De overbodige blender

Wat een onzin om je groenten in een blender te gooien!
Zo kan het toch ook?
En je proeft echt wat je eet, moet nog kauwen, en ziet wat je naar binnen werkt.
Dit is 2 ons groenten: spinazie, koolrabi, appel en komkommer.
En dan een eetlepel hennepzaad en een handvol amandelen en een ei.
Heerlijk zo’n ontbijt.
200grGroenten

Alleen die rommel in de keuken…
slagveld keuken

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op De overbodige blender

  1. Letterzetter zegt:

    Je kunt voor groente het beste je eigen blender zijn. Elk hapje 36 keer kauwen…
    Veel gezonder!

  2. Appelvrouw zegt:

    Letterzetter,
    36 keer?
    Dan word je een grazer, ik kwam niet verder dan 18 keer.

  3. martin zegt:

    Gezond hoor. En stevige kaakspieren op de koop toe.

  4. Jij waait ook alle kanten op. Ben ik net enigszins gewend aan de dagelijkse foto’s van de meest goor uitziende drankjes, gooi je het ineens weer over een andere boeg. Verwarrend. Al zie ik ook liever iets appetijtelijks als op bovenstaande foto, dat dan weer wel. 🙂

  5. Hennepzaad door je ontbijt?
    Dat gebruik ik alleen als ik een staatslot gekocht heb, voordat ik de trekkingslijst doorneem.

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Antoinette,
    Ja, vond ik ook!

    @ Martin,
    Gezond, daar ben ik nog niet zo zeker van.
    Daarnet op de fiets viel ik bijna om van de slaap.
    Het was me wel vaker opgevallen rauwkost me niet goed bekwam, maar volgens de dietiste kan dat niet fout zijn. Ik word er radeloos van.
    Mijn kaakspieren worden alleen maar krachtiger van al dat knarsetanden van dan van het eten.

    @ Mokums meisje,
    Oh, had je mijn kerstmenu eens moeten zien van 2011!
    https://appelvrouw.wordpress.com/2011/12/18/rece/

    @ Artafterallart,
    Als ik daarop moet wachten word ik nooit gezond.
    Het is veel te lekker, en er zit maar 1% van die lekkere stoffen in die in hennep zit.
    Nu was ik net bij de natuurvoedingwinkel in de stad (dat is hier 5 km vandaan, ik word al ziek van al dat fietsen overal naar toe voor mijn eten) en zag een blikje hennep olie.
    Ik had het wel willen kopen, misschien zit daar meer in van die lekkere stofjes.
    Maar het blikje kost 9 euro. Ik zag er maar vanaf.
    Nou weet ik niet wat zo’n hennepzaadjesverwennerij van jou kost, maar met dat blikje kun je wel lang doen als je zuinig bent… en dat ben ik (soms niet).

  7. Aad Verbaast zegt:

    Tip: als je dat afval in een blender gooit kan je er nog goeie soep van koken..

  8. Tjessus!
    Daar schep jij een satanisch genoegen in hé… 😉

  9. Toch een lekker happie Appeltje!

  10. reinejragolo zegt:

    Smakelijk eten Appelvrouw,
    Voor het geval je een ontsteking in je gebit krijgt zou ik mijn blender nog maar bewaren.

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Dat had ik ook gelezen, net zoals wortel en bietenloof.
    Huppa, niets naar de varkens en de geiten, alles zelf eten.
    In tijden van crisis komt dat goed van pas.

    @ Mokums meisje,
    Ik stond hier op het blog een tijd bekend om dit soort voedsel.
    Maar van ManB mag ik het niet meer kweken, hij gooit het weg als hij het tegenkomt!
    Uiteraard schep ik er een bepaald genoegen in, maar vooral in het natuurlijke gebeuren 🙂

    @ Fulps,
    Jazeker lekker. Ik at altijd al vaak rauwkost, ook als ontbijt.

    @ Reine,
    Dankjewel.
    En bedankt voor je tip van de ontsteking. Vooralsnog nooit last van gehad.
    Maar je weet nooit hoe de afbraak toehapt.

  12. @ Appelvrouw
    Nog even over dat hennepzaad en de loterij.
    Het zou bouwstoffen bevatten voor je ‘gelukshormonen’
    Van dat zaad zou je als vrouw energieker moeten worden, aldus de academie voor energieke vrouwen:
    http://energiekevrouwenacademie.nl/hennepzaad-bouwstof-voor-je-gelukshormoon/

  13. Appelvrouw zegt:

    Artafterallart,
    Dan heeft die schrijfster waarschijnlijk de loterij gewonnen.
    Ik weet niet voor wie dit soort dingen opgaat, maar bij mij werkt het niet. Misschien geloof ik er niet genoeg in. Als het zo makkelijk zou zijn om je energieker te voelen at ik ook nog wel een pakje per dag, ging ik desnoods roken als dat zou helpen. Maar tot nu toe heb ik niets gevonden wat helpt.
    Er is bewezen dat ongeveer 50% baat heeft bij het placebo effect. Dat moet het wel zijn.
    Mensen die toch al niets mankeren maar menen dat ze ziek zijn, omdat je van alles aangepraat wordt, die zullen zich energieker gaan voelen.
    Er is ook een boek geschreven over mensen die vaste gewoontes hebben en gezond oud worden, omdat ze in die rituelen geloven.
    Het wordt dus tijd dat ik iets ga bedenken en dat iedere dag uitoefen (ik gym toch al 2x per dag!)
    En dan geloven dat ik genees, de kracht van je eigen herstel.
    Zucht. Hebben al die artsen voor niets gestudeerd.

  14. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ziet er eigenlijk ook wel lekker uit ja. Ik ga binnenkort iets maken met quinoa, ben benieuwd hoe dat is.

  15. cornutus zegt:

    Met zo’n lekker schaaltje is het toch helemaal niet erg om de rommel op te moeten ruimen?

  16. Richard zegt:

    Jij bent wel veel met eten bezig.

    Is daar een reden voor?

  17. Appeltje zegt:

    @ Rebelse,
    Quinoa heb ik ook al een tijdje in huis, de vlokken.
    Lijkt me lekker met teffvlokken te combineren.
    Heb je nu al wat gemaakt?

    @ Cornutus,
    Het geeft energie, zeggen ze, dus dat opruimen zou niet erg moeten zijn.
    Maar ik kan niet zoveel werk verrichten op een dag.
    Ik heb dus alles gewoon weggegooid.

  18. Appeltje zegt:

    @ Richard,
    De reden is dat ik een eetprobleem heb.
    Al mijn hele leven vond ik van alles en nog wat vies.
    Maar we moesten eten wat de pot schafte.
    Het ergste is echter dat ik altijd dacht gezond te eten, en toen bleek dat ik veel te weinig bouwstoffen binnenkreeg en arts en dietiste de indruk hadden/hebben, dat ik een junkfood en fastfood eter ben. Wat niet zo is, misschien wel jammer, want dan was het tenminste duidelijk waar alles door kwam.
    Ik ben moe, al jaren, niet gewoon moe maar hondsmoe. Ik slaap de klok rond zonder problemen en overdag ook nog wel twee keer een uur of meer. En als ik wakker ben doe ik mijn best niet in slaap te vallen. Zelfs fietsend heb ik het wel eens te kwaad.
    Heb altijd overal pijn en ben nooit wakker.
    De vraag is natuurlijk of dat door fout eten komt. Toen dat eten nog niet in de mode was kwam alles door vroeger. En dan was er ook niets aan te doen.
    Maar nu is alles je eigen schuld, had je maar beter moeten eten!
    Nou, nu doe ik volgens mij niet anders, maar ik verdraag nog altijd weinig en vlees bekomt me zo slecht, net als granen, ook glutenvrije en over Teff ben ik nog niet zeker.
    Ik merk nog steeds helemaal geen verbetering. Terwijl ik lees in boeken over de dieten dat je je na 2 weken geweldig goed moet voelen en energiek. Volgens mij ben ik minstens een maand op de betere toer, de maand daarvoor had ik reguliere voeding waar ik kapot van ging van oververmoeidheid, een zombie en opgeblazen bol werd ik er van, en kwam in 3 weken ook 3 kilo aan. Daar waar me toch echt beloofd was dat ik af zou vallen.
    Maar ook nu, de afgelopen maand, met voornamelijk groenten en fruit, vis, ei en noten, ben ik nog steeds geen grammetje afgevallen, iets wat niemand begrijpt, sjoemel ik soms?
    Nee echt niet. Ik zou ook wel die tien kilo kwijt willen die er de afgelopen 3 jaar aangekomen is.
    Maar dat is niet echt mijn probleem.
    Probleem zit hem in die verschrikkelijke vermoeidheid, uitgeput. En de gewrichtspijnen, wat deels komt door vergroeiïngen. Maar anderen zijn niet te verklaren.
    En dan lees ik dingen in boeken waar ik van over mijn nek ga, en toch frustreren ze me want het is echt allemaal mijn eigen schuld.

    Dus ik zoek en spartel nog wat voort om het juiste te vinden wat bij mij past.
    Die zoektocht is verrassend, en heel onduidelijk. En af en toe wil ik het bijltje er bij neergooien, maar het resultaat weet ik al van tevoren, dus ik zet maar voort. Maar ik voel me wel geobsedeerd.
    Hopelijk vind ik nog het wondermiddel en dan hoef ik het niet meer over eten te hebben.
    Dan ga ik weer eens over erotiek praten want van gezond eten stijgt je libido.

Geef een reactie

