Het was een mooie zomer

Voor sommige mensen is daten een manier om een partner te zoeken.
Hoe anderen het doen weet ik niet. Vrijgezellenfeestjes of een vrouw uit een ver land kopen?
Deze meneer deed het wel heel anders.
Hij stond in het voorjaar, toen de klaprozen al bloeiden, te wachten op een kans,op een vrouw bedoel ik natuurlijk.
kleurrijkeeend1
En toen zag hij haar, de Groningse Blauwkoptrekeend, u kent haar wellicht nog.
Zij leek niets van hem te willen weten en ging er snel vandoor. Maar hij wist ook dat als een vrouw nee zegt, ze bedoelt dat je beter je best moet doen omdat zij een spannend spelletje wil.
kleurrijkeeend2
En zie dat is hem kennelijk gelukt!
Lief he.kleurrijkeeend3

Maar nu zag ik ze vanmorgen weer…
Was de liefde over? Hadden ze ruzie, was er een vreemd geweest?
En waar is het groene kuikentje?
Ik pieker me suf wat hier gebeurd kan zijn. Jullie weten het natuurlijk ook niet 😦
Of toch?
kleurrijkeeend4a

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Het was een mooie zomer

  1. mark zegt:

    Ik weet het wel maar mag er helaas niets over vertellen,ambtsgeheim noemt men dat mocht je het toch ten koste van alles willen weten dan maar onder vier ogen.

  2. Appelvrouw zegt:

    Mark,
    Als niemand anders het antwoord wil vertellen, kom ik naar je toe, dan kunnen je me alles vertellen, onder 4 ogen.

  3. francois15 zegt:

    Een slopende affaire Appelvrouw

  4. Appelvrouw zegt:

    Francois,
    Dat is het, dat heb je goed gezien.
    Zo gaat dat vaak met relaties waarin de liefde hoogspel speelde.

  5. fulpsvalstar zegt:

    Appeltje, wat een drama! Ik zal 112 bellen, potjandokie nog an toe.

  6. Mrs. T. zegt:

    Oei, gaat het hier om zinloos of zinvol geweld?

  7. Ik denk dat de ruzie erg hoog is opgelopen tijdens de boedelscheiding en het bepalen van de hoogte van de alimentatie

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Fulps,
    Dat is heel wijs, dat niemand daar nog aan gedacht heeft!

    @ Mrs.T.
    Dat is een ingewikkelde vraag, maar als je toch een antwoord wilt hou ik het dan op zinvol omdat ik tegen zinloos ben.

    @ Henk,
    De boedelscheiding, dat lijkt me logisch gezien de boedel die er naast ligt.
    En nu weet ik meteen dat het kuikentje door de kuikenzorg is afgepakt.

  9. EJW zegt:

    Die Groningse blauwkopeend heeft behoorlijk huisgehouden. Eenden zijn net als reigers krengen. Het komt voor dat woerden met z’n tweeën een vrouwtjeseend (is dat een woerdin?) verkrachten waarbij de één haar kop onder water houd en de ander zijn gang kan gaan. Later wisselen ze, want die ander wil natuurlijk ook.

  10. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Ik heb vroeger op school geleerd dat een eend een vrouwtje is, en een woerd een mannetje.
    Woerdinnen willen we niet! Niet logisch als je denkt dat een vrouwelijke aap een apin, en leeuw leeuwin heet. Waarom dan geen eendin, omdat het geen zoogdier is?
    Nou ja, het vrouwtjes eend werd dus verkracht door woerden. Pfff. Dat is gewoon een spelletje.
    Een stout spelletje waar sommige mensenvrouwtjes ook wel van dromen; twee mannen en een hoofd onder water, en dan wisselen ze ook nog! Nou, die eenden hebben het zo slecht niet hoor. Ik maak nooit iets spannends mee.

  11. Voor dat het twee zulke vreemde vogels zijn, hebben ze toch nog een mooi kind gekregen. 😉

  12. O en die laatste foto, ik weet wel wat er gebeurd is, mijn kleinzoon is langs geweest. confused 😕

  13. Th Balvers zegt:

    Heerlijk. Hoort bij deze zomer..

  14. martin zegt:

    Teveel willen versleutelen aan haar partner. Jammer.

  15. reinejragolo zegt:

    Prachtig houten speelgoed. Beter voor de menselijke ontwikkeling dan hedendaagse poppen die de fantasie vaak weinig meer te bieden heeft..

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Babbelegoegje,
    De natuur is toch nooit logisch, ook al zijn er mensen die beweren van wel.

    Oh, die kleinzoon A van je? zullen we dat onder ons houden, voor je het weet doet er iemand aangifte.

    @ Theo,
    Een wreed einde? 🙂

    @ Martin,
    Ha, Dat is het! Hoe bedenk je het. Ik vind het prachtig gevonden.
    Maar wel heel erg dat het inderdaad nog veel te vaak zo toegaat.

    @ Reine,
    Ja, ik vind het ook mooi speelgoed, vooral omdat ik er altijd zo vrolijk van word.
    Verder heeft het wel wat beperkingen, maar dat heeft het meeste speelgoed. Er zou nog een barbie op kunnen of een kar erachter, maar dan houdt het denk ik wel op.

    Ik heb het al een paar keer te koop aangeboden op marktplaats maar vooralsnog wil niemand het kopen. En ik ken geen mensen met kleine kinderen die zoiets willen.Hier in de straat hebben kindertjes van 4 op afstand bestuurbare autootjes.

  17. kuifjesimon zegt:

    Ze hard die woerd te hard aan z’n zwoerd getrokken en dan ontploft ie – van woe(r)de
    (las ik een keer in een wetenschappelijk werkje, met plaatjes)

  18. ze heeft hem gesloopt en weer in elkaar gezet en toen schoot het kuikentje over. volgens mij.

  19. Appelvrouw zegt:

    @ Simon,
    Wetenschappelijke teksten zijn ook wetenschappelijk bewezen. dus het moet wel waar zijn.

    @ Kitty,
    Als vrouwtjes iets slopen en weer in elkaar zetten houden ze altijd van alles over, dat bedoel je neem ik aan.
    Volgens mij komt dat dan omdat mannen teveel gebruikt hebben dan nodig was.

  20. Rebelse Huisvrouw zegt:

    He, wat sneu, het zag er zo veelbelovend uit allemaal…..

  21. Appelvrouw zegt:

    Rebelse huisvrouw,
    Leuker kan ik het niet maken.

Geef een reactie

