zon

Alwéér zon!
Zucht 😦
alweer zon

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op zon

  1. Nou, ja, ach, het levert dan weer een fraaie foto op. Wat een prachtige pop!

  2. EJW zegt:

    Het kan ook teveel worden. Misschien die jaloezieën helemaal dicht

  3. Letterzetter zegt:

    Maar je bent geen spat veranderd!

  4. De jaloezieën een beetje dichttrekken zou de schaduwen waarschijnlijk minder hard maken en verder lijkt de focus op de boezem te liggen. Ik zou scherpstellen op het oog

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Mokums meisje,
    Mooie mensen hebben mooie dingen.
    Maar de pop gaat wel weg tzt naar het goede doel.
    Ik weet niet wat ik er verder mee moet, ze is vrij statisch.

    @ EJW,
    Ja, dat had ik vrijwel de hele week al.
    En ik wil regen zodat ik niet steeds met de tuinslang door de kamer hoef (niet om de kamer te besproeien, maar de struiken aan die kant van het huis.
    Hier regent het weinig over het algemeen, 2 km verderop zijn de straten dan kletsnat.

    @ Letterzetter,
    Meen je dat nou?

    @ Henk,
    Bedankt voor je tip.

    Ja gek dat focussen. Ik zie steeds slechter, soms lukt het me niet zo goed. Dat is hier echt een fout van me.
    Ik moet altijd zo opschieten want de zon wacht niet tot ik de boel heb klaargezet en scherp gesteld.
    Vaak maak ik eerst een foto, zoom die dan in om te zien of ie scherp is waar ik het wil. maar nu had ik zoveel ruimte gebrek, en moest de pop steeds weer verplaatsen. Wat gaat die zon snel!
    Soms moet ik dan wachten tot de volgende dag, zelfde tijdstip, maar dan schijnt de zon misschien weer niet of ik heb er echt geen zin in of moet nodig eerst andere dingen doen, of de zon is alweer lager. En van ManB mag ik de rommel niet in de kamer laten staan, ik mag overal rommel maken, maar niet in de kamer.
    Ik heb ongeveer een half uur de tijd, en dat is te weinig (voor mij) om wat uit te proberen, ik ben daar niet goed in, zeg maar dat ik er slecht in ben. Ik noem het ook vaak toevalstreffers als het gelukt is, en zal mezelf ook zeker niet hoog inschatten of fotograaf noemen, zeker het technische gedeelte is mijn grootste manco.

  6. Goed scherpstellen met behulp van het schermpje op een compactcamera vind ik lastig. Ik kijk altijd door de zoeker (geen elektronische zoeker zoals op de compact) van mijn camera waarbij ik met scherpstelpunten nauwkeurig kan focussen. Toch heb ik vreselijk veel portretfoto’s weg moeten gooien omdat het oog niet goed scherp is. soms omdat het onderwerp beweegt en soms omdat het diafragma te groot is ingesteld, of omdat de sluittijd te lang is ……. en zo kan ik nog meer redenen opnoemen waarom bij mij lang niet iedere foto lukt …….. ik pruts dus ook heel wat af 😦

  7. Vannacht heb ik vooral van de regen genoten.
    Mijn tuin is wel heel erg droog geworden.
    De potplanten geef ik wel steeds water met mijn nieuwe waterpomp.
    Maar de tuin moet het helemaal op eigen kracht doen.
    En de regen was nodig ….
    Vriendelijke zondaggroet,

  8. martin zegt:

    Het is al beter. De regen sijpelt lekker uit de lucht.

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Ha, dat is goed om te horen dat jij wat prutst! 🙂 Maar wat je laat zien is beslist de moeite waard.
    Volgens mij zouden meer mensen moeten durven weggooien.

    @ Zinnen,
    Lag je in een tent?
    Heb je een waterpomp in je tuin bij een welput?
    Was het niet de brandweer die in zijn vrije tijd gemeentelijke boompjes ging water geven?
    De struiken die begin mei gepoot zijn heb ik wel om de dag water gegeven.

    @ Martin,
    Volgens ManB heeft het hier ook de hele nacht flink geregend, en vanmorgen heb ik het zelf gezien, de hele ochtend lekker door. Maar na mijn middagslaap die maar liefst 2 uur duurde, was de zon weer volop aanwezig en de straat en terras helemaal droog.

Geef een reactie

