Waar dient zoiets nou voor?

Kunst langs de kant van de weg in Groningen.

In de wijk lewenborg, langs het fietspad tussen stuurboordswal en noorddijkerweg staat dit kunstwerk.
Hoort de bekliedering erop? Ik denk van wel, het staat er al jaren zo.
Omdat het in het voorjaar het best zichtbaar is plaats ik een foto die ik in maart maakte.
kunst stuurboordwal-noordijkerweg

Ik weet wel dat er lelijkere en nog nuttelozere kunstwerken zijn, zoals een vaasje kunstbloemen. Maar wat kun je hier nou mee? Je kunt er niet op zitten, niet bokje springen, geen verstoppertje spelen, en zelfs niet zigzaggend omheen rennen.
Waar dient zoiets nou voor?

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Waar dient zoiets nou voor?

  1. Dit soort kunstwerken dient een hoger doel appelvrouwe. dit gaat ook mij, gewone sterveling, ver boven mijn petje 🙂

  2. Letterzetter zegt:

    Zet 5 rioolbuizen op de kop, beschilder ze en je hebt zomaar kunst. Kunst kun je subsidie voor aanvragen, van dat geld kun je eten en drinken, een beetje snuiven of een paar traytjes Löwenbrau scoren. Daarvoor dus.

  3. Het lijken mij werkjes van schoolkinderen. Is daar niet een of ander project of wedstrijd van geweest of zo? Ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Hoe dan ook, op z’n plaats vind ik het hier zeker niet nee.

  4. ramireziblog zegt:

    De middelste is wél kunstig…

  5. jokezelf zegt:

    Om je druk over te maken 😉

  6. Nou, Appelvrouw, dat is z.g. groeikunst 🙂
    Multifunctioneel naarmate de voorbijganger het interpreteert
    Bijvoorbeeld:
    Tolbuizen, van het langskomend verkeer wordt verwacht dat ze een muntje erin werpen
    Dolhuizen, voor gekken op de weg staan de dwangbuizen klaar
    Boevenkluizen, onder criminelen in gebruik om elkaar in een ‘betonnen broek’ af te zinken
    Schilderfuiven, wat de kinderen ervan hebben gemaakt

    Laat je geest eens wapperen! Daar is kunst voor 😉

  7. knutselsmurf zegt:

    Als het nergens voor dient, is het kunst. Of afval. Er zijn in musea weleens ongelukjes geweest doordat het voor de schoonmakers niet precies duidelijk was.

    Of het is een stuk stad dat geteleporteerd is naar een verloren hoekje op het platteland. Zoals je in de stad soms opeens een plantenbak ziet.

  8. EJW zegt:

    Misschien wilden ze een viaduct bouwen over dat fietspad, maar door de bezuinigingen weer een onafgemaakt project. Toen hebben ze er schoolkinderen op losgelaten die een uurtje vrije expressie hadden..

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Oh. Van hogere doelen heb ik nooit veel begrepen, maar dat kan ook aan mijn opvoeding liggen. Kunst moet je begrijpen. Mij zul je dus niet in een museum aantreffen.

    @ Letterzetter,
    En die subsidie wordt weer door de gemeenschap opgebracht.

    @ Mokums meisje,
    Er is een hondenuitlaatveldje aan de rechterkant.
    Misschien heeft dat er iets mee te maken…
    Er zal ook wel een bordje bij staan, moet ik even in mijn fotoarchievenmap kijken want ik maak daar ook meestal een plaatje van, zodat ik weet waar het over gaat.
    Of ik step er morgen even langs.

    @ Ramirezi,
    Ja, nu je het zegt! Hij was me nog niet opgevallen.

    @ Joke,
    Ja beslist, en zolang ik niets anders heb om me druk over te maken….

    @ Artafterallart,
    Ja maar jij bent bevoordeelt als kunstenaar.
    en jij bent een van de weinigen die ik wel eens bewonder om de kunst.
    Groeikunst. Dat ga ik onthouden, denk ik.
    boevenkluizen voor criminelen lijkt me ook wel het beste, in het midden zie je een opening, kunnen ze hun neus doorheen steken.
    Als mijn geest rijp is om te wapperen ben je de eerste die het mag lezen.

    @ Knutselsmurf,
    Leuke reactie van je.

    @ EJW,
    Je kleine foutje heb ik maar even voor je verbetert, al had ik het ook wel gesnapt zonder je extra reactie.
    Maar nu gaat mijn geest wel wapperen!
    Zouden ze niet een tunnel hebben willen bouwen voor fietsers en toen bleek dat hij te klein was?
    Gemeentelijk inschattingsfoutje…

  10. broekstukken zegt:

    Je bent dicht bij de oplossing. In de winter als er sneeuw ligt kan de Groningse skiploeg hier de mini-slalom oefenen. Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien heeft een ander je hier al op gewezen met bronvermelding e.d. Zou het kunst zijn dan had met met jou stukkie zijn nut al bewezen.

  11. ze proberen de mens op te vrolijken Appelvrouw 🙂

  12. sprakeloosid zegt:

    Dat je het niet ziet Appelvrouw, dit is blogjesmaakkunst

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Niemand heeft me hier nog op gewezen.
    Mijn vriendin dacht dat het voor motorrijles was maar daar staan ze te dicht voor op elkaar.
    Nu jij het zegt van de skiploeg kan dat wel eens waar zijn.
    Nog geen 300 meter ervoor zit het ski-sportcentrum.
    Bedankt voor je reactie.

    @ Kitty,
    Ha! Ik word er niet vrolijk van.
    Jij wel?
    Ik zou het wel worden als ik er overheen kon springen. Ik ben nu eenmaal niet zo visueel ingesteld.

    @ Sprakeloos,
    Echt?
    hoe bedenken ze ‘t.

  14. Het is ook niet mijn smaak maar als ze me (veel) betalen wil ik hetzelfde wel maken. Ik kan het nog wel lelijker maken ook, geen probleem 😀 Tegenwoordig is alles kunst. Heb je wel eens gezien hoe Anton Heijboer z’n schilderijen maakte? Ik zag jaren geleden een docu over en met hem – geweldig! Hij kwakte wat verf op het doek, veegde het uit met beide handen en hop, weer een schilderij klaar. Kunst!

  15. Appelvrouw zegt:

    Rebelse huisvrouw,
    Maar die grote betonnen rondingen zijn niet zo makkelijk te maken.

    Heijboer?
    Ik denk dat mensen zijn schilderijen kochten omdat ze zoveel bewondering hadden voor zijn vrouwen.
    Ik heb het ook gezien, dat hij met een paar kwasten in een hand een paar streken zetten, en de mensen voor gek verklaarde die het kochten.
    HIj kon er niets aan doen natuurlijk, dat mensen zulke troep in huis willen.

Geef een reactie

