Ik ga naar bed

Vanaf eind aug. hou ik een voedingslijst bij, en een vermoeidheidsniveau en hoeveel ik slaap, wat ik overdag doe. En sinds 2 maanden ook mijn temperatuur.
Ik eet reuze gezond! Twee keer per dag kook ik 200 a 250gr. groenten, verdeel het vlees over die maaltijden, eet 3 keer fruit en 12 eieren in de week. Neem het portie volle yoghurt met fruit en noten, of een chocoladeletter bij uitzondering als lunch.
De hele dag is de slaap aan het dringen, kan niet goed uit mijn ogen kijken. Het is nog erger dan voor ik zó gezond at. Gezond eten bestaat niet, dat heb ik altijd al gezegd.
Laat al die gezondheidsfreaks ophoepelen met hun achtervolgingswaanzin (goeroes achterna lopen bedoel ik).
Een dag was mijn temperatuur rond de 36, verder aldoor tussen de 37 (meestal zelfs 37.2) en 37.8. Die ene dag troostte ik mezelf: niets aan de hand. Geen ontstekingen in het lijf.
Niemand snapt er iets van, als ik ook maar iets beweeg krijg ik het zo warm alsof ik koorts heb. En plots ben ik zomaar 3 kilo afgevallen in anderhalve week, en vanaf augustus inmiddels 10 cm dunner. Misschien ben ik daar wel zo moe van, wat een werk moet het lichaam verzetten! Maar ik ging niet anders eten om af te vallen, ik wil fit worden!
Noem het nu niet ontgiften want daar duurt dit te lang voor. Tijdens het gymmen val ik gewoon in slaap, en als ik rechtop blijf met de halterstang dan weet ik niet hoe ik wakker moet blijven.
Steeds weer krijg ik te horen dat ik hier of daar van op zal knappen, maar het tegendeel gebeurt, ik zak steeds verder in de vermoeidheid weg.
Zoek doelen, denk positief, geniet van de kleine dingen. Ga er eens op uit. Zoek mensen op.
Allemaal loze kreten.
Niemand zegt: ga maar lekker naar bed.
Ik ben dat “houd er de moed maar in” nu echt helemaal zat!
Ik kan er niet meer tegen, ik schei er mee uit, ik gooi de handdoek in de ring, gooi het bijltje er bij neer.
Aan mij is allang geen lol meer te beleven.
Ik ga naar bed
-net zoals in 1990, toen mijn softvriendje beertjes voor me breide zodat ik niet zo alleen in bed lag, en ik beleefd glimlachte-(geen wonder dat het niets werd)-
en blijf daar tot ik 55 ben.
naar bed

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Ik ga naar bed

  1. Rianne zegt:

    Dat je van gezond eten geen energie krijgt, daar ben ik ook al achter. Maar slapen tot mijn 55ste, dat ga ik niet redden.
    Ik wens je veel energie toe..

  2. reinejragolo zegt:

    Misschien helpt het als je in Afrika 10 weesjes gaat verzorgen.
    Dan heb je ook geen tijd meer om je temperatuur te meten.

  3. Slaap lekker! (Een winterslaap is helemaal geen slecht idee eigenlijk)

  4. Misschien heb je een adrenalineshot nodig …….. rechtstreeks in de hartspier

  5. Aad Verbaast zegt:

    == 12 eieren in de week == wordt je daar niet ontzettend kippig van?
    Sterkte!

  6. knutselsmurf zegt:

    Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ook bij de ongevraagde adviezen en de artsen die niets kunnen vinden behalve het nummer van de Diagnose Behandeling Combinatie.

  7. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Afschuwelijk om zo moe te zijn, zeker als het zo lang duurt. De beertjes zijn wel weer schattig eigenlijk… Ik hoop dat je je gauw weer wat fitter voelt, met of zonder gezond eten want dit is niet leuk.

  8. EJW zegt:

    Om moedeloos van te worden. Zo je best doen en dan toch zo moe zijn. Wel een heel leuke foto, ik kan er uren naar kijken

  9. Robert Kruzdlo zegt:

    Moede Loos. Te moede zijn. Moedeloos is dat niet Afrikaans?: Sonder hoop, lus, wil of vertroue.
    Niet de tijd er voor. Toch? (Een oude foto?)

  10. kittyschoenmakers zegt:

    Ik ben enthousiast over dit: http://www.thereconnection.nl/therapeuten-nederland/therapeuten-groningen.html
    Rico helpt het met mentale vooruitgang en er zijn al veel mensen van pijn af geholpen bij toepassing.

  11. Appeltje zegt:

    @ Rianne,
    Ik zag diverse recepten op je blog.
    Bedankt voor je wens.
    Ik word 21 december 55 dus het valt mee (voor mij), heel lang hoef ik niet te slapen.
    En je ziet dat ook dat toch niet helemaal meevalt.
    Een mens wordt toch nog wel eens wakker.

    @ Reine,
    Oh, die miste ik nog als tip.

    @ Beeldspreker,
    Dankjewel.
    Toch is het jammer, ik hou van de winter.
    Maar ik word 55 op de dag dat de winter begint, dus een winterslaap zit er ook dit jaar niet voor me in.

    @ Henk,
    Als dat bestaat wil ik er wel aan verslaafd raken.

    @ Aad,
    Kippig, ja, maar ik ben ook geboren in (gemeente) Barneveld op een kippenbedrijf.

    @ Knutselsmurf,
    Soms zou je wensen dat niemand het verschijnsel “goed bedoelde adviezen” kent.
    Ook artsen zijn er heel goed in, en ook doen ze vaak alsof ze nog nooit van je klacht gehoord hebt. Half Nederland heeft dezelfde klachten maar zij weten er niets van.
    Ook ik kwam bij zo’n combi behandeling terecht,
    De internist wilde me niet verder onderzoeken nadat hij me op coeliakie had onderzocht, want ik was toch altijd al zo moe en mijn ijzer daalt waar ik bij sta.
    Maar hij had geen idee waar hij beginnen moest.
    Hopeloos geval, zowel hij, als ik.
    Dus bleef de psychiater over. Alsof die iets aan mijn ijzergebrek kon doen!
    Maar ik heb me nu voorgenomen even te blijven zaniken bij de dokter, ik heb toch niets anders te doen en het is een aardig doel. Eerder liet ik het er dan maar bij zitten.

    @ Rebelse huisvrouw,
    Ik ben al 27 jaar moe maar nu is het echt extreem.
    Fit zal ik waarschijnlijk nooit echt worden maar leefbaar mag het van mij wel worden.
    Vroems was ook heel veel jaren hondsmoe, die is op zijn 40e gestopt met werken omdat hij het echt niet meer aankon.
    En ik denk altijd: gelukkig heeft hij zich niet langer geforceerd en tenminste nog met wat rust van zijn leven genoten de laatste 14 jaar, al is van genieten bij hem ook niet echt sprake geweest, hij maakte er ook het beste van, maar ik zal hem zwoegen door de dagen, echt vreselijk. Ik heb altijd geweten dat hij veel vermoeider was dan ik. Maar nu weet ik dat niet meer zo zeker. En soms beklemt me die angst dat ik zo de rest van mijn leven zal blijven en dus net zoals hij de dagen niet altijd onder ogen kan komen.

    @ EJW,
    Vroems deed ook altijd zijn best, ging ook op zoek naar een beter/ wakkerder leven.
    Hij had een mooi beroep en deed aan zweefvliegen, had een boot, maar hij kon al die dingen later niet meer.
    Je zag zijn leven afbrokkelen. Hoe hij ook zijn best deed, leuke dingen probeerde te vinden, en altijd maar weer die humor. Maar 80% van zijn dagen waren niet uit te houden. Alleen dat zag je niet als je niet bij hem was. Ook hij kreeg vreselijke opmerkingen, en slaapristricties, en mensen die zeiden dat hij niet moest toegeven aan het naar bed gaan overdag. Ook hij bleef zoeken, in voeding, in sport, in doelen. Maar niets hielp. En ik weet zeker dat er veel meer mensen zijn die hun best doen, die graag willen, maar bij wie het niet lukt.

    Dank je dat je de foto leuk vindt, je mag er best langer naar kijken maar begin alsjeblieft niet spontaan beertjes te breien!

    @ Robert,
    Zoals jij het uitspreekt klinkt het inderdaad heel Zuid Afrikaans.
    Wat bedoel je met: niet de tijd er voor?
    De foto is uit 1990, dat staat er ook op. Toen ging het lichamelijk heel slecht en kon ik zelfs in huis nauwelijks lopen en buiten altijd de rolstoel en mijn handen konden veel minder dan nu.
    Dat was de eerste zware aanval.

    @ Kitty,
    Dankje voor de link. Ik had er al eens iets over gelezen.
    Er zijn nu wel even grenzen aan wat ik nog ga ondernemen.
    Ben bij de allesheler en daar doe ik het even mee. De voetreflex heeft totaal niets gedaan.
    En ik weet nu dankzij jou (of eigenlijk Rico) dat je niet hoeft te geloven in allesheler of mensen die je opnieuw verbinden, want als het werkt, dan is geloof geen noodzaak. Maar ik stop met geld uitgeven. Straks moet ik nog voor mijn gepensioneerde leeftijd in de bijstand en ben ik nog geen zier opgeschoten met mijn gezondheid.

  12. martin zegt:

    Altijd dat vechten. Je wordt er zo moe van. Maar ja als je tot je 57ste in bed blijft dan is het ook niet leuk. Vechten en moe worden, rusten en vechten, etc. Iets anders ik zou het niet weten en paar van de goede adviezen opvolgen (maar dan er verder ook niet meer naar luisteren). Als er een echt goede komt (denk niet dat die er nog zijn) dan hoor je het ook als je niet luistert.

  13. kittyschoenmakers zegt:

    Ben je nog steeds in bed??

  14. zijn we niet gewend dat je zo lang niet blogt.

  15. Appelvrouw zegt:

    @ Martin, meestal vecht ik niet, laat het gewoon over me heenkomen maar als het te lang duurt valt dat niet mee. Ik heb ook grote bewondering voor jouw doorfietsavonturen.
    Jij bent ook zo iemand ie valt onder het kopje: niks aan te doen.

    @ Kitty,
    Bedankt voor je berichtjes.
    Ik lig nog lekker in bed.
    Maar was nu net voor je berichtje begonnen met wat bijlezen van de mensen die hele lange lappen tekst schrijven wat best in 3 regels had gekund.
    Maar ik blog pas weer als ik 55 ben.

  16. EJW zegt:

    Oh, gelukkig, je bent niet gestopt. Hoop dat je gauw jarig bent

  17. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    als ik zou stoppen weet ik niet of ik dat wel aan zou kondigen. Stel me voor dat ik dan gewoon mijn blog weghaal en klaar. Want als je het aankondigt wil je volgens mij niet weg maar teruggeroepen worden. Zo heb ik dat tenminste vaak gezien bij mensen die riepen dat ze vertrokken, vooral destijds bij het vk blog.

    Zaterdag ben ik 55. Als ik het red ga ik naar de historische schepen kijken in de stad.

  18. EJW zegt:

    Ja, er waren idd een paar Heintje Davidsen bij. .

  19. els zegt:

    De biologische klok onderzoekers (censuur) vinden het vast interessant 😉

  20. Appeltje zegt:

    Els, nou, de batterijhouder van mijn bioklok zit al jaren los en er zijn geen nieuwe onderdelen meer voor vanwege de leeftijd, maar wat zou er mis mee zijn, ik slaap gewoon omdat ik dat nodig heb.

  21. Apiedapie zegt:

    Van teveel op je gezondheid letten word je moe. Leef er op los!

  22. Appeltje zegt:

    Apie, ja die hoort ook in de lijst goedbedoelde adviezen.
    Bedankt, dat ik zoiets toch niet zelf heb bedacht.

  23. Harmen zegt:

    Hoi Appelvrouw, als je problemen met energie hebt is paleo niet zo’n goed idee, het is niet erg energiedicht. Vermoeidheid en koorts klinkt als een infectie van t een of ander, ben je getest op lyme (en dan een goede test ipv de gangbare) pfeiffer etc?

  24. Appeltje zegt:

    Harmen, bedankt voor je reactie.
    Ik ben geen paleoot. Maar heb weinig te kiezen met eten omdat het meeste niet goed valt.
    Ook mijn allesheler noemt dat jij zegt, een infectie/ontsteking ergens in het lichaam.
    Op lyme en pfeiffer ben ik nooit getest, vraag me ook af of dat nu zin heeft, ik ben al 27 jaar vreselijk moe. Er kunnen nu twee dingen spelen: ik krijg teveel vezels binnen door alle groenten en fruit, of ik genees.
    Bij mijn huisarts hoef ik ook niet aan te komen met vermoeidheid, daar luistert ze niet naar, niet interessant. En tests wil ze niet laten doen, het kostte me veel praatwerk om bloedonderzoek te laten verrichten.

Geef een reactie

