Graffiti Noordzeebrug, 2. Eigen land eerst

Zoals ik al eerder schreef hebben ze de vorige graffiti, van de geluidswand aan de Noordzeebrug in Groningen, verwijderd en er andere deprimerende “kunst” voor in de plaats gebracht.
Ieder zijn smaak natuurlijk, van dergelijke kunst begrijp ik niets dus ik fiets er nooit meer langs want dan ben ik minstens een week zwaar depressief! Die kleuren alleen al, veel te overheersend zwart. Zwart is voor de rouw. Dat is mijn persoonlijke opvatting, ik ben gevoelig voor kleuren.
(Naschrift: Ik ben kleurenblind)

Vanaf de Oosterhamriklaan
Noordzeebrug graft-nw-1

Noordzeebrug graft-nw-2

Urban House Groningen is een van de stichtingen die hier ongetwijfeld door de gemeente voor ingehuurd is.
Ik weet niet precies waar ze voor staan, maar volgens mij gaven zij onlangs ook een feestje in Kardinge waarbij twee wijken grote overlast hadden en de ramen en deuren in de sponningen trilden en je hoofd uit elkaar barstte van het gebons (mijn hoofd althans). Daar is toen nog grote commotie over geweest in de media. Wat heet kunst!
En dit is van gemeentelijke belastinggeld veronderstel ik, maar dat staat er niet bij dus misschien is het alleen maar reclame voor de groep.
Individueel heel mooie en aardige mensen hoor zoals ik ze daar zag, maar van mij hadden ze er wel iets toegankelijkers neer mogen zetten, een paar koeien bijvoorbeeld.
Noordzeebrug graft-nw-3

The newattraction deed de andere kant.
Die hebben een paar toegankelijkere plaatjes van honden. Die laat ik later nog eens zien. Maar verder is het ook niks om je nek voor om te draaien.
Noordzeebrug graft-nw-4

Noordzeebrug graft-nw-6

Nog even een totaal beeld
Noordzeebrug graft-nw-7

Vanaf de brug naar beneden gezien. Ik vind het een grote rootzooi. Verpauperd! Er bestaat zoveel mooiere graffiti!
Noordzeebrug graft-nw-5

Noordzeebrug graft-nw-8

Maar dit meisje maakte mijn dag goed, en ik voel me blij worden als ik naar deze foto kijk, vooral na die deprimerende beelden van hierboven.
Erg jammer dat ik haar niet scherp in beeld heb.
Noordzeebrug graft-nw-9

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Graffiti Noordzeebrug, 2. Eigen land eerst

  1. kleinborkel zegt:

    Ja erg leuk, dat vrolijke meisje. Dat onscherpe werkt – vind ik – juist goed: er zit vaart in de foto.

  2. reinejragolo zegt:

    Als je maar vaak genoeg langs graffiti fietst wordt het ook weer gewoon. laat staan dat je er depressief van wordt.

  3. Ik moet zeggen dat deze muren me wel nieuwsgierig maken. Onderste foto geeft al een beetje aan dat er op fotografisch gebied best iets leuks mee valt te doen. tijdje terug heb ik even in een viaduct in Zwolle gestaan. Mijn fietser was nog veel onscherper maar is bewust gedaan 🙂
    http://knakkie30.wordpress.com/2013/01/04/graffiti-art-in-zwolle/

  4. martin zegt:

    Foto’s waar je vrolijk van wordt. Mooi dat die er zijn.

  5. Het lachebekje past met haar kleur jas wel naadloos tussen de knuffelbeertjes op de muur. Er zit meer in je foto dan je denkt…

  6. EJW zegt:

    Inderdaad wordt je daar niet vrolijk van. Dat vrolijk lachende meisje met die achtergrond maakt alles goed. Bij knakkie ook even gekeken. Ik vermoed dat hij een opgevoerde elektrische fiets heeft gefotografeerd.

  7. Appeltje zegt:

    @ Kleinborkel,
    Maar als je de achtergrond in beweging hebt zie je de vaart ook goed.
    Alleen is dat voor mij het hoge school werk, ik was maar met mijn broekzakcamera.

    @ Reine,
    Alle ongemakken wennen, tot op zekere hoogte. Maar voor je er aan gewend bent moet je eerst wel heel vaak er langs. En ik hoef er niet langs, ik kan ook nog wel een andere kant op.

    @ Henk,
    Op mijn broekzakcamera zit het standje kinderen en dieren.
    Daarmee kun je geloof ik foto’s maken van bewegende figuren.
    Maar als ik me daar in had verdiept was zij allang weg!

    Leuke foto van jou, daar ben ik wel een tikkeltje jaloers op,
    de techniek beheersen geeft zoveel meer mogelijkheden.

    @ Martin,
    Je moet er oog voor hebben…

    @ Mokums meisje.
    Dat is waar van die kleur van haar jas. Maar ze was een toevalstreffer.

    @ EJW,
    🙂
    Een tante van ManB heeft een nieuwe E-fiets.
    Ze heeft trapondersteuning tot 34 km! dat is dus een opgevoerde, want ze mogen maar tot 25.
    Zo vreemd is het dus niet als je ze tegenkomt.

  8. Pingback: Noordzeebrug graffiti, vervolg | Appelvrouw

  9. Corline zegt:

    Misschien moeten die graffitispuiters eens in Belijn de East Side Gallery gaan bekijken. Inspiratie opdoen voor echt kunstzinnig schilderwerk….. Maar die foto met dat lachende meisje is erg leuk. Het is net of het tekstballonnetje bij haar hoort!

  10. Appeltje zegt:

    Corline,
    oh, ik zocht er naar op internet naar Berlijn East side gallery.
    Dat is gevarieerd en soms heel kleurrijk.

Geef een reactie

