Herfstplaatjes. Groningen

Vanmiddag niet meer dan 15 km gefietst.
Hier een kleine impressie.

Dit is vanaf de Godekenheerd genomen, links van het water ligt een mooi wandelpad, het tijdpad. Helaas niet voor fietsers.
herfst-1-vanaf de Godekenheerd, links Tijdpad

Dit is Karinge natuurgebied, genomen vanaf Kardingermaar, het weggetje waar je op uit komt als je vanaf de kardingerplas komt.
Ze hebben helaas het natuurgebied afgesloten voor fietsers.
Je kunt er niet meer doorheen. Maar wel lopend, of met de step, die til je er zo overheen. Hier lopen vaak Schotse Hooglanders en veel te veel ganzen.
herfst-2- Vanaf Kardingermaar

Ook vanaf de Kardingermaar, dichterbij de Kardingeplas.
herfst-3-Vanaf Kardingermaar

Dit is bij de Jan B. Bronssluis aan het damsterdiep.
Een eenvoudig fietspad tussen de Ruischerbrug en Garmerwolde.
Maar met een mooi doorkijkje (vind ik).
herfst-4- Bij de Jan.B. Bronssluis, Damsterdiep, tussen Groningen en Garmerwolde

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Herfstplaatjes. Groningen

  1. Ganzen zijn wel geschikt voor de kerst. een ideetje?

  2. Appeltje zegt:

    Kitty,
    Past geweldig goed in mijn kookboek.

  3. Mooi stukje natuur heb je daar gevangen op foto 1. Zo te zien heb je er een mooi fietstochtje van gemaakt

  4. Appeltje zegt:

    Henk,
    Foto 1 is gewoon in een woonwijk, ik fiets er heel vaak langs en blijf af en toe staan, zo mooi met dat bruggetje op de achtergrond. Het was me niet eerder gelukt er een mooi plaatje van te maken, en nog vaker heb ik geen camera bij me.
    Ik woon hooguit 3 minuten fietsen van Kardinge natuur, daar kan ik ook met de step kleine of grotere afstanden afleggen. Als ik wel naar buiten wil maar niet te ver kan, dan kan ik hier toch heel wat kwartiertjes rondjes draaien terwijl ik op 3 minuten afstand van huis blijf.
    Maar het is er altijd zo druk (voor mijn doen), daarom ga ik liever verder weg.
    De onderste foto, bij de sluis, is hier nauwelijks 4 km vandaan.

  5. Aad Verbaast zegt:

    Niet verkeerd. Vandaag kan je ook nog fietsen. Zorg er dan wel voor dat je enkel met de wind mee fietst gezien de stormwaarschuwing 😉

  6. Appeltje zegt:

    Aad,
    Vandaag ga ik naar Kiel Windeweer, toepasselijker kan het niet he.
    En een geluk dat we hier rechte wegen hebben, dan kun je altijd kiezen welke kant je op gaat om wind mee te hebben.

  7. reinejragolo zegt:

    Erg mooi, Appelvrouw.
    Op deze wijze heb je ook geen enkele reden tot klagen meer.

  8. broekstukken zegt:

    Je gaat toch niet op de fiets (tegen de wind in)?

  9. EJW zegt:

    Ze zijn mooi, vooral de bovenste die lijkt op een schilderij. Lekker gefietst gisteren. Ik heb gewandeld en in de tuin gezeten. Nog even geprofiteerd van het mooi weer.

  10. Appeltje zegt:

    @ Reine,
    Ik klaag sowieso nooit, ik zeg het alleen maar als er wat is.

    Maar als zo’n paar natuurplaatjes mijn levensgeluk zouden bepalen dan denk ik dat ik depressief zou zijn.

    @ Martin,
    Nee hoor, het plenst hier zo hard, en ik heb nog steeds geen waterbanden en peddels.
    Ik laat me rijden.

    @ EJW,
    De bovenste heeft het klassieke geheim van een paar hangende takken op de voorgrond, die geven het een sprookjesbeeld.
    Als die er niet waren was het een saai plaatje.

    Lekker in de tuin zitten, ik heb geen tuin.
    Alleen een groot terras…

  11. Tja dat Kardinge…natuur op een vierkante meter. Niks mis mee natuurlijk, maar je breekt er je nek over de honden zeker?

  12. Appeltje zegt:

    Mokums meisje.
    Ja veel (teveel) honden, hier in de hele buurt trouwens, maar in heel Nederland, als je het mij vraagt. Op de fiets is dat niet erg. Er is een groot gebied waar honden los mogen lopen en daár moet je gewoon niet komen als je wandelt, of stept, want dan breek je voor je nek over de stront.
    Er zijn wel een paar mooie paadjes waar ik wel kom met de step. Mijn stepschoenen komen dan ook nooit verder dan de schuur.

  13. Ja daar kan ik ook hels om worden, hondenstront op de paden. Van paarden echter kan ik dat dan weer beter hebben gek genoeg…

  14. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Mooi, die foto’s. Als je vandaag was gaan fietsen had je wel wat meer last van tegenwind gehad denk ik. Oef, wat waait het!

  15. Appeltje zegt:

    @ Mokums meisje,
    Die uitwerpselen liggen hier niet zozeer op het fietspad, maar vooral naast de voetpaden waar honden los mogen lopen. Wat dat betreft valt het dus nog wel mee. Maar ik ga ook graag of the road, net als honden.
    Maar op de step heb je meer last van honden, die willen in je enkel bijten.
    Op zich vind ik het ook niet erg om p de fiets af te remmen voor een hond, als ze maar niet achter me aankomen.

    @ Rebelse huisvrouw,
    Hier valt het altijd mee.
    Hopelijk morgen ook, ik hou niet van schade.

Geef een reactie

