Mijn eerste herfstfoto!

Ja kijk, dat groentensapje heeft echt gewerkt.
Vandaag heb ik 15 km gefietst en pas toen ik bij het kanaal was (toen had ik al 8 km gefietst!) overviel de slaap me pas, moest nog wel terug en had geen blikje spinazie meegenomen.

Het Van Starkenborghkanaal in Groningen, tussen de walfridusbrug en paddepoelsterbrug.
starkkanaal
Mooi he.

Mocht je echte herfstplaatjes willen zien, dan heb ik hier nog wat van het NoorderPlantsoen, is al weer even geleden.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Mijn eerste herfstfoto!

  1. De oneindigheid, 15 kilometer lang
    Het doet me denken aan een slaaptherapie, toen ze nog niet wisten dat ik door beenschokken uit mijn slaap werd gehouden, Ze werkten met dergelijke plaatjes van watervallen tot oneindige waterwegen. Er hoort eigenlijk geluid bij van kabbelend water.
    Hier zou ik een mooie Drentse blues van Cuby and the Blizzards opzetten.

  2. reinejragolo zegt:

    Aan het vele groen te zien zou hij ook door kunnen gaan voor een zomerkiek. De natuur is overigens zo wie zo nogal opstandig. In Oostenrijk breken de loofbomen af onder de sneeuw.

  3. Stoer, want het waaide toch ook nog. Hou dat groentesapje er maar in dan. Nog beter, neem het in het vervolg mee op de fiets. Staat sportief in een bidon. 😉 Geniet van het weekend!

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Artafterallart,
    Zulke rechte lange wegen zijn hier veel.
    Lekker overzichtelijk.
    Bah, kabbelend water! Voor mij geen geluid, ik zie en voel het beste in stilte.
    Maar als je dan toch Blues wilt, moet het dit keer wel Groningse zijn.

    bleus

    @ Reine,
    Het is vanmorgen gemaakt.
    Groningen is groen.
    Ja, alles ontregelt, de hele wereld, van mens tot natuur.

    @ Mokums meisje,
    Goeie tip van een bidon vol spinaziesap! Wel een doorzichtige bidon.

    Ik heb een elektrische fiets. Wel een oldtimer, dus ik moet nog wel goed trappen, en niet alleen maar met mijn benen draaien zoals de nieuwere. Ook heb ik maar een laag actiradius, omdat ik meestal in de hoogste trapondersteuning moet fietsen (grrr). De nieuwere hebben een veel krachtigere motor en allemaal nieuwe technische snufjes.
    Nu vinden ze mijn fiets al te oud, als de accu kapot gaat loop ik al kans dat ze geen nieuwe meer hebben. Zo dwingen ze je steeds weer iets nieuws te kopen. Terwijl hij pas ruim 7 jaar oud is. Als ik deze wil inruilen krijg ik er 250 euro voor. En ik denk dat als ik hem zelf probeer te verkopen ik er niets voor krijg. Mensen klagen wel over armoe en crisis maar het barst van de nieuwe elektrische fietsen.

    Morgen moet ik alweer groenten en fruit halen, ik sleep wat af met mijn nieuwe dieet!
    Als ik afval is het alleen maar van boodschappen doen.

  5. Appelvrouw zegt:

    He bah, waarom komt er een plaatje in beeld als ik een link plaats, dat wil ik helemaal niet.

  6. De herfst ziet er troosteloos uit op je foto maar wat wil je met dit weer,
    Het Noorderplantsoen is fotogeniek in de herfst

  7. Nieuw nieuwer nieuwst, het is niet bij te houden. Ik fiets al vijftien jaar op een afdanker van mijn oudste zoon uit zijn middelbare schooltijd. Een heren Giant mountainbike, het ding is nu dus al bijna twintig jaar oud. Ik ben er jaren terug naar Bologne Sur Mer mee gefietst met de trekkerstent, duizend kilometer in twee weken. Ik was met terugkomst vijf kilo afgevallen en had arm- en beenspieren als een bodybuilder. Ik heb al een paar jaar een nieuwe dames-toerfiets staan, cadeautje van mijn lief, maar die past mij niet. Ik denk toch dat ik vergroeid ben met het oude kreng, en dat bevalt mij eigenlijk zeer. Ik hoef geen andere 😉

    Voor velen is zo’n elektrische fiets echt een uitkomst. Maar net zo je tachtigjarigen niet meer op een brommertje moet zetten, zou ook deze fiets ze verboden moeten zijn. Of hang er tegen zekere leeftijd een verkeersexamen aan vast of zo. Ik krijg soms het gribus van de capriolen die ze in het verkeer uit halen op dergelijke fietsen…

  8. EJW zegt:

    Een prestatie vind ik het op je oude elektrische fiets. Zelf trap ik nog zonder ondersteuning zolang het nog kan. Moet erbij zeggen dat ik een prima Gazelle heb met 7 versnellingen. Er komen steeds betere elektrische fietsen op de markt. Op een dag hoef je helemaal niet meer te trappen en is het een elektrische brommer geworden. Dan moet je een helm op en belasting betalen. De foto zou ook in de omgeving van Obdam gemaakt kunnen zijn, De Obdammerdijk t.o het gemaal.

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Net als met kunst is ook de natuur een kwestie van smaak.
    Ik vind het prachtig, terwijl velen het troosteloos vinden.
    Voor mij is dit het mooiste weer de laatste twee jaar, ik functioneer veel beter dan in de zon.
    Om te voorkomen dat mensen depressief zouden worden van mijn foto heb ik daar het Noorderplantsoen tegenover gezet 🙂 Ik fiets alleen nog over het hoofdfietspad er doorheen naar de stad, verder kom ik er nooit meer, het is er erg druk geworden en er lopen heel veel honden los, met als gevolg… glibberschoenen. En fietsen kun je helemaal niet meer op het voetpad vanwege alle mensen die boos worden als je fietst, want dat mag niet.”
    Ik weet zelf niet of honden er los mogen lopen, maar daar zeg ik ook niets van, ik rem zelfs voor loslopende honden, ook op het fietspad.

    @ Mokums meisje,
    Heerlijk zo’n fiets. Een gewone fiets kan tenminste jaren mee. ManB trapt ook op een fiets die hij 20 jaar geleden 2e hands heeft gekocht.
    Ik wil ook zolang mogelijk op deze fiets blijven fietsen maar as ze beslissen er geen accu of andere onderdelen voor te maken heb ik wel flink pech. De losse accu die ik er bij heb gekocht wordt al niet meer gemaakt.Ze zeggen dat een accu gemiddeld 5 jaar meegaat.
    En een nieuwe accu kost net zoveel als een nieuwe fiets! 400 euro excl. montage.
    Want hij moet daarna weer aan de computer om aangemeld te worden bij de fabrikant.
    Je kunt helemaal niets zelf want dan werkt de accu niet. Hetzelfde geldt voor je achterband vervangen (daar zit de motor) dat gaat niet zelf.
    Ik durf ook niet eens een nieuwe te kopen want de afgelopen twee jaar ben ik heel erg achteruit gegaan. Ik mag al blij zijn als ik 20 km haal.

    Ik zou dus ook maar lekker vergroeid blijven met je fiets. Heerlijk.
    Zie’t helemaal voor me, een gespierd Mokums meisje, die je dan haast geen meisje meer durft te noemen!
    Je lief heeft zeker ook al afgeleerd om cadeautjes te geven waar je niet om gevraagd hebt?

    Die nieuwe E_fietsen gaan veel te licht, en te snel. Waarom moet iemand van 70 of 80, 25 of meer kilometer per uur rijden? Hebben ze nog haast Moeten ze nog ergens naar toe?
    Ze pochen dat ze op een dag 40 (of meer) km hebben gereden.
    Ja, makkie zeg! Maar hebben ze ook iets gezien? Door hun moet ik inderdaad straks een helm op, terwijl ik gemiddeld maar 17 km per uur rijd, in de stad zelfs maar 14 gezien de drukte waar ik in mee ga, in plaats van ingewikkelde toeren uit haal om er voorbij te gaan.
    Mij sjezen ze dus ook met gemak voorbij. ManB fietst meestal rond de 22 kmh. Ook hem sjezen ze voorbij met hun “Harley”. Ik denk dat een snelheidsbegrenzer een veel betere oplossing is.
    Moest er nog aan denken van de week. Ik woonde eerder tussen gehandicapten en bejaarden.
    Al die oudjes klaagden toen de rollator niet meer vergoed werd.
    En wat denkje? Die zitten nu op een E-fiets. Veel duurder dan een rollator!

    @ EJW,
    als ik ooit weer fit word en niet meer zoveel slaap,
    dan ga ik beslist 25, wat zeg ik? 30 km fietsen!
    Eerder deed ik dat vrijwel iedere dag met gemak.
    Jouw degelijke fiets, die met die fietstas? Die ziet er lekker fietsbaar uit.
    Ik zou ook nooit een E-fiets gehad hebben als mijn heup, en nu vooral knieën het nog aankonden. Ben er wel heel blij mij dat ik deze optie nu wel heb.
    Ik vraag me alleen af of de nieuwe fietsen wel beter zijn, zo licht en zo snel. Tante heeft een nieuwe en vertelde dat ze echt trapondersteuning had tot 34 kmh. En dat mag niet, dat is strafbaar, hij mag maar tot 25 trapondersteuning geven, dus het ding iis ook nog opgevoerd!
    Ik zou dat niet willen, terug ermee. Dus als je nog eens een oudje ziet sjezen, dan is de kans groot dat die ook zo’n opgevoerde heeft 🙂
    Zo was de spartamet he, een brommertje eigenlijk. Je trok de benzeine motor aan met veel ellende, welk oud mens, of gebrekkige, krijg die motor aan!
    En pruttelen maar, net het geluid van een solex. Bah!
    Nergens is het meer stil, in de natuur klaagden mensen als je voorbij kwam, en sommigen blokkerden doodleuk mijn weg, je mag hier niet brommen.
    Ja, waar valt zo’n spartamet nou onder!
    Rotding! Je ziet er nu ook alleen nog mannen op rijden.

  10. Ximaar zegt:

    Hierboven begrijp ik dat je last hebt van auto-embed, waardoor links naar Youtube direct worden omgezet en het filmpje in de reacties wordt getoond. Bij mij staat dat uit en in het verleden was daar een knop voor binnen Instellingen-Media. Helaas is die optie er dus uitgehaald. Wat dat betreft heb ik geluk dat ik het uitgeschakeld hebt voordat ze die keuzeknop hebben opgedoekt.

    Wat je nu wel kan doen is in het beheer een reactie handmatig aanpassen. Maar je kan ook een link in een reactie plaatsen met
    < a href= etcetera
    Dus filmpje

    Verder vind ik de foto’s in het Noorderplantsoen erg mooi. In Alkmaar hebben we ook mooie begroeide delen langs de stadswal, maar dan niet zo breed. Wel hebben we vlakbij het centrum een mooi bos/park met de naam Westerhout. Dat is inmiddels 400 jaar oud en ik wandel er graag.

  11. Appelvrouw zegt:

    Ximaar,
    Bedankt voor je tip, ik heb het meteen aangepast.

  12. LEHTI zegt:

    Leuk is dat, kom ik zomaar een foto tegen van 1 van mijn favoriete Groningse plekjes, ik maakte daar een lenteplaatje, precies een half jaar eerder. http://lehti-paul.blogspot.nl/2013/04/andijvie-cola-en-schapen.html
    Volgende keer zal ik zwaaien 😉

  13. Appeltje zegt:

    Lehti,
    Leuk die herkenbare plekjes, die jij hebt zijn voor mij zo bekend! Ben er jarenlang heen en weer gefietst of gestept. De bomen langs dat weggetje bij de schapen (en rare gebouw van de universiteit) hebben in de herfst altijd van die prachtige kleurschakeringen. En dan rechtst het kloosterpad op en kom je bij het schip uit.

Geef een reactie

