Wens me sterkte!

Mijn tweede spinaziesapje.
Precies dezelfde ingrediënten als de vorige keer: 1 pastinaak, 1 peer, ca 100 gram spinazie. Maar dit keer heb ik 2 kommen water toegevoegd. Dat moest want dan zou de blender beter blenderen.
En ja hoor, alles erin, knopje om, en hij deed het meteen helemaal goed.
Maar wat zag het er vies uit, zo vochtig.
Had ik er maar 1 kom water in gedaan!
Je moet een smoothie even in je mond houden zodat de enzymen uit je speeksel hun werk kunnen doen. Ik weet niet precies welk werk maar dat moet dus.
En nu heb ik het gevoel dat ik een mond vol slootwater heb,
precies zoals vroeger uit de sloot voor ons huis.
Die hele grote kom vol moet ik nog leegdrinken,
dat gaat me zeker de rest van de ochtend kosten.
En dan wachten er nóg twee kommen.
Wil er niet iemand op bezoek komen?

Nee?
Wens me dan maar sterkte.
slootwater
(de kleur is helaas niet zo goed overkomen als op de vorige foto over de blender maar het is echt kroosgroen)

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Wens me sterkte!

  1. Wllm Kalb zegt:

    Slootwater drinken kan alleen als je denkt dat het champagne is zonder bubbels. Sterkte!

  2. Kun je het niet invriezen? Als ijsje is alles lekkerder… (Toch?)

  3. martin zegt:

    Is hier in de buurt een kinderactiviteit: slootwaterdrinken. ’t Wordt wel eerst gefilterd. Dat lijkt hier niet het geval.

  4. Ik veronderstel dat je een prachtig doel hebt dat de middelen heiligt? 🙂

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Willm,
    Bedankt.
    Je tip zou heel bruikbaar zijn als ik champagne lustte.
    Heb je nog een andere tip?

    @ Mokums meisje,
    Zou wel kunnen… als je van ijs houdt ik dus niet, de kou moet er op zijn minst vanaf zijn.

    @ Beeldspreker
    Dankjewel.

    @ Martin,
    Is dat een overlevingscursus?
    Ik heb geen filter.

    @ Evy,
    Het enige doel is de kan leeg te drinken omdat ik geen eten weggooi.
    En al jaren kamp met een eetstoornis: ik kan niet zo goed tegen van alles en nog wat, met name brood.
    Verder zit er niets hogers achter.

  6. Een beker kikkerdril lijkt me helemaal het einde ……… het definitieve einde wel te verstaan 🙂

  7. martin zegt:

    Ja het schijnt bij survival te horen. O ja en speeksel breekt koolhydraten af leerden ze me heel ontmoedigend op de kokschool waaar je leerde dat de mooie maaltijd die je bereide geheel afgebroken zou worden. Kan je maar beter meteen een smoothie maken. En water. Water verdwijnt weer in de dikke darm. Het komt goed.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Oh, kikkerdril 😦 Als dat het definitieve einde is van je leven lijkt het me geen beroerde manier om het zelf te doen. Maar als het het einde van de smoothies is dan zal het een nare nasmaak geven.

    @ Martin,
    Bedankt voor de les van het verteringssysteem.
    Als het zo is dat je speeksel koolhydraten afbreekt zou je toch niet moe hoeven worden van een dosis in brood want je hebt het al afgebroken…

  9. EJW zegt:

    Het zou ook een kop snert kunnen zijn waar de varkenspootjes en spek ontbreekt. Ik wens je sterkte, al zul je die spinaziedrank inmiddels wel opgedronken hebben, en hopelijk binnengehouden..

  10. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Dankje.
    Snert, daar moest ik ook aan denken gezien de kleur maar de smaak is toch iets anders. Ik denk dat ik dan toch liever spinaziesap heb.
    Het is inderdaad op, 3 grote kommen. Ongelooflijk wat ben ik toch een doorzetter!
    Maar er is een ding wat ik beslist niet naar binnenkrijg, en zeker niet binnenhou, en dat is melk.
    Alleen al als ik er aan denk draait mijn maag in duizenden kronkels. Ohja, en bij slijmerig ei en nog wat anders slijmerige dingen zoals slakken en zo…
    Misschien viel dit drankje toch wel mee. Maar de volgende keer doe ik weer weinig water.

  11. fulpsvalstar zegt:

    Dat drankje ziet er uit als een bijzonder goor oosters vergif zonder bekend tegengif.
    Ik kom zelden zo noordelijk, maar mocht ik ooit in de buurt komen……………………geen groene drankjes ……….

  12. Wat heb jij toch met spinazie. 🙄 Waarom geen lekkere milkshake. Ik drink (bijna) elke dag een kom brandnetelthee en dat stikt van de vitamientjes. Is ook nog gratis. Ik geef het de hond ook (onderdeel van het barf nierdieet) en de kippen (om ze wat door de rui te helpen) Dat sapje van jou ziet er vies uit, je zult het alleen op moeten drinken, vrees ik.

  13. Wat eet jij gezond zeg!
    Ik ben al blij dat ik weleens groente kook en ook opeet.

  14. Appelvrouw zegt:

    @ Fulps,
    Jij maakt het nog viezer!
    Ik kan er ook kleurstof doorheen doen, dan wordt het bruin.

    @ Babbelegoegje,
    Helaas heb ik geen brandnetels meer in de tuin, de kinderen gooiden steeds hun bal in het veld. En buiten zou ik niet weten waar ze staan, ik zou ze hier in de nabije omgeving ook niet plukken vanwege al dat hondengezeik.
    Maar ik vind het ook lekker hoor, eerder at ik het als groenten, nog lekkerder dan spinazie, of gooide het in heet water als thee.
    Ik hou erg van groene groenten.

    @ Artafterallart,
    Over gezondheid ga ik niet twisten.
    Belangrijker is hoe je je voelt, en ik heb niet de ervaring dat het uitmaakt wat je eet.
    Al zijn er mensen die echt zweren bij hun dieet, en zeggen dat je bent wat je et, en er zijn er die dat omkeren: je eet wat je bent.
    Nou, maar ik eet eigenlijk alleen wat ik lekker vind hoor.
    Echt niet om gezondheidsredenen want ik blijf hondsmoe. Dan kun je maar beter niet zo gezond eten want het kost veel geld en vraagt veel tijd. En een mens is toch zeker niet geboren om de hele dat met zijn eten bezig te zijn?

  15. martin zegt:

    Je wordt juist moe van de afbraakproducten, suikers. Die hele koolhydraten kan je niet opnemen. Het speeksel is niet de enige breker van koolhydraten, dat gebeurt ook in de dunnedarm. Daar worden suikers opgenomen in het bloed. Maar om welke suikers het gaat moet ik ook gaan zoeken. Yeps dit: Koolhydraten en tweevoudige suikers worden afgebroken “tot enkelvoudige suikers, namelijk glucose, fructose en galactose.” Zo ben ik ook weer bij.

  16. Mark zegt:

    Is dit recept ook op doktersadvies te krijgen ??

  17. Ik eet ook geen brood, Appelvrouwtje. Maar ik zou diezelfde ingrediënten precies toch gewoon in de pan gebakken hebben. Met een pijnboompitje. Of tien. En een glas water voor erna. 🙂

  18. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Nou, dan ben ik ook weer bij.
    Je wordt dol van alle informatie, gelukkig onthoudt google het wel.

    @ Mark,
    Nee, alleen de blender wordt vergoed.

    @ Evy,
    Dat ga ik ook beslist een volgende keer doen!

  19. je hebt het vast overleeft?

  20. Appelvrouw zegt:

    Ja hoor, Kitty,
    vraag niet hoe!
    Ik blaak van gezondheid.

  21. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Haha! Ik geef toe: je moet er even doorheen maar na een tijd went het wel!

  22. Appeltje zegt:

    Rebelse huisvrouw,
    Ja, slootwater went ook als je het een tijdje drinkt.
    Maar waarom zou je je eten malen als je het ook gewoon kunt eten? En vermengen met water is ook zo vreemd, net of je gemalen kouwe soep drinkt.

Geef een reactie

