Gehandicapte vrouw uit de trein gezet

Het is alweer een jaar of 12 geleden dat ik met mijn loopfiets in de trein ging, voor een logeerpartijtje bij mijn minnaar.
loopfiets-beladen

Geen conducteur wist wat voor ding de loopfiets was en dus hielden ze het voor een fiets.
Steeds weer moest ik uitleggen dat het een gehandicaptenvervoermiddel is. De meesten lieten het er dan bij.
Maar op die dag was er een die daar niets mee te maken had. Hij kon dat er niet aan af zien dat het voor gehandicapten was.
Er moest een fietskaartje aan en daarmee uit.
Mijn loopfiets nam toch echt minder ruimte in beslag dan een buggy die gratis mee mag en altijd in de weg staat!
Ik moest er uit, of een boete.
Het was nog heel vriendelijk van hem dat ik die keuze kreeg, de trein was nog niet vertrokken dus ik ging er uit.
Eigenlijk had ik wel mazzel, geen boete.
turbo-eend

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Gehandicapte vrouw uit de trein gezet

  1. kleinborkel zegt:

    Ah, met vlam in de pijp!

  2. knutselsmurf zegt:

    Heb je vervolgens geklaagd bij de NS ?
    Die conducteur moest duidelijk bijgeschoold worden. Of ontslagen. Conducteurs zijn niet bedoeld om legale reizigers uit de trein te jagen.

  3. Appeltje zegt:

    @ Kleinborkel,
    Ahja, wat had ik toen toch een onbezonnen leventje!

    @ Knutselsmurf,
    De NS heb ik neit aangeklaagd, er wordt toch al veel te veel geklaagd.
    Het is ook n.a.v. die vrouw van in de 80 die uit de trein moest om in te checken.
    En daar is nu heel internet vol mee. Mensen menen dat ze om hun handicap of ouderdom speciale voorrechten hebben. Op zich kan ik begrijpen dat een conducteur niet weet wat voor ding ik had. je ziet ze nauwelijks en in de trein al helemaal niet.
    Toen er een gehandicapten sticker op zat heb ik nooit meer problemen gehad en kon een museum in door alleen maar te wijzen op de sticker en ook bij sommige andere gelegenheden kun je als gehandicapte korting krijgen.
    Dus ik raad iedereen aan een gehandicapte sticker op zijn voorhoofd te plaatsen…
    Heb ik zelf ook gedaan en dat helpt echt.

  4. reinejragolo zegt:

    Misschien helpt het als je het door de huisarts uit laat tiepen.

  5. Apiedapie zegt:

    Maar wat vond je minnaar daar nou van? Die zat klaar met de koffie, koekjes en frisgewassen lakentjes.

  6. knutselsmurf zegt:

    Je ziet ze nauwelijks, maar als je er een ziet, en je kan tot 10 tellen, snap je de functie. Als je dan vervolgens op je strepen gaat staan, ben je niet geschikt voor je werk. Ik had hem met een puntig briefje van zijn baan afgeholpen, maar ik ben dan ook van nature niet vriendelijk tegen mensen met een pet.

  7. Bijzonder dat je met dergelijk voertuig wel een museum in mag. Ik kom er met camerastatief nog niet eens in. Ook wel weer begrijpelijk. Je zou per ongeluk maar eens uithalen naar een kunstwerk

  8. EJW zegt:

    Treurig, maar nog treuriger is het verhaal van die oude dame die per ongeluk iets verkeerd gedaan had.en de trein niet in mocht. Leuk fietsje, al gaat ie wel een beetje snel voor een loopfiets.

  9. Appeltje zegt:

    @ Reine,
    En dan een briefje laten lezen?
    Nee, een sticker is veel handiger.

    @ Apiedapie,
    Ah, kijk, een medelevend iemand.
    Nou ja, hij stapte naar de media, en toen kreeg hij zoveel aanbiedingen van dames bij hem in de buurt die met hem te doen hadden…
    nou, dan snap je het wel, toen kon ik voortaan thuisblijven.
    DAar ben ik nog lang voor in therapie geweest.

    @ Knutselsmurf,
    Zo ben ik niet. Dat zou ik een veel te zware straf vinden om hem te laten ontslaan.
    Dat gaat veel te ver.

    Als ik iedereen aan moet klagen, dan heb ik tijd te kort om te leven.
    Ik zou beginnen met artsen.

    @ Henk,
    Met een sticker mag er heel veel.
    Alleen de fabrikant heeft beslist dat het een gehandicapten vervoermiddel is, daardoor wordt het vergoed door de zorgverzekeraar als loophulp. Was dat niet zo, dan is het een gewoon vervoermiddel en moet je wel betalen in de trein en mag je nergens in, net zoals mijn step, die voor mij evengoed een gehandicaptenvervoermiddel is omdat ik op geen andere manier die afstanden op stations kan afleggen. Maar die is niet erkent.
    Mensen snappen ook niet hoe dat werkt. Je kunt wel steppen maar niet lopen, steppen doe je staand. Ik kan het ook niet uitleggen en dat doe ik ook niet, het is gewoon zo.

    Je zou je statief kunnen ombouwen zodat het elleboogstokken lijken, dan mag hij wel mee naar binnen, als je ze tenminste niet achter in je fototas steekt.
    Ik wist niet dat je niet met een statief naar binnen mocht.

    @ EJW,
    Ik weet niet wat treuriger is. Die oude vrouw heeft zelf de publiciteit gezocht.
    zij mocht de trein wel in, maar moest wel even inchecken. De media maakt er een eigen verhaal van zodat het nog meer sensatie oplevert. Het ware verhaal is nooit interessant. Krijgen we ooit het verhaal van de conducteur te horen?
    Stel je voor dat hij als eerste naar de media was gestapt, hoe had het verhaal er dan uitgezien?
    Het verhaal klopt ook niet helemaal. Hoe kun je vanaf Utrecht 2 uur vertraging oplopen naar Zwolle?
    Er gaan volgens mij minstens 3 treinen per uur van Utrecht naar Zwolle, misschien zelfs wel 4.
    Ik heb tussen bejaarden gewoond. Praat me er niet van hoeveel gebruik die maken van hun ouderdom, als het ze niet uitkomt hebben ze het niet geweten.

    Zou mij ook kunnen overkomen, ik heb geen idee hoe dat werkt met een ov chipkaart. maar ik ben 54 en aan mij zie je niets van een handicap, en ik zou het ook niet redden in 6 minuten. Dus mis ik de trein, en dan vindt iedereen dat normaal, had je maar bij de tijd moeten zijn.
    Deze vrouw heeft al een bosje bloemen met excuus gehad, en ongetwijfeld mag ze een jaar lang gratis reizen naar haar dochter, en krijgt ze heel veel symathie. Daar hoeven mensen van mijn leeftijd niet op te rekenen, hoe goed je ook gebekt bent, of hoe zielig, of slecht je ook ter been, en of je nu hartkloppingen of koortsrillingen hebt.
    Het is leeftijdsdiscriminatie. πŸ™‚

    Die loopfiets was toen echt een feest, ik heb er heel wat wandelingen mee gemaakt, ook in Delft door de natuur, en dan ergens bij een plaatsje uitkomen en met de trein terug, soms echt met turboaandrijving, en ik ben verschillende keren hard gevallen in de bocht πŸ™‚
    En die vele keren door Den Haag, grr, de vele lekke banden want het zijn kinderstepbandjes, bi het minste of geringste oneffenheidje zijn die dingen lek.
    Anti lekbanden verminderen de rolweerstand en daardoor kreeg ik steeds meer pijn in mijn heup. Helaas niet bruikbaar meer. Vind ik zo vreselijk. Ook nog anderen uitgeprobeerd.
    Nou ja, dar had ik eerder een hele website mee gevuld, alle voor en nadelen.

    Dat is dus een gemis in mijn wielerpark. Maar… er zijn ergere dingen.
    (iemand moet me toch opbeurende woordjes toespreken…)

Geef een reactie

