En dan nu de uitslag!

Dankjullie wel voor de leuke reacties op de wiekentkwis

Hier de uitleg van de jury,
en de top 3 , hieronder in het reactieveld.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op En dan nu de uitslag!

  1. Appeltje zegt:

    Apiedapie,
    Je antwoorden zijn kort en duidelijk.
    Maar helaas zijn er velen niet goed, maar wel heel spitsvondig.
    Dat maakt het voor de jury wat lastig.

    Voor antwoord op foto 4- Krijg nou wat, krijg je 1 punt.
    Eveneens voor foto 8- Ja wacht even, is dat niet in nee.
    foto 11, En deze …. nee toch ook niet. Ook 1 punt
    Foto 12, Ik had hem bijna, hiervoor geeft de jury 2 punten
    Foto 13, Ja! Daar kom ik zo op. 1 punt
    Foto 14, Ligt op het puntje van mijn tong. Dit levert je 2 punten op.
    Foto 15, Ja dat weet ik toch, ben ik langs gereden. De Jury vindt dat geen antwoord wat punten oplevert.
    Foto 17, Dat is in eh dinges je weet wel bij eh. Ja, de suikerfabriek in Hoogkerk. Sorry maar hiervoor moet je een punt inleveren.
    Foto 19, Voor het gebruik van vieze woorden moet je 2 punten inleveren
    Foto 21, ik vind je inderdaad dom en eis 3 punten van je.

    Totaal 2 punten.
    Je staat op de 3e plaats!

  2. Appeltje zegt:

    Cornutus,

    Bijzonder dat je foto 1 herkende, zo zonder fontein. Je moet er wel bekend zijn.

    foto 3: Ergens in noord holland omdat je duinen ziet?
    Ik stel voor dat je een bril koopt met minder sterke glazen. Het is Friesland en geen Duin te bekennen.

    foto 6, Flevoland, zei je. Je ziet ze vliegen denk ik.

    Foto 7- Dat vrouwelijke naakt in Apeldoorn? Zo iemand die je wilt spreken als je naar de belastingdienst belt?

    Foto 8: je hebt foto 8 en 18 verwisselt, 18 is Sneek. de jury (dat ben ik dus helemaal zelf) rekent het antwoord daarom goed.

    Foto 9. De afsluitdijk weet je heel zeker, daar moet je dan wel eens overheen gereden zijn.

    Foto 16, Vilsteren of ergens in Overijssel, zeg je.
    De jury kan dat niet goedrekenen want er staat toch een huisnummer op, dat is de uitleg van de jury, ik kan er niets aan doen.

    Foto 17, Delfzijl noem je. Dat vind ik niet gek gedacht. Ik heb zitten twijfelen tussen deze foto, en een van Delfzijl.
    Daarom rekent de jury je antwoord goed, ook als is het de suikerfabriek in Hoogkerk.

    Foto 18, Sneek is je antwoord. Dat moet Bep geweten hebben, want hij is van een niet zo herkenbare hoek genomen.
    Dat antwoord telt dan voor twee punten (een voor jou, en een voor Bep).

    Foto 20. Dwingeloo, zeg je, telescopen die zout opsporen?
    Dat wist ik niet, en omdat je ons weer wat geleerd hebt geeft dit antwoord ook 2 punten.

    foto 21, Maastricht, zeg je. Maar het is Groningen, de gasunie. De jury heeft lang nagedacht over dit antwoord, dat kan niet van Bep komen want zij leest altijd de kaart.
    Maar de jury vraagt zich af of je de draak met me stak.
    En daarom moet je twee punten inleveren!

    Foto 22, Zevenhuizen is je antwoord. Dat zou logisch zijn, en daarom is het antwoord goed, ook al is het in Ravenswout/Fochteloërveen, dat ligt vlakbij Zevenhuizen…

    Foto 23 en 24, mijn voor en achtertuin,
    Daar weet de jury geen raad mee en wil weten of Bep dat heeft verzonnen of jij.
    In ieder geval krijg je voor elk 1 punt gezien de originaliteit.

    10 punten
    Je staat op de 2e plaats. Maar het was een nek aan nek race!

  3. Appeltje zegt:

    Letterzetter

    Foto 6, Oud ijzer noem jij het. Het is wel goed verroest dus je antwoord is goed, omdat de jury even twijfelde, het gaat immers om 3 stukken oud ijzer, hebben we besloten je hier 3 punten voor te geven.

    Foto 7, Beschimmeld naakt Beatrixje. Dat kan de jury niet goed rekenen want het is niet Beatrix maar Emma.
    Omdat ze wel van hetzelfde bloed zijn hebben we besloten je toch een half puntje te geven.

    Foto 12, hoe komt het toch dat jij het lezend meisje in Emmen kent, en die kanaalgravers In Erica?
    Als je dat op internet hebt opgezocht krijg je er geen punt voor want Cornutus had alles uit zijn en Bep’s hoofd gehaald.
    Maar omdat je zelfs foto 23 in Ergens in Drenthe plaatst geeft je ook weer een half puntje.

    Foto 24, Grenspost Hunebedstanië. De jury is nog in beraad over dit antwoord.
    (en nu, 3 uur later) De jury heeft besloten dat dit geen hunebed is omdat het maar 1 steen is en je er niet onder kunt koken.

    13 goede antwoorden,
    3 punten voor het oud ijzer
    2x ½ punt
    Totaal 17 punten.
    En dat betekent dat je de winnaar bent.
    Gefeliciteerd!

  4. Mijn felicitatie voor Letterzetter 🙂

  5. Letterzetter zegt:

    Hoera! Dankjewel!
    Eindelijk iets gewonnen, wat ben ik blij dat ik de rode knop niet heb ingedrukt… 🙂
    Wat een steengoeie jury is het toch die mij zoveel punten gaf, het lijkt beemkm wel (hoi Apie).
    Ik ben redelijk vaak in Emmen geweest, en als je in de omgeving de toeristische route’s doet kom je ook in Erica.
    Maar goed, over toeristische route’s gesproken, ik mag dus een tegenprestatie leveren.
    Middagje toeren in de omgeving waar jij zoveel gefietst hebt. Komt goed, ik mail je.

  6. Appeltje zegt:

    Letterzetter,
    Ik kijk er naar uit!

  7. reinejragolo zegt:

    En wat is de beloning voor een eervolle vierde plaats?

  8. Apiedapie zegt:

    Mixed feelings, ik word dom genoemd, dat komt behoorlijk aan hoor, maar sta toch op een kei eervolle derde plaats. Vreugdedansje met een fronsje.

  9. Apiedapie zegt:

    Hoi Letterzetter! Ja dat waren tijden, dat BEEMK, man man, wat hebben we gelachen. ’t Is nu een beetje over daaro. *sipkijk icoontje*

  10. Letterzetter zegt:

    @ Apie
    Tja, ’t is om te wenen. Gelukkig is het internet groot! 🙂

  11. cornutus zegt:

    Jeetje mina, ik zat er wel een groot aantal keren naast zeg. Driehonderd kilometer soms. En toch lijkt foto 3 op Noord-Holland. Je ziet linksachter toch de duinen wel? Maar inderdaad, het komt ook wel overeen met de omgeving van Sloten, daar ben ik heel vaak geweest. Soms via de Afsluitdijk.
    Maar waxht eens even, hoe kan ik nou zien dat die radiotelescopen in Westerbork staan? Op de lagere school heb ik bij mijn weten wel geleerd over de telescopen in Dwingeloo, maar niet over die in Westerbork. Die zijn zeker nieuwer? 😉

    Leuke kwis, met plezier aan meegedaan.

  12. cornutus zegt:

    En proficiat voor Letterzetter!

Geef een reactie

