Ik ben een koe!

Om half 3 in de nacht wakker.
Ik ben de wolf die grootmoeder heeft opgegeten
en nu ligt er een steen in mijn maag.
Het sprookje ‘roodkapje en de wolf’ begrijp ik nu pas, ze hebben de maag van de wolf nooit opengesneden, die steen was de zware vertering van grootmoeder.

Zo heb ik last van de vertering van slechts 100gram van de koe.
Iemand schreef: je eet wat je bent.
Dus ben ik nu een koe!
Een stomme koe die vlees at.
Koe-vlees

Hier staat nog meer lekker mals vlees!

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Ik ben een koe!

  1. martin zegt:

    Je moet ook niet de botten, maar de billen eten.

  2. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    … waarom vertelde je dat niet direct!
    Maar nu ik een koe ben, gaan ze dan ook aan mijn billen knabbelen?

  3. Er is nog wel een plekje voor je bij mijn twee vriendinnen in de wei… πŸ˜‰

  4. mark zegt:

    IK vroeg mij af heb je nu volledige eigenschappen van een koe ??je bent toch niet op zoek naar een stier ??

  5. Krijg ineens trek aan een doorregen sucadelapje πŸ™‚

  6. ramireziblog zegt:

    Dikbillen zijn lekker… πŸ˜€

  7. Vlees heeft altijd wat tijd nodig met verteren. Neem een patatje dan is de koe niet zo alleen. πŸ˜‰

  8. EJW zegt:

    Een vleesetende koe dus, maar wel een mooie. Hoop dat je een biologische koe bent en een leuke stier ontmoet. En dan met z’n allen bij Mokums meisje in de wei zodat je af en toe ook een beetje rust hebt.

  9. EJW zegt:

    Rust van die stier bedoel ik.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Mokums meisje,
    Oh dat is fijn! Zij staan er ook zo vredig bij…
    Maar, als boerenmeid weet ik hoe die vredigheid afgedwongen kan zijn.
    Ook onder koeien heerst hiΓ«rarchie.

    @ Mark,
    Nou nee, wacht!
    Ik heb in ieder geval geen 4 magen.
    En een koe zoekt maar zelden een stier, dat kan dan weer wel op mij van toepassing zijn.
    Maar… nee, een stier 😦 Daar geloof ik niet meer in.

    @ Henk,
    πŸ™‚
    Ik had borstlap.
    Lekker zacht, geen randje ranzig vet.

    @ Ramirezi,
    Ohja?

    @ Kitty,
    Ik heb twee dagen over die 100 gram gedaan.
    volgens mij is dat nergens voor nodig in deze eeuw.
    Wij hoeven niet te eten met de onzekerheid of we om 18 uur weer een reekalfje gevangen hebben.

    Een patatje?
    Dat heb ik nou echt al wel 10 jaar niet gegeten, of langer.
    Neem jij dat maar πŸ™‚

    @ EJW,
    Ik ben niet echt biologisch maar gemengd, dat moet je niet verder vertellen.
    En een stier? die is nergens anders goed voor dan voor de voortplanting, dus daar zit ik niet zo om verlegen, maar wel heel erg bedankt voor je goed bedoelde wens πŸ™‚
    Misschien dat dan de wei van het Mokums meisje wel heel goed is voor die stier,
    en de meisjeskoeien.

    Bedankt voor je uitleg, ik denk dat de stier erg tot rust zal komen tussen al die koeien!

  11. reinejragolo zegt:

    Sukadelapje met een vetrandje. Heerlijk

  12. Ik heb altijd meelij met de wolf gehad, zowel in het sprookje van Roodkapje als dat van de Wolf en de zeven geitjes…

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Bah.

    @ Beeldspreker,
    Ik vind de wraak ook wel erg overdreven. En gek genoeg wordt in beide sprookjes dezelfde straf gegeven. Kindertjes wordt dan ook al jong ingegeven dat dieren die honger hebben en eten, boos of fout zijn. Dat wijzelf dieren vetmesten in korte tijd om ze daarna te slachten en op te eten, is blijkbaar niet fout. Terwijl de wolf toch ook eet om te overleven. Maar dan zou je een ander zielig sprookje krijgen: over de wolf die van honger dood neerviel.

    Het is toch geen wonder dat kinderen wreed zijn, als je grootgebracht wordt met zulke sprookjes!

  14. kittyschoenmakers zegt:

    de wolf is een personificatie van het kwaad in dat sprookje.
    en dat moet overwonnen worden.
    volgens mij begrijpen kinderen sprookjes beter dan volwassenen. die denken te veel.

  15. Appelvrouw zegt:

    Kitty, maar waarom is de wolf het kwaad, hij heeft honger.

  16. Letterzetter zegt:

    Koeien zijn lief.
    Wolven niet want die willen koeien opeten en daar worden ze echt niet lief van.
    Redt de koe!

Geef een reactie

