Ellerhuizerkleiweg (bijgewerkt

Een mooi fietspad tussen Ellerhuizen en Bedum.
Ellerhuizerkleiweg, ca. 5 km bij mij vandaan.
ellerhuizerkleiweg

En hier is hij gespiegeld.
Tip van Henk Jonkvorst.
ellerhuizerkleiweg gespiegeld

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Ellerhuizerkleiweg (bijgewerkt

  1. het landschap vindt ik nogal plat en saai. De lijn van het fietspad vanuit de hoek en de hoge horizon maken de foto technisch gezien goed.

    Het heeft waarschijnlijk met onze leesrichting (links naar rechts) te maken maar als je deze foto horizontaal spiegelt komt de lijn uit de linkerhoek en kijkt ie voor mij net even prettiger. Voor jou waarschijnlijk niet omdat jij dan niet ziet wat je tijdens het maken van de foto voor ogen had maar daar word(t) de argeloze kijker niet door gehinderd 🙂

  2. Het is niet mijn landschap. Ik hou van de verrassing die er mogelijk ligt om iedere bocht en na elk bosje. Spanning en avontuur. En die heb je hier niet. Maar ieder zijn meug, het zou anders saai worden. De foto op zich vind ik dan wel weer mooi!

  3. Wllm Kalb zegt:

    Kale boel hoor …

  4. Panta Rhei zegt:

    Als je al niet depressief bent word je het hier wel van; wat ’n troosteloosheid…….

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Zulk landschap is hier heel veel, en ik hou er wel van (moet het er mee doen).
    Overzichtelijk, ruimtelijk.

    De foto kon ik niet vanuit een andere kant nemen want daar was de sloot.
    Ik heb zelden iets voor ogen, ik vond het een mooi pad, en stopte, en keek eens om me heen. Zag de koeien en de lijnen. Heb vanuit diverse hoeken een foto gemaakt, deze was het minste saai 🙂 Maar dat is natuurlijk weer afhankelijk van iemands smaak.

    @ Mokums meisje,
    Ik heb nauwelijks ander landschap, tenzij ik tussen de massa joggers en honden wil fietsen en daar word ik gestoord van, en geen gelegenheid op de natuur te letten. Behalve als het erg regent.
    Ik neem genoegen met wat ik krijg 🙂

    @ Willm,
    Maar wel overzichtelijk.
    Niet alles hoeft begroeit met bomen en bebouwd huizen.

    @ Phanta Rhei,
    Als je van een recht fietspad zonder bomen depressief wordt is het tijd om in therapie te gaan.

  6. martin zegt:

    Het zijn prettige paden om te fietsen. Om je hoofd de wind, het gevoel los van de autoweg te zijn, de ruimte, misschien verzamelende kieviten om samen naar het zuiden te trekken, de koe die je zo onbekommerd aan kan staren en inderdaad die lijn die precies uit de verkeerde hoe komt. Saai? Met een beejte inbeelding niet. Toch?

  7. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    Ik heb weinig last van dat ik paden saai vind, zolang er geen verkeer is, en weinig andere fietsers en uitgelaten honden met hun bazen, vind ik het algauw mooi. Alleen lastig als je de wind dan recht tegen heb, maar dan kun je altijd nog de andere kant op gaan…

  8. Appelvrouw zegt:

    Om te zien wat Henk bedoelt heb ik de foto gespiegeld.
    Ik weet niet of ik hem daar mooier van vind worden, ik zie dat niet omdat ik het pad nu eenmaal andersom ken. Maar ik was wel benieuwd hoe het er dan uitziet en daarom heb ik die foto er ook onder geplaatst.

  9. Leuk dat je ‘m ook even gespiegeld hebt. Het is natuurlijk geen wereldschokkende verbetering maar als ik kan kiezen laat ik het liefst een lijn uit de linkerhoek komen. Je moet dat natuurlijk niet doen als er een bord met tekst op je foto staat, dat werkt niet in spiegelbeeld.

  10. kleinborkel zegt:

    Ik hou wel van de naam van de weg. Dat ‘klei’ doet ’t ‘m. En ik kan me voorstellen dat je dankzij dit onbelemmerd uitzicht van grandioze zonsop- en ondergangen kunt genieten.

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Dat spiegelen was alleen nieuwsgierigheid 🙂

    @ Kleinborkel,
    En klei is hier genoeg.
    Ik ben er nog nooit naar toe gegaan voor zonsondergangen (en dat ga ik ook niet doen want ik heb geen licht op mijn fiets 🙂 ), het zou toch niet zo mooi worden als die van jou.

  12. Blewbird zegt:

    Lekker leeg! Daar houd ik wel van. Het roept wel de vraag op wat nu eigenlijk het onderwerp is van deze foto. De ongespiegelde versie bevalt mij beter, omdat die minder vanzelfsprekend en dus ‘confronterender’ is dan de gespiegelde-.

  13. EJW zegt:

    Gespiegeld…het zou de terugweg kunnen zijn.zonder omweg. En ach..wat is saai. Ik heb een vrouw gekend zo plat als het landschap maar ze was allesbehalve saai. Als ik dit soort paden fiets denk ik altijd aan haar..

  14. Appelvrouw zegt:

    @ Blewbird,
    Wat leuk om verschillende meningen over een recht leeg fietspad te horen.

    @ EJW,
    Als ik naar de bakker in Bedum ga fiets ik wel dezelfde weg terug.
    Hier was ik ook opweg naar de bakker in Bedum voor brood voor ManB, 8 km bij mij vandaan.

    Mooie associaties heb je met een platte weg 🙂
    Heerlijk om te lezen.

  15. Ruimte, heerlijk! Geeft ook ruime in je hoofd, bij mij tenminste.
    (ook in huis “space is my favorite furniture”)

  16. Mark zegt:

    Hier herken ik mij helmaal in een dergelijk landschap veel beter dan een grote stad met een landschap van hoge kantoorgebouwen en flats……nee appelvrouw jij woont in een prachtige omgeving als je het maar wilt zien.

  17. Appelvrouw zegt:

    @ Beeldspreker,
    Geeft bij mij gevoelsmatig ook ruimte in mijn hoofd.

    @ Mark,
    Dus ik moet hier maar blijven.
    Alleen als je het maar wilt zien vind ik geen fijne opmerking, heb je die soms van mijn tante? 🙂
    Je moet het kunnen zien, vind ik logischer. Zolang ik kan fietsen kan ik het zien.
    Maar er komt een tijd dat ook dat niet meer gaat, en dan?

  18. Holland is een platte pannenkoek, zeggen wij dan.

  19. Appelvrouw zegt:

    Aan het einde val je eraf 🙂 Maar dan moet je wel eerst het einde bereiken.

  20. Daar zeg je zowat. als je dit landschap ziet kun je je voorstellen dat mensen heel lang geloofden dat de aarde plat was! 🙂

  21. Ik zie nou toevallig dat de fietspaden vervaardigd zijn met betonplaten gelijk de Belgen hun autowegen doen. Als je erover rijdt krijg je steeds, kadoek, kadoek, kadoek. alsof je trein rijdt. 🙂

  22. Appeltje zegt:

    @ Kitty,
    Voor mij is de aarde ook plat.
    Die wegen met betonplaten zijn vreselijk als je er met de auto over rijdt, soms ook met de fiets, krijg je steeds een stoot in je rug.
    Hier is het niet kadoek kadoek. Misschien is dat met een weg waar auto’s rijden dat er een laagje tussen zit? Een kleine verhoging/opvulling tussen twee platen? Ik weet het niet, heb het hier nooit gemerkt, anders ging ik er niet meer langs.

Geef een reactie

