Een diervriendelijk tijgervelletje

Soms klagen wij over het leed van plofkippen en fokzeugen.
Als het even stil is vergeten we het weer, het is ook zo goedkoop.
Vergelijk het met een biologische kip, 20 euro per kilo, plofkip heb je al voor 6 euro.
Over smaak wil ik het dan niet hebben.
Zodra er even geen aandacht aan besteed wordt sluiten wij ook weer onze ogen en die plofkip is toch al dood.
Ik begin steeds meer te begrijpen wat men bedoelt met: Leven als een beest.
We kopen een heerlijke trui van angora wol, en laarzen van uggs want die zijn allemaal zo heerlijk warm.
Dat het konijn kaal geplukt wordt omdat dat meer haren oplevert en vergaat van de pijn doet er niet toe, wij willen uggs!
Wij willen bont, wij willen wol, maar wie zegt ons waar het vandaan komt?

Misschien heb je het gisteren op tv gezien over de geplukte konijnen, het is erg schokkend,

Dierenleed

maar misschien wel de enige manier om mensen wakker te schudden. Ik mis alleen nog de informatie waar en wat ik dan wel kan kopen.
Ik weet gewoon niet meer wat ik aan moet trekken. Een tijgervelletje?, maar hoe vil ik een tijger diervriendelijk?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Een diervriendelijk tijgervelletje

  1. ik zag een voorstukje van het arme witte konijn. zag er al niet zo fris uit 😦
    Ik heb hier nog wel een tijgervel liggen …. met de kop er nog aan

  2. Gruwelijk hè, van die konijnen? Moet dat nou zo??? Het is een schande en in- en intriest. Ik snap het niet meer hoor. Bovendien: ze kunnen het zo mooi namaken tegenwoordig. Laat dat konijntje toch met rust. Bah.

  3. Appeltje zegt:

    Henk,
    En jij gaat nu in dat tijgervelletje lopen?

    @ Rebelse huisvrouw,
    Ja bah he. En op die site van dierenleed staan nog meer filmpjes, ook van biggetjes die mishandeld worden.
    Ik kom van de boerderij en zie dieren als volwaardige schepsels. Nooit begrepen hoe iemand ze kan mishandelen. Mijn vader kon het ook, met zoveel agressie, hij schopte eens een kalf dood.
    Bah. Mijn broer heeft dat later ook gedaan en mijn zus had ook geen enkel probleem met dieren mishandelen, vooral had ze het op mijn kat voorzien.
    Ik walg van dat soort mensen maar bij dit soort dingen als diere kaalplukken in grote getale dat gaat mijn verstand te boven. Waarschijnlijk zijn het zelfs arme medewerkers die geen ander werk kunnen vinden en toch geld voor eten moeten hebben.
    Ik ben er echt misselijk van.

  4. EJW zegt:

    Ja, verschrikkelijk. Ik heb het ook gezien. Dacht dat er niks mis was met dit ”natuurproduct.” Naast een kijkwijzer mogen ze ook een kledingwijzer invoeren tegenwoordig. Mijn spijkerbroeken komen waarschijnlijk uit Bangladesh. Nu ik weet hoe erbarmelijk de arbeidsomstandigheden daar zijn ga ik in het vervolg beter opletten.

  5. Appeltje zegt:

    EJW,
    Ik zou niet weten hoe en waar je op moet letten. In de winkel weten ze doorgaans ook niets zinnigs te zeggen, of je weet niet of het betrouwbaar is.
    Misschien moet je je spijkerbroeken wat vaker oplappen 🙂 Die dingen slijten toch niet?
    Ohja… op de fiets waarschijnlijk het meest.

    Ik koop al tijden mijn kleren (áls ik kleren koop) en zelfs dure merkschoenen, via marktplaats of kringloop, dan weet ik zeker dat het niet uit Bangladesh komt — euh… ja toch?

Geef een reactie

