Speciaal voor poezenliefhebbers

Wat is de natuur toch mooi.

Wat een onzin van die zwarte kat, een heel groot erf tot zijn beschikking, en weilanden er omheen, maar nee hoor, hij moest juist daar in de berm zitten waar de bonte zat. Van verre kwam hij aangelopen in dreigende houding.

ikbendebaas1

ikbendebaas2

Hypnose
ikbendebaas3

ikbendebaas4

ikbendebaas5

Wat me opvalt is dat de zwarte aldoor zijn rugharen en snorharen uitzet om groter te lijken.
De bonte lijkt het tegenovergestelde te doen.
ikbendebaas6

De winnaar bestaat niet zonder verliezer
ikbendebaas7

ikbendebaas8

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Speciaal voor poezenliefhebbers

  1. Had de bonte zich minder onderdanig opgesteld, was het waarschijnlijk knokken geblazen. Soms kies je beter het hazenpad… 😉 Leuke serie! (Al ben ik geen kattenliefhebber)

  2. fulpsvalstar zegt:

    Ik vind katten best leuk maar helaas……….hartstikke allergisch.

  3. Letterzetter zegt:

    Katten zijn loeders. Geef mij maar een hond, hoewel… wel eentje die niet uitgelaten hoeft te worden, niet blaft, niet verhaart, niet poept of piest, niet loops wordt, niet achter loopse honden aangaat, niet stinkt als-ie in de regen heeft gelopen, ach… bij nader inzien: doe mij maar een vriendin. 🙂

  4. reinejragolo zegt:

    De bonte zal wel een kater zijn want hij druipt met de staart tussen z’n benen af.

  5. Appeltje zegt:

    @ Mokums meisje,
    Die bonte was het er ook niet mee eens, gaf zich niet zomaar gewonnen. Het heeft voor mij veel te lang geduurd dat ik daar moest staan, ben tussendoor dan ook een poos op mijn fiets gaan zitten want er gebeurde een hele tijd niets anders dan wat je op de foto ziet: de zwarte is aan het imponeren.
    Geen enkele beweging maakte hij.
    Ik ben ook geen echte kattenliefhebber maar dat komt meer door hun gekak in mijn tuin zo erg dat je er niet kunt zitten, daarom heb ik alles bestraat…

    @ Fulps,
    Ik krijg zelf jeuk van honden en katten, waarschijnlijk ook van konijnen en hazen, maar als je astmatische klachten hebt is dat veel hinderlijker.
    maar ik zou nooit een kat in huis willen, al die haren overal, bah. En dan moet ergens een kattenbak staan, oeh, die lucht alleen al!

    @ Letterzetter
    LOL.
    Maar zou een vriendin nooit stinken, nooit eens uit willen of achter anderen aanlopen?
    En zou ze ook niet loops…euh, nou ja.

    @ Reine,
    Jij kunt het weten 🙂

  6. Wat een leuk fotoverhaal. Gelukkig maar dat er eentje het hazenpad kiest. Mijn vorige kat was de schrik van de buurt en ik heb ‘m eens een keer van een ander kat af getrokken. Kwam er zelf ook niet ongeschonden vanaf maar liever dat dan een schadeclaim van een katteneigenaar of ikke zelf met mijn eigen kat bij de dierenarts

  7. Appeltje zegt:

    Henk, ik heb wel eens gehoord dat de kat het evenbeeld van zijn baas is,
    of was dat nou weer de hond…
    Bij een vriend van me,op het platteland is die rangorde heel duidelijk: de hond van de buren jaagt de kat van de andere weg, en de kat van de andere jaagt weer de hond van de volgende weg, de hond van weer een ander jaagt juist weer die eerste hond weg, de kat is doodsbang voor de hond van zijn eigen baas.
    Bij mijn vriendin komt een van de buurkaters doodleuk door het kattenluik naar binnen en jaagt de katten van vriendin de stuipen op het lijf.

    Raar toch dat er schadeclaims komen als het om de natuur gaat?

  8. cornutus zegt:

    Leuke serie!

  9. Katten zijn territorium dieren (net als mensen, dat hek is door een mens gezet) en hoe groter het territorium hoe beter natuurlijk. De ‘bonte’ is een lapjes kat en dat zijn altijd vrouwtjes, Reine

    Ze lossen het zonder vechten op, hier kunnen wij mensen nog wat van leren.

  10. EJW zegt:

    Katten zijn geheimschrijvers. Ik had er eens een op schoot al een hele tijd toen hij ineens uithaalde. Gelukkig was ik iets sneller zodat ik ongehavend bleef. Ik kan me voorstellen dat vooral vrouwen kattenliefhebbers zijn..

  11. Appeltje zegt:

    EJW,
    Een kat gebruikt lichaamstaal en veel mannen verstaan die niet.
    Maar ik ken veel mannen die dol op hun beestenkat zijn. Die hebben een andere relatie met de kat dan vrouwen. Vrouwen willen een aaibaar ding, mannen een eigenzinnig beest.
    (dat is mijn theorie)

  12. EJW zegt:

    Poezen vind ik wel weer leuk

  13. Appeltje zegt:

    EJW,
    Sneller dan een kat kan haast niet, bedacht ik me net toen er een voor mijn fiets langs schoot.
    ik kan me wel voorstellen dat mannen liever een poes hebben dan een kat.

Geef een reactie

