km naar huis fietsen.
    En toen pas kon ik mijn cadeautjes openmaken die voor de deur gezet waren, want zo doe ik dat graag als ik jarig ben: een krat voor de deur: deponeer hier uw pakje voor mij en ga maar weer weg, ik slaap.

  19. kittyschoenmakers zegt:

    samenvattend: je hebt je dagje wel gehad! nu mag je lekker uitrusten in bed. Is er geen mediamarkt bij je in de buurt?Die hebben veel; wij haalden zondag een tablet voor Rico daar. man is hem nu aan het volladen met spelletjes voor hem.

  20. Appeltje zegt:

    Ach, Kitty, Saturn en Mediamarkt, als je mij overspannen wilt hebben moet je me daar dus mee naar toe nemen,op zaterdag. En dat gebeurde dus ook, koppen lopen in beide winkels. Al die indrukken kan ik niet verwerken. Norrod zit tegenover de Mediamarkt, zoveel fijner!
    Maar dat wist ik niet en had dus al flink wat te verduren gehad.
    UItrusten?
    Ik moest vanmorgen naar de voeten (tenen) dokter, hier 8 km vandaan, en daarna door naar een verkoper waar ik een stoel wilde testen, en toen naar de winkel, ManB werkt momenteel volle dagen en heeft niet echt meer zin om na 18.00 uur nog eerst de winkel in te gaan voor hij thuiskomt.
    Ondertussen 23 km gefietst, en toen werd de stoel zomaar gratis bezorgd, omdat het zo’n heerlijke vent was en ik overwoog hem met stoel en al mee naar binnen te nemen maar me natuurlijk weer netjes gedroeg, de stoel afsopte met amonia en geschuurd, want hij mag wel opgeleukt voor mijn kamer.
    Nu moet ie dus nog gelakt, als ik geen ruzie met ManB krijg doe ik dat morgenvroeg in de rommelkamer (mag niet van hem) in de schuur droogt het nooit met dit vochtige weer.

    Rusten? Ik weet niet of ik er wel tijd voor krijg dit jaar. Mijn kamer ligt ook overhoop omdat ik aan het ” opruimen” ben, en dat betekent eerst alles van zijn plek, en sorteren, en die plek schoonmaken en pfff…. dat is een te grote klus voor mij.
    Mijn vork was te groot.

  21. reinejragolo zegt:

    Gefeliciteerd met je verjaardag Appelvrouw.
    Mannen dragen meestal geen overal met een rits.

  22. Appeltje zegt:

    Reine,
    Maar ik wel.

Geef een reactie

