Morris G (1) – En Francois

blank
Van automerken heb ik geen verstand
maar toen ik de auto van Francois zag wist ik dat de mijne een echte Morris is!
Vergelijk het zelf maar.

Morris G bruin

Zoals je misschien uit de titel al opmaakte heb ik meer Morrissen,
wie weet plaats ik er nog wel eens een zonder Francois voor het hoofd te willen stoten natuurlijk, want zo ben ik niet.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Morris G (1) – En Francois

  1. francois15 zegt:

    Dit is wel een heel fraaie en luxe uitvoering met het stuurwiel op de bagageklep. Goed onderhouden hoor Appelvrouw. Regelmatig een lepel wonderolie in het carter en de radiateur en je zal de tandwieltjes eens horen zoeven

  2. fulpsvalstar zegt:

    ‘T is een Morris omdat het geen lor is maar een maui stukkie haut.

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Francois,
    Dit is een oudere uitvoering dan de jouwe.
    Ik poets hem regelmatig met lijnolie.
    Maar dat van wonderolie wist ik niet, ga ik proberen.

    @ Fulps,
    Zo is het precies.

  4. EJW zegt:

    Al die klassieke modellen lijken een beetje op elkaar. Van de Morris schiet me alleen Minor te binnen. Leuk autootje.

  5. Mooi karretje in houten uitvoering. Massief eiken ?

  6. Blewbird zegt:

    Met Onze Rotzooi Rijdt Iedere Sufferd (M-O-R-R-I-S), zeiden ze vroeger 🙂

  7. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Nou… dat is net zoiets als dat alle blanken op elkaar lijken.
    Of alle varkens.

    Ik ken alleen deze 🙂

    @ Henk,
    Ik denk wel dat ie massief is, moet tegen een stootje kunnen he.
    Alleen zijn rechter voorwiel rolt er maar zo’n beetje naast, is afgebroken en mist een stuk om zo te plaatsen dat je het niet ziet. Daarom kon ik hem niet schuin van voren nemen zoals Francois de zijne heeft.

    @ Blewbird,
    Ah, vandaar de Mini 🙂

  8. francois15 zegt:

    Dit is bij de boerderij van mijn dochter Appelvrouw. Mijn dochter is boerin geworden, dat had je vast niet gedacht 🙂

  9. Appelvrouw zegt:

    Francois.
    Ik herinner me die auto wel, je hebt hem al eens op wp geplaatst, of misschien zelfs nog wel zo lang geleden dat het nog op het zo levendige vk blog was. Die foto was iets duidelijker dan die je nu laat zien, met een heel verhaal, volgens mij ging je er toen mee uit rijden, over een landbouwweggetje, nu begrijp ik dat je op weg was naar je dochter maar toen wist ik dat nog niet. Het was op een zondag en mevrouw Labarbe (of hoe haar achternaam ook al moge luiden) mocht of wilde niet mee. Je liet dat oude karretje aan alle kanten zien op de foto, behalve de onderkant 😦

    Je dochter heeft een flinke boerderij. Nee, dat had ik zelfs niet achter jou gezocht, dat je zo’n flinke dochter had…

Geef een reactie

