Graffiti. Noordzeebrug, Groningen

Tot mijn grote ontsteltenis hebben ze de oude graffiti verwijderd van de geluidsmuren op de Noordzeebrug.
Maar gelukkig heb ik nog wat bewaard.
graffiti2-Noordzeebrug

graffiti3-Noordzeebrug

Bah, wat gewelddadig niet? Is mij iets teveel.
Misschien toch maar goed dat het verwijderd is, je zou mensen maar aanzetten tot slechte daden.
graffiti4-Noordzeebrug

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Graffiti. Noordzeebrug, Groningen

  1. reinejragolo zegt:

    Ik heb een tijdje zitten staren naar de grashalmen.
    Met grote belangstelling wacht ik op het antwoord van de kunstenmakers zo niet kunstenaars..

  2. Net als werkelijkheid, de taal, de mensen, de dingen en de woorden op zich kan kunst lelijk zijn, haatdragend enz.
    Daar kan het niets aan doen als het de lelijkheid, haatdragendheid enz. maar ‘goed’ overbrengt of verdraagt dat de kijker zijn verlangen erop projecteert
    Het is allemaal mensenwerk, net als religie, puur voor wie die verbeelding liefheeft πŸ™‚

  3. misschien willen ze een nieuwe halloweenprint laten komen??

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Die grashalmen groeien daar, die zijn niet geschilderd, dat doen kunstemakers niet.
    Maar mij boeiende ze (ook).

    @ Artafterallart,
    Ook lelijke kunst kan fascineren.
    Hierin vind ik vooral alleen de eerste twee details uit het geheel zeer boeiend.
    Maar vond dat het grote geheel ook even in beeld moest.
    Mij staat dat niet aan, maar het hoort er wel bij.
    En nu is het weg.

    @ Kitty,
    Oh… daar zeg je wat, daar had ik nog niet aan gedacht.
    Wanneer is dat halloweengebeuren eigenlijk…

    Ik heb het al gezien, het is zwart, zwaar deprimerend, voor een antizwartkijker.

  5. Hahaaaa mensen aanzetten tot slechte daden ? zet dan eerst de TV maar uit

  6. Ja ach, niets gewelddadiger dan sprookjes, en die kreeg ik op mijn vierde al voor mijn kiezen. Graffiti kunstenaars (en dan bedoel ik niet de kladderaars) zijn meestal niet het gewelddadigste volk. Net zomin als illustrators of striptekenaars dat zijn. Diegene die de plaatjes bekijken, weten ook dat het slechts plaatjes zijn. Roadrunner (tekenfilm) is super gewelddadig, toch lacht iedereen er om.

    Ik ben het met Henk eens: De tv, zet die maar uit. En verbied alle gewelddadige computerspellen die niet meer te onderscheiden zijn van de werkelijkheid, dat vind ik ook een punt.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Ik kijk ook alleen maar naar breaking bad, nooit naar het nieuws.

    @ Mokums meisje,
    Gelukkig ben ik niet grootgebracht met sprookjes, mijn werkelijkheid was lang zo wreed niet.

    Ik heb zelf geen tv, die is van ManB.
    Toen ik alleen was had ik er geen.
    En als ManB niet thuis is zet ik hem nooit aan, ik weet niet eens hoe dat moet want alles zit met elkaar verbonden en je moet eerst knopje dit, en dan handeltje dat en afstandbediener zus of zo en al die knopjes…
    ik snap er niets van. En het interesseert me niets, tv vind ik lelijk. Het maakt me ook erg moe, al die beelden en geluid.

    Ik verbied trouwens ook de liefde, die is soms ook wreed.

  8. Ja daar zeg je wat…
    Toch weet ik zeker dat we vervolgens weer net zo hard pogingen doen dat verbod te ontwijken. πŸ˜‰

  9. Appelvrouw zegt:

    Mokums meisje,
    Ik niet hoor, vind het leven zonder liefde een stuk rustiger.

  10. Ik ben een Ram van sterrenbeeld. Die zoeken geen rust maar avontuur. πŸ™‚

  11. Appelvrouw zegt:

    Ha. Maar soms maken de omstandigheden in je leven dat er weinig te avonturieren is, daar kan geen sterrenbeeld tegenop.
    Ik had dit trouwens ook niet van mezelf verwacht. Dacht dat ik na het overlijden van Vroems weer gewoon mijn vrije leventje van weleer zou oppakken. Maar het avontuur heeft geen echte betekenis meer. En liefde vind ik vermoeiend. ik heb ook geen ruimte in mijn ziel om iemand zover toe te laten. Die rust bevalt me heel goed, een beetje me neerleggen bij wat niet meer kan. Soms een beetje: opgeven, ik weet het ook niet meer. Maar dat zeg je niet, dus houden we het positief: ik hoef niet meer.
    Zal ook wel een fase zijn.

  12. Appelvrouw zegt:

    Reine, ik weet niet wat dat betekent maar ik vind het goed.
    Kun je nu wel bloggen of is dit de enige manier?

  13. Het leven bestaat uit fases, daar moet je gewoon doorheen en er het beste van maken, al is het leven tegelijk niet maakbaar. Het is zo het is en soms is het overleven. In rust of avontuur, als het maar vanuit jezelf komt. Het is JOUW leven… Van mij hoef je niet. πŸ˜‰

  14. reinejragolo zegt:

    Beste Appelvrouw,
    Ik was de knoppen van wordpress aan het verkennen en toen was jouw artikel ineens geherblogd.
    Het bewijst maar weer dat ik niet overal aan moet zitten.
    Wat heb je momenteel trouwens een opmerkelijke discussie.
    Dit met in het achterhoofd jouw liefde voor koken, bakken en Barbies aankleden.

  15. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Zo is het met kindertjes, je moet ze eerst overal mee laten spelen zodat ze weten wat het voor dient. Je bent dus nooit te oud om te spelen, of te leren.
    Ik praat niet over alles, maar soms zeg ik wel een wat (teveel). Liefde voor koken / eten en barbies is een ander soort liefde dan de liefde met een geliefde, of een avontuur vanuit liefdesgevoelens/voortplantingsdrift.
    Eerder had ik dat laatste nodig om mezelf te voelen leven, weten dat ik besta.
    Nu leef ik alleen maar op een minimum bestaan, niet zozeer financieel maar het bestaan op zich, ik breng grotendeels slapend door en mis het leven als ik er over na denk.
    Daarom denk ik maar liever niet.

  16. reinejragolo zegt:

    Welterusten dan maar Appelvrouw.
    Misschien dat dromenland je genoeg te bieden heeft.

  17. Appeltje zegt:

    Dankje, Reine, helaas slaap ik zo vast dat ik niet eens meer droom.
    Maar misschien is het vannacht wel anders. Ik ga er nu meteen in.
    Je kunt nooit weten

  18. martin zegt:

    Details mooi uitgekozen.

    Vanmorgen werd ik wakker opzoek naar de naam van Tesselschade Roemer Visscher (haar achternaam wist ik nog wel, maar haar voornaam en die van haar zussen niet meer). Het niet weten viel me agressief lastig.

    Eerder deze week was het een cicelzaag (om een uur of 03.00) die me de hele nacht wakker hield en die ik niet thuis kon brengen. Ik dacht aan de stratenmakers, maar dat klopte niet met de tijd. Ik bleef maar zoeken. (mogelijk waren het vuilnis verzamelaars die ter plekke hun buit autopas maakten, bedacht pas toen ik opgestana was).

    Dat is pas agressie. Dan valt die Groningse spuitbuskunst wel mee.

  19. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Echt romantisch is het niet nee… Maar dat is een een grijze betonnen muur ook niet natuurlijk.

  20. EJW zegt:

    Als automobilist zou je een hartverzakking kunnen krijgen. Kan me voorstellen dat ze het weg hebben gehaald

  21. Bij de sloop van de parkeergarage Kraaiennest zijn ook prachtige beelden verdwenen.

    Op een foto krijgt graffiti toch een heel ander gezicht.

    Mooie foto’s.

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

