Het valt niet mee om alleen te wippen

Ik heb altijd een speelvriendje willen hebben, zelfs eens een advertentie geplaatst in de volkskrant: vrouw zoekt wipvriend(in). Maar ik kom altijd van die saaie piefen tegen die denken dat je dan in bed wilt spelen. Alsof daar zoveel te beleven valt met ze!
Dus toen ging ik maar alleen op de wip. Valt niet mee hoor, steeds maar zien die wip weer omhoog te krijgen en zonder weerstand naar beneden.
wippen 1
Zelfs malle vriendin is niet zo vrij dat ze met me wilde wippen.
wippen2
Ze overzag haar kans en besloot het niet te doen en lachte me falikant uit!
“Kom d’r nou maar af, t is geen gezicht”, verstond ik nog tussen de lachbuien door.
Nou, je snapt wel dat er van onze vriendschap niet veel meer over is.
wippen3

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Het valt niet mee om alleen te wippen

  1. reinejragolo zegt:

    In een gewone speeltuin is er altijd wel een kind of een volwassene te vinden die met je wil wippen.
    laat dan uit voorzorg je mond wel afplakken zodat je niet beschuldigd wordt van onzuivere bedoelingen.

  2. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    ook dat nog, daar had ik niet aan gedacht.
    Misschien moet ik contact zoeken met iemand die ze wel heeft, als buddy. Dan kan hij “onschuldig” de speeltuin in en ik ga hem afleiden en niemand hoeft bang voor hem te zijn want ik ben er bij. Je opent wel nieuwe perspectieven!

  3. “vrouw zoekt wipvriendin” jaaaaa duhhhhhh !!

    Je kan wat tegels uit een tuin in de omgeving trekken tot je ongeveer jou gewicht op de zitting van je denkbeeldige wipvriendin hebt liggen …… lijkt me een prima alternatief

  4. ghduval zegt:

    Ooit adverteerde ik. Gewoon op zoek naar iemand die de hangmat van een vriendin, langzaam doch ritmisch, heen en weer wilde laten schommelen.

    De associaties!

  5. joost tibosch sr zegt:

    Heb (al heel lang geleden) nog veel gewipt met mijn zoontjes in de tuin, die ik toen nog had. Voel nog de pijn in mijn stuitje van het hard op de grond terechtkomen. Trouwens dit verhaal doet me denken aan mijn jonge leraarbestaan. Werd toen bij de rector op het RK. Lyceum in Hilversum geroepen,. Hij deelde me mee dat er klachten van ouders waren. Ik zou in de les het woord “verneuken” hebben gebruikt. Van jongsafaan wist ik van mijn echt preutse brabantse moeder zonder bijgedachten, die dat woord om de haverklap gebruikte, niet beter dan dat “verneuken” “ïemand voor de gek houden” betekende. Als bijna volwassene begreep ik toen natuurlijk toch wel, dat je dat woord “boven de rivieren” toch beter maar niet uit je mond liet ontsnappen. Ha, dat waren me nog eens sexueel opwindende tijden!

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Ja duhhh. Moet ik nu echt alles alleen doen?
    Op de wip met een stapel stenen, dan verklaren ze me echt voor gek.

    @ Duval,
    Haha, leuke adv!
    Voor ritmische én langzaam, die dat kunnen zijn moeilijk te vinden.

    @ Joost,
    Dan had je dus de tip van Henk Jonkvorst moeten gebruiken door een paar stenen bij je zoontjes te plaatsen.
    Als kind wilde ook al niemand met me op de wip.
    Niemand wilde met me spelen, toen al niet!

    Hoe taalgebruik binnen een gezin klakkeloos als normaal wordt gezien he. Wel een mooi verhaal!
    Mijn moeder noemde ons een vieze turk, als we onder ht vuil zaten. Dat vond ik ook gewoon om tegen anderen te zeggen.
    Maar dat werd me in Utrecht gauw afgeleerd.
    Het leven was inderdaad wel spannender, je wist niets…
    maar toch genoeg. Nu weten ze nog steeds niets, maar doen alsof.
    Tienerzwangerschappen zijn nog aan de orde van de dag. De tijd veranderd ogenschijnlijk, maar de hormonen van de jeugd niet, alleen van de ouderen.

  7. Apiedapie zegt:

    Een stevige wip, daar gaat het om. Dan komen ze vanzelf.

  8. mark zegt:

    Jammer dat ik nooit die advertentie van jouw nooit heb gelezen

  9. EJW zegt:

    Ik heb ook eens in mijn eentje gewipt maar vond er niks aan. Je moet een beetje tegen(ge)wicht hebben.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Apiedapie,
    Ah, jij bent een kenner!

    @ Mark,
    Wel, ik kan hem altijd nog een keer plaatsen op zo’n gratis site.
    Waar mensen lekker kunnen adverteren.
    Maar ik vrees dat ze me niet serieus zullen nemen en mijn advertentie direct verwijderen, als ie al geplaatst wordt. Omdat ze denken dat ik fake!

    @ EJW,
    Jij snapt me tenminste!

  11. Ik zie het al. het wordt tijd dat ik eens langs kom. mogelijk breekt die wip dan wel in de midden door maar dat zal toch niet erg zijn of wel?

  12. Appelvrouw zegt:

    Kitty, lijkt me echt grappig: krak zei de plank en beide meisjes met hun beentjes in de lucht.
    dat wordt dan geen rokjes dag. Maar daar hou jij toch niet van.

Geef een reactie

