Ik blog niet meer

Dat u niet denkt: waar blijft ze, en meteen ongerust gaat roepen.
Nee, ik zal het meteen maar even vertellen.
Ik blog niet meer want ik bereid mijn eigen eten zelf.
Denk nu niet dat dat een kleinigheidje is!
Hier een voorbeeldje:

Het centrum in op jacht naar lekker eten (totale fietsafstand is dan al 14 km) Gezondheidswinkels zitten niet in mijn buurt, maar wel een natuurvoedingwinkel, maar soms moet ik iets anders hebben wat ze daar weer niet hebben. Mijn fietstocht door het centrum, door de stad in het algemeen, is al een heel verhaal op zich, maar dat zal ik je besparen.
Je kijkt soms je ogen uit wat er allemaal te koop is!
Zo zag ik een grote bus zeewier shake. Nu ben ik dol op zeewier, maar er zat ook melkpoeder bij in, en suiker en zoetstof. Dat snap ik nu helemaal niet, gesuikerde zeewier?
Ook zag ik in de supermarkt becel pro active, om het cholesterol te verlagen. Wetenschappelijk bewezen, en door het voedingscentrum als enige! geadviseerd, want er zitten plantensterolen in. Vreemd genoeg vertelt het voedingscentrum er niet bij dat die in grote getale voorkomen in tarwekiemen. En voor een doe-het-zelver- als ik, is een zakje tarwekiemen goedkoper dan een flesje gesuikerde yoghurtdrank.
Ik kan niet anders dan er zeker van zijn dat het voedingscentrum gesponsord wordt.
Zouden ze dat ook door de vleesindustrie?

Nu ja, even verder met de lijst van mijn werk waardoor ik echt geen tijd meer heb om te bloggen:

Soep maken van bleekselderij, tomaten, zelf snijden en malen, en een klein beetje prei. En nee, in mijn soepen komen geen maggieblokjes! Wel zeezout en wie dat wil mag er best peper bij doen.
voedsel bereiden 4

– wortels in smalle reepjes snijden, besmeuren met koolzaadolie en knoflook
en dan in de oven. Maar ik heb maar zo’n alles-in-een-ding, dat is net iets voor mannen, ik had vroeger een grote oven, en die mis ik vreselijk! Nu moet ik heel vaak een bakje wortels bakken. Die wortels zijn mijn tussendoorknabbels want ik ga weer minderen met al dat tarwevoer waarmee beesten vetgemest worden. Ik ben zelf sinds mijn “dieet” ook al 2 kilo aangekomen.
Nu weet ik pas hoe een plofkip, of gans zich moet voelen!
Maar dan scharrel ik toch liever in mijn keuken!
wortels geroosterd

– diverse soorten meel (amandelmeel, aardappelmeel, tarwekiemen, boekweitmeel) met zuiveringszout en soyadrank mengen en een nacht laten wellen, en dan in de koekenpan, weer met koolzaadolie, want dat is goed voor het verlagen van het cholesterol (geloof ik).

– zeewier wellen en wel 4x wassen om al het zand eruit te halen. In zeewier zit veel jodium, maar ik vraag me af of ik dat er niet allemaal weer af was!

– Noten kraken

– Restjes groenten fijn malen en met kaas vis (restje zalmfilet had ik nog) en ei tot een groentenburger omtoveren.
Ik kook niet voor een keer, dus dan worden het er meteen een stuk of 10 (en die snijd ik dan in vieren) want ManB eet ook met mijn lekkere dingen mee.
voedsel bereiden 1

Zo ziet het er dan uit, ik had nog een restje rijst.
voedsel bereiden 2

– Bessen plukken en ritsen en fijnprakken met 1 eetlepel kokosbloesemsuiker en 1 desserlepel Chia zaad (dat werkt als gelei suiker: het maakt er jam of gelei van). Of chia zaad gezond is weet ik niet, maar het is wel heel duur.
Was ik maar tevreden met de Aldi!
voedsel bereiden 3

Verder spit ik internet af naar de lekkerste recepten. Zo vond ik er een paar op paleo euh.. ja, verder weet ik niet meer en ik maak er niet graag reclame voor, je weet: ik spam nooit. Paleo is helemaal in de mode geloof ik, het is een dieet, wat zeg ik? Een voedsel religie van een of andere yup die beweert dat hij nog niemand heeft gehoord die geen baat heeft gehad bij zijn dieet.
Nee? Maar die zullen ook wel niet de moeite nemen zich te vermoeien met een reactie, bovendien: hij kan waarschijnlijk zelf de berichten filteren. Mij zegt het niets en het klinkt allemaal zo dom! Leven zoals de oermens.
Nou kom, volgens mij vraten die de varkens nog rauw! En volgens mij was er toen nog geen olijfolie, ze aten alles toch rauw? Ze liepen toen ook nog in het bos want ze hadden de hele dag niets te doen, ze hoefden niet te koken en af te wassen en zo.
Nou, hier is geen bos, en wij moeten werken voor ons geld, nou ja, dat was tenminste de bedoeling, maar tegenwoordig mag je vaak niet meer werken en sturen ze je naar huis, en toch krijg je geld, vreemd toch?
Nou ja, goed, ik ga gewoon jagen naar voedsel, maar een rauw varken, of lyrische dieet goeroes daar krijg ik buikpijn van.

Maar sorry, ik moet weer stoppen, de keuken trekt aan me. Ik moet nog van rijstdrank griesmeelpudding maken, daar smaken die bessen dan weer lekker bij.
En praat me niet van de afwas die er dan ligt! Ik durf er niet eens een foto van te maken, zó erg.
Ik heb gemiddeld 2 uren per dag dat ik iets actiefs kan doen ivm mijn energie, en die zit nu allemaal in de keuken.
Ja, sorry, dat zei ik al.
Als nu de 3e wereldoorlog uitbreekt hoop ik dat ik die niet hoef mee te maken, dan verschuil ik me in mijn keuken, en stort me volledig op gezond eten en de vuile vaat (kon oorlog maar zo eenvoudig zijn voor de simpele huisvrouw).
Dus ik blog niet meer hoor, vanavond niet in ieder geval.

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Ik blog niet meer

  1. sprakeloosid zegt:

    De foto’s geven in ieder geval hoop voor de toekomst, dat is qua eten wel eens anders geweest.

  2. Appelvrouw zegt:

    Sprakeloos,
    Ja, goede oude tijden toen de natuur nog zijn werk kon doen!
    Maar nu krijgt het de tijd niet om te schimmelen. Ik maal alles fijn en eet het op, wat kan mij het nog schelen.

  3. Sinds je dieet ben je al 2 kilo aangekomen. Je vergelijkt jezelf met een plofkip ? In dat geval bestaat die 2 kilo van jou enkel uit vocht. Als je een echte plofkip bakt en braadt blijft er ongeveer de helft van over, de rest is vocht. In feite ben je dus al flink afgevallen.

    morgen maar weer een nieuw blogje ? 🙂

  4. reinejragolo zegt:

    Iedereen weet dat als de derde wereldoorlog uitbreekt dat het waarschijnlijk gedaan is met de mens. Maar de herinnering blijft.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Met jouw theorie kan ik heel goed leven 🙂

    @ Reine,
    Ik denk niet dat iedereen dat weet, of wil weten, of ook liever die slag om de arm houdt. Er waren wel vaker van dit soort kritieke momenten.
    Als het gedaan is met de mens, zal er weinig te herinneren overblijven.
    Behalve als er buitenaardse wezens zijn. Wist je dat er door de nasa een capsule het heelal in gejaagd is met diverse namen erop? Geen idee waar dat voor goed was, maar ManB staat daar ook op. Dus zijn naam zal wel altijd bewaard blijven. Maar hijzelf natuurlijk niet, dus wat voor zin het heeft weet ik niet. Duidelijk lijkt me wel dat de mens zichzelf heel belangrijk vindt.

  6. EJW zegt:

    Nee, je hebt inderdaad geen tijd meer om te bloggen. Vroeger waren de holenmensen ook de hele dag bezig met het vinden van voedsel, net als dieren in het wild. Als je tijd over wil houden zal je wat vaker kant en klaar maaltijden moeten.kopen. Misschien is er een natuurvoedingswinkel waar je die kunt krijgen, want ik weet dat je niet alles kan verdragen.

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Ik denk niet dat ik kant en klare maaltijden ga kopen. Dat trekt me helemaal niet. Wat ik wel doe is voor minstens 2 dagen koken, wat in de diepvries kan, zoals vlees, dat gaat daar in.
    Als ik alleen ben is dat makkelijker dan wanneer ManB er is, die er dus meestal is, want dan moet ik ineens voor 4 dagen koken. Maar af en toe maakt hij voor zichzelf pizza of pasta en dan heb ik het weer makkelijk.
    En vanmiddag ga ik lekker fietsen, nouja, de knieën willen niet al te best van al dat vlees wat ik moet eten (maar daarover een andere keer), en dan ga ik bij thuiskomt eens lekker makkelijk doen; een boekweitpannenkoek, geweld in soyadrank, die kan ik ook in grotere hoeveelheden maken in per stuk invriezen. Soyadrank is ook zoiets geks, net als rijstdrank: het hoofdbestanddeel is water! Dus ik sleep me het lamlazerus voor een bak water wat hier uit de kraan komt. Dat ik aan gewichtheffen doe betekent nog niet dat ik water ga sjouwen.

  8. martin zegt:

    De bloggendekookster of kokendeblogster moet kunnen. Je spreekt je blogs in op de fiets. Maakt foto’s van het proces (inclusief krappe doorgangen in superrmarkten, vrachtauto’s met blinde hoek op je pad), rotte aardappelen die je eetlust bedrven etc.

  9. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    Een video blog, ah, je vergeet de studenten! De randstadjers!

  10. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ja, ik kan me voorstellen dat je niet meer blogt. Hier heb je een dagtaak aan. Toch klinkt het wel lekker, ik hou wel van een beetje alternatief voedsel alleen kost het teveel tijd. Nu doe ik veel smoothies, groente en fruit door elkaar heen. Dan krijg ik alle bouwstoffen binnen en hou ik tijd over 😀

  11. J. Boer zegt:

    Ik geloof niet dat soja echt gezond is. Soja werd in de VS geplant na de oogst van andere granen, om de grond weer wat fut te geven. Soja werd daarna weg gegooid. Dat vond men uiteindelijk zonde. Toen gaven ze het als voer aan het vee. Helaas werden deze er ziek van en gingen dood. Toen bedacht men er allerhande dingetjes van en die voeren ze nu aan de mens en ze vertellen er bij dat het o zo gezond is…..maar het vult in ieder geval een paar zakken. 😉

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Rebelse huisvrouw,
    Ha, gewoon alles in de blender en klaar.
    Wat zouden toch alle bouwstoffen zijn?
    De een zegt dit, en de ander dat.

    Ik vind het op zich wel leuk werk van alles zelf te maken.
    Maar levert veel pijn op waardoor ik verder niets meer kan doen.
    Mijn luizenleventje lijdt er nogal onder.

  13. Appelvrouw zegt:

    @ J.Boer,
    Ik weet er niets inhoudelijks op te zeggen, want dat begin verhaal dat de dieren er aan doodgaan ken ik niet. Wel dat ze doodgaan omdat de soja industrie, zoals je al zegt: zijn eigen zakken vult.
    Ben even gaan zoeken.

    Op internet las ik dit over soja:

    – In Nederland wordt bijna alle soja gevoerd aan varkens, kippen en koeien.

    – Welke sociale misstanden komen er voor in de Zuid-Amerikaanse sojateelt?

    Uitbreiding van de sojateelt leidt regelmatig tot gewelddadige conflicten met lokale gemeenschappen of inheemse volkeren, waarbij soms zelfs doden vallen. Land wordt in gebruik genomen door illegaal bos te kappen en eigendomspapieren te vervalsen. Mensen worden onder druk gezet om hun land te verkopen. En door grove nalatigheid bij het gebruik van landbouwgif worden mensen en hun vee vergiftigd. Ook komt moderne slavernij voor. Arbeiders worden gedwongen te werken om ‘voorschotten’ in de vorm van voedsel, drank en sigaretten terug te betalen.

    (http://www.milieudefensie.nl/veevoer/veelgestelde-vragen-over-soja#welke-sociale-misstanden-komen-er-voor-in-de-zuid-amerikaanse-sojateelt-)

    En zo is er over heel veel eten wel iets te melden waardoor je het niet meer wilt eten.
    Zo was er destijds ook een docu over pangasius vis uit Tanzania, bijna hetzelfde verhaal, mijn overleden man en ik hebben na het zien van die docu die vis uit het menu geschrapt maar kwamen steeds meer tot de conclusie dat je beter niets meer kon eten.

Geef een reactie

