Chocoladelettertaart

Ingrediënten:

¾ stuk puur chocoladeletter in stukjes
(van verrukkelijke voetenmasseur gekregen)
3 eieren
2 eetlepels Kokosolie
2 eetlepels Roomboter
½ kopje geraspte kokos
Ca 150 gr Amandelmeel
1 kopje vol gebroken amandelen
1 kleine zure appel (op de foto is te zien dat die erg wit is gebleven)
1 theelepel sodabicarbonaat
(dat is het wel geloof ik)

35 min. 180°

En dit is het resultaat.
Er zit wel teveel chocola in maar het is dan ook de eerste keer dat ik het heb gemaakt.
Volgende keer doe ik het weer anders.
De chocola wordt weer hard als het is afgekoeld.
ERUGHH lekker. Dit grote afgesneden stuk snijd ik nog door midden anders is het wel erg machtig. De helft gaat in de diepvries anders eet ik me te barsten! ManB vindt het niet lekker (zonder suiker en te losse structuur door het amandelmeel).
Gelukkig!
Een week lang iedere middag een stukje als lunch.
Man, wat is het leven heerlijk!
chocoladelettertaart met amandelmeel

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Chocoladelettertaart

  1. reinejragolo zegt:

    Helaas wordt het oog in deze niet bepaald gekieteld.
    Maar de smaak is uiteraard prominent.

  2. Apiedapie zegt:

    De A van Appelvrouw? Het ziet er heel erg smerig uit, maar was vast lekker.

  3. Kitty zegt:

    Het is dat ik te ver weg woon(en nodig moet lijnen) 😉

  4. Appeltje zegt:

    @ Reine,
    De smaak is verrukkelijk!
    Mijn oog weet dat.

    @ Apiedapie,
    Zou kunnen, maar het kan ook van Anders zijn.
    Ik vind momenteel die slagroomtaarten in winkels er smerig uitzien. Als je weet wat voor troep daar in zit zonder dat je er iets aan hebt. Bah.
    Dit is een lekkere taart en ik ben altijd blij als niemand er een stukje van wil.

    @ Kitty,
    Maar dit is een afvaltaart! Vol gezonde ingrediënten, het enige wat niet goed is is de suiker uit de chocola, want in chocoladeletters zit toch wat meer suiker dan in de pure chocola van 87% die ik anders gebruik.
    Ik ben in 2 maanden tijd 10 cm dunner geworden, en ik eet echt van alles, volle yoghurt, roomboter, veel eieren. Dat alles moet ik eten, in volle producten zitten veel meer eiwitten en gezonde bouwstoffen dan in magere, die magere zijn alleen maar voor het idee. En volle yoghurt geeft een veel langdurigere verzadiging. Deze taart is ook een maaltijd vervanger. Zo’n stukje met fruit en eventueel karnemelk is meer dan genoeg als lunch. Of bij weinig tijd als ontbijt.
    Lijnen is eigenlijk een leefstijl veranderen denk ik. En veel mensen houden dat maar tijdelijk vol.
    het vraagt ook wel wat van je, al die gewone vertrouwde dingetjes opgeven.
    Ik snoep tussendoor soms nog moerbei en noten.

  5. EJW zegt:

    Het doet me goed dat je zo geniet van je baksel. Het ziet er uit als een misbaksel maar dat zegt niets over de smaak uiteraard.

  6. Weet ge wat ook heel lekker is? Amandel-cacao baksel met rode bieten…(dat van die rode bieten verzwijgt ge, anders vindt iedereen u raar) 😉

  7. Appeltje zegt:

    @ EJW,
    Toen ik nog geen 20 was kwam had ik kennis met een jongen die macrobioot was.
    De vriendschap duurde maar heel even want mannen die geen vlees eten.. daar kan ik weinig mee.
    Toch ben ik in die manier van eten blijven hangen want het was zo lekker creatief.
    Een jaar of 10 geloof ik zelfs dat ik zo probeerde te eten.
    Suikerloze taarten met volkorenmeel en zo. En ik had maar een vriendin die dat lekker vond.
    Jarenlang woog ik 60 kilo (en dat was toen al volgens de huidige bmi 6 kilo te zwaar!
    Maar er ging nooit iets af.
    Toen ontmoette ik ManB, nu 20 jaar geleden, en dacht hem te verrassen met een appelabrikozentaart, volkorenmeel, en geen suiker.
    Nou, hij gruwelde!
    En daarom bleef hij maar bij me.
    Ik paste mijn eten aan, de rawitjes werden rijkelijk in de maaltijden verwerkt, net als peteh bonen en trassie. De taarten werden van witmeel en appels met suiker. Ik kwam zomaar 10 kilo aan in een aantal jaren tijd.
    Maar het werd toen toch niets tussen ons wat de liefde betreft. Dus behielden we de vriendschap waar je uiteindelijk meer aan hebt. Dat zie je nu maar weer.
    Vroems vond dit soort taarten dan weer wel heel lekker, maar toen kende ik nog geen amandelmeel.
    Ik twijfel er niet aan of hij zou er net zo van gesmuld hebben als ik.
    En inderdaad, over smaak valt niet te twisten, en aangezien ik toch alleen nog maar voor mezelf bak…
    Ik hoef met mijn nieuwe eetstijl zelfs niet meer de verplichte familie etentjes te doen!Niemand vraagt me meer en ik bied het ook niet aan, wel zo handig want ze lusten het toch niet, en dat hou ik graag zo!
    Tot ze daadwerkelijk hulpbehoevend zijn geniet ik van wat ik zelf lekker vind zonder concessies! Het leven bestaat toch al uit zoveel rekening houden met een ander, nu hou ik rekening met mezelf.

    @ Evy,
    Echt?
    Ik ben dol op rode bieten, zo gekookt en eten als een appel, verrukkelijk.
    Ik ga echt proberen daar zo’n taart van te maken met kerst. Als men vraagt wat dat rode is, dan zeg ik gewoon dat het kersen zijn.
    Bedankt voor je tip!
    Uiteraard laat ik hier weer zien wat het geworden is.

  8. Ik ben dol op pure chocolade maar het oog wil ook wat. Wat betreft smaak moet ik je dan maar het voordeel van de twijfel geven

  9. Appeltje zegt:

    Henk,
    Het oog gaat af op wat hij kent aan taart. Zelf vind ik dit er heerlijk uitzien en kan ik niet warmlopen van die zoete slagroomtaarten.
    Maar wie weet had jij hem wel veel fraaier op de foto kunnen zetten!

  10. Ik vind hem er niet eens zo slecht uitzien om eerlijk te zijn. Dat komt misschien omdat mijn baksels er zo af en toe ook wat vreemd uitzien en ik al het een en ander gewend ben, dat kan. Maar het ziet er niet slecht uit en het klinkt lekker. En gezond. Ik ga het ook eens proberen.

Geef een reactie

