Vreemde man in het bos van Bakkeveen

Het was september 2011 dat ik in Bakkeveen kampeerde.
U moet weten dat daar ook een bos is.
Bakkeveen Bos1
Een mooi bos, zult u denken, maar niets is minder waar, hier ga je er namelijk weer uit. Dus ik keerde me weer om want ik was er nog maar net. Toen wist ik nog niet dat het een eng bos was hoor.
Links van me, iets omhoog, stond een bankje met mooie jonge meisjes, hun brommertjes stonden beneden. Ze lachten en keken steeds mijn kant uit. Natuurlijk lachten ze als heksen.
Helaas kon ik geen foto van ze maken want ik werd ernstig afgeleid door een man met een kaal hoofd, oorwarmers op, een statief op zijn nek, en een camera op een steel, waarschijnlijk was hij goud aan het zoeken. Maar ik vond hem reuze eng.
Zeg nu zelf, dat is toch eng?
(En toch komt ie me bekend voor)
Bakkeveen Bos 2- vreemde man
Een eind verderop kwam ik familie (van de Boomstam) van me tegen. U weet dat ik niet van mijn familie houd, en dat ik ze nooit wil zien. Ik had de neiging heel hard weg te rennen maar ik was met de fiets. Bovendien kon er wel een eng hangbuikzwijntje (mijn evenbeeld) achter een van die bomen verscholen staan, of die enge man van daarnet.
Bakkeveen Bos 3
Daarom ben ik maar heel snel doorgefietst zonder nog op of om te kijken.
Van een bos heb ik toch al nooit gehouden.
En toen kwam ik hier uit.
Wat een verademing!
Bakkeveen Bos 4- heide
En helemaal mijn weertype.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Vreemde man in het bos van Bakkeveen

  1. Het is ook het ene avontuur na het andere met jou. Ik begin al te denken dat je het expres opzoekt. πŸ˜‰

    Mooie foto’s!

  2. Letterzetter zegt:

    Ik was het niet hoor! πŸ™‚

  3. EJW zegt:

    Bakkeveen is mooier dan ik dacht. Ik dacht dat het een kale modderpoel was met hier en daar een dooie boom. Schitterend natuurgebied, je hebt er mooie foto’s van gemaakt. Enge mannen zijn overal. Vrouwen klagen nooit over een enge man als ik thuis ben.

  4. Appeltje zegt:

    @ Mokums meisje,
    Ik heb echt nog nooit zo’n avontuurlijk leven gehad als nu πŸ™‚

    @ Letterzetter,
    Niemand zal je verdenken hoor πŸ˜‰ Want jouw statief is gestolen toen je in datzelfde bos was.

    @ EJW,
    Oh, mooi dat je dat dacht. Laat de randstedelingen (van wie heb ik dat woord toch, iemand van het blog) maar zo denken,
    hoe minder ze weten hoe minder ze hier komen.
    Vragen klagen niet over enge mannen als jij thuis bent?
    Hm. Dat zet te denken.

  5. Blewbird zegt:

    Niks tegen bos, maar er staan zoveel bomen in dat je vergezicht wordt weggenomen en dat je niet meer weet waar je bent. Ik kijk liever anderhalf uur vooruit. De heide is dan beter.

  6. Niks mis met het bos maar het liefst zie ik het bos in herfstkleuren. Groen is tenslotte ook maar groen. De enge kale man zoekt waarschijnlijk spijkers …….. maar niet op laag water πŸ™‚

  7. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Wat is het daar mooi. Ik weet eigenlijk niet precies wat ik me voorstelde van Bakkeveen, maar in elk geval niet deze natuur.

  8. Appeltje zegt:

    @ Blewbird,
    Een bos zonder bomen lijkt mij ook wel het allermooiste bos.
    Vooral als er blad op de grond ligt zoals in dit jaargetijde.

    @ Henk,
    Ja, jij en kleuren, daar zag ik een staaltje van op je blog.
    Toch heb je heel veel kleuren groen, en in het bos is het ook wel bruin.
    En kil.
    Spijkers in het bos? Om bomen vast te nagelen zeker πŸ™‚

    @ Rebelse huisvrouw,
    Ze hebben er een familie camping, en een natuurcamping, een zwembad en een doolhofpark, een uitkijktoren, en zelfs een schaak, en een voetbalclub.
    En prachtige wandelroutes en fietsen doe je overal.
    Maar verder wil ik natuurlijk niemand lekker maken met dit stukje natuur.
    Ik vind het echt jammer dat ik niet mobiel ben en er te ver vandaan woon.
    (40 km ongeveer)
    Toen ik destijds naar Vroems fietste (de goede jaren dat ik nog 50- 60 km kon fietsen) kwam ik zo’n twee keer per week door Bakkeveen. Maar toen nam ik niet de tijd om ook nog het bos helemaal in te gaan. Daar had ik dan ook geen tijd voor want Vroems wachtte op me bij Gorredijk om me op te pikken want dan had ik 55 km gefietst en was ik zelf ook wel toe aan een slaapje.
    Hier staat ook nog een fraaie Bakkeveense boom
    https://appelvrouw.wordpress.com/2012/12/11/familie-van-de-boomstam-in-bakkeveen/

Geef een reactie

