Alleraardigst meisje

Even een verslagje van de week, is een foutje tussendoor, ik zou pas zaterdag weer iets plaatsen, maar het moest even, vanwege de bloeduitslag, en toen volgde de rest vanzelf.

Bloeduitslag: hb 6 (moet voor vrouwen minimaal 7 zijn) ferritine (ijzervoorraad) 4 (moet minimaal 10 zijn)
En nog een paar dingen te laag.
Aan mijn eten kan het niet meer liggen, maar ik heb wellicht een ijzervretende bacterie bij mij.
Dus dat wordt weer flink aanvullen.

Mijn laptop gaf tot twee keer toe een prachtig blauw beeld, dat is de 5e keer in een paar maanden. ManB werkt zich suf aan dat ding en heeft er genoeg van. Hij had hem jaren geleden al vaarwel gezegd, en toen mocht ik hem hebben.

Nu zit ik met jampotglazen op achter mijn netbook en heb geen idee hoe ik via Gimp een foto tot jpg kan converteren, wat een rotprogamma!

Mijn fiets geeft geen trapondersteuning meer terwijl de accu vol is en zo moest ik 7 km op die zware olifant trappen op eigen kracht. Morgen koop ik een gewone fiets, voor die 7 km die ik op een dag fiets heb ik geen E fiets meer nodig. En die enkele keer dat ik wat verder weg moet, nou ja, dan neem ik een picknick setje en een hangmat mee, dat laatste heb ik trouwens niet zelf bedacht maar van Olijfje afgekeken.

De vuilnisemmer in de keuken wil niet meer sluiten.
Mijn (veel te oude)telefoonaccu laadt niet meer op, ook een afdankertje van ManB.

Maar er waren ook positieve zaken.
Zo heb ik eindelijk steunzooltjes en zitten mijn voeten geweldig goed in mijn nieuwe Durea schoenen met een breedte maat K, gekocht via markplaats, geweldig lekker en een derde van de nieuwprijs.

Er is zomaar weer een pond van me afgevallen in een week.Alhoewel ik me soms afvraag of dat wel positief is want van hoeveel ziekte val je wel af?
Maar het allermooiste wat me overkwam was dat ik mezelf in de spiegel tegenkwam, vroeger noemde ik dat spiegelappel.
Terwijl ik nog een keer extra keek, iets waar ik doorgaans gauw voor wegrende, dacht ik:
wat een alleraardigst lief vrouwtje staat daar, en liep toen snel weer door voor het geval ik beter zou kijken.
alleraardigstmeisje

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Alleraardigst meisje

  1. Apiedapie zegt:

    Blij om die laatste alinea te lezen. Ik wilde net allerlei goedbedoelde raadjes, adviesjes en “kop opjes” gaan intypen.

  2. Dat had je rustig kunnen doen hoor, wat beter kijken – er was helemaal geen reden om gauw weg te rennen, integendeel!

  3. EJW zegt:

    Ik heb je altijd al een alleraardigst vrouwtje gevonden, zelfs met m’n ogen dicht. Verder zaken die niet meezitten maar gelukkig ook een paar wel. Zo blijft de boel in evenwicht.

  4. reinejragolo zegt:

    Ik wil wel een fles roosvisee ferro voor je kopen. Als je tenminste iets van me aan wilt nemen.

  5. Je ziet er blakend uit Appelvrouwe maar kijk je wel uit dat je het sjaaltje niet te strak om je nek wringt ? 🙂

  6. Appeltje zegt:

    @ Apiedapie,
    Kopopjes zijn goed voor als je de griep hebt of kiespijn.
    Maar ik beur de mensen graag op, graag gedaan 🙂

    @ Rebelse huisvrouw,
    Maar ik zie niet scherp meer zonder bril.
    Je kunt me echt alles wijsmaken.

    @ EJW,
    Maar ik ben ook wel eens een feeks met scherpe nagels die over de snuit van een man krassen.

    @ Reine,
    Ik ben echt de beroerdste niet om iets van je aan te nemen,
    maar dat is meer iets voor mensen die ook ijzer het hun voedsel halen.
    Dat werkt bij mij niet, kun je niet een fles Lactoferrine meebrengen?
    Daar heb ik tenminste iets aan.
    maar ik waardeer je gebaar.

  7. Appeltje zegt:

    Henk, zo’n week slapen doet een mens goed.
    Net als dat sjaaltje altijd wel ergens goed voor! Als het even niet meezit 🙂

  8. prachtige foto, Appelvrouwtje, vast geen selfie. Je ziet er goed uit, maar zoals je bij mij schreef, ik eet niet met de kerst, dat zou ik je ernstig afraden hoor. het hoeft geen vlees te zijn, ik zou zeggen, aan de spinazie en de bruine bonen. Met sapjes alleen kom je er ook niet. Maar je ziet er op de foto stralend uit, ik zou zeggen, houwen zo. En misschien is het eens tijd voor een nieuwe laptop en nieuwe smartfone. En dan ben je weer voor jaren zoet, zeg dat maar tegen man B. Geen aftandse afdankertjes meer.

  9. martin zegt:

    GIMP heeft uitgevonden dat je moet exporteren als je wilt bewaren (eigenwijsheid is niet altijd duidelijker). Iets verder naar beneden onder bestand. Slaap ze weer. Het doet je blijkbaar goed.

  10. Robert Kruzdlo zegt:

    Ik schrok mij rot. Toch geen Apelvrouwtiaans plan om de sjaal aan te sjorren?
    ‘Nee, die doet ze juist losser…’
    ‘Sat ie dan sjo vast door de wind?’
    ‘Nee, se wil zich op de wolk trekken.’ -en het bleef even stil.
    ‘Ja tegenvallende opwinding die de lust opwekt…, ofzo.’
    ‘Je doel op al die…,’ -ja.
    ‘Misschien heeft ze ook een laag serotiene waarde?’
    ‘Dat weet se nie.’

    Groet en pretige feestdoge…

    .

  11. Appeltje zegt:

    @ Babbelegoegje, inderdaad is de foto geen otofoto.
    Zo stralend word ik waarschijnlijk nooit meer.
    Na Vroems heengaan heb ik nooit meer die onbevangen blijheid ervaren.
    De foto bekijk ik niet goed, juist omdat ik er zo blij en lief niet meer uitzie.
    Ik neem nooit sapjes. Ben ook niet aan het lijnen, maar aan het uitzoeken hoe ik fit kan worden met eten.
    Van nieuwe dingen hou ik niet zo, ik ben degene die altijd afdankertjes wil.
    De pc van Vroems, dat is weliswaar geen afdankertje, gebruik ik boven.
    Maar een mens kan tegenwoordig toch niet meer toe met 1 computer?

    @ Martin,
    Later zal ik met je tip weer eens bij gimp kijken, want het netbook is vooral ook handig als ik ga logeren (pfff… ga ik ooit weer?)
    Ja, slapen is heerlijk, daar word ik ook vaak blij van wakker.
    En ga iik meestal met een blij gemoed er in.

    @ Robert,
    Oh, ik wilde je echt niet laten schrikken!
    “ tegenvallende opwinding die de lust opwekt” dat zinnetje hou ik er in!
    Serotonine is goed, maar dopamine en adrenaline mogen wel flink opgelust worden.
    Bedankt voor je wensen, jij ook van dat soort dagen.

  12. Wat een pech allemaal, maar gelukkig is 2013 bijna voorbij.
    En nu weet je waarom je zo moe bent, oplossen is iets anders maar dat gaat vast in 2014 wel komen!

Geef een reactie

