Handwerk

Vroems noemde me wel de 2e hands vrouw omdat ik zoveel mogelijk bij de kringloop koop en niet nieuw, zelfs mijn kleren komen van marktplaats, maar dat is ook omdat ik een hekel aan winkelen en geld uitgeven heb.
ManB noemt me wel de lapjeskat, omdat ik kleren of ander linnengoed nog oplap.
Het is eerder een hobby dan noodzaak, maar ik vind het niet nodig om iets weg te doen omdat er een scheur of gat in zit, een applicatie of lapje maakt het nog best draag/bruikbaar.
ManB heeft er niets over te klagen. Gisteravond kwam hij beneden met een kapot heuptasje.
“Die kan wel weg, is kapot”, zei hij.
Vanmiddag haalde ik hem uit de vuilniszak en zette er een nieuwe rits in en naaide met de hand de uitgescheurde stiksels omdat ik met mijn supermachine toch niet overal bij kan.
Het is dan wel niet met mooi siergaren gestikt omdat ik dat niet in huis heb, en daardoor zie je ook dat het verstelt is, maar het werkt wel!
Morgen stop ik hem in de wasmachine, als hij droog is pak ik hem in, en verras ManB met: ik heb een cadeautje voor je.
heuptasje ManB

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Handwerk

  1. Je bent een creatief hoogstandje Appelvrouw. en laat ‘m het lef niet hebben om er niet blij mee te zijn 🙂

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk, niet overdrijven maar een beetje creatief ben ik wel, en handig, alleen door de gebreken en pijn in mijn handen lukt alles niet meer zoals ik zou willen. Maar dan leg ik me neer bij wat onafgemaakt of slordiger werk.
    Ik zal hem de boodschap morgen ook doorgeven. Maar als hij is zoals ik met het ontvangen van cadeautjes… dat weet ik niet eens he, ik ben niet zo van cadeautjes maar dit koekje van eigen deeg lijkt me prachtig.

  3. EJW zegt:

    mooi als mensen niet meteen iets weggooien dat stuk is. Ik kan geen ritsen inzetten maar probeer wel altijd te repareren. Zo heb ik het snoer van de maaimachine bij kennisje gerepareerd dat ik in tweeen maaide. .

  4. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Wat knap dat je een snoer kapot maait en hem dan weer repareert!
    Met een tapeje of heb je er nietjes in geschoten?

    Eerder zette ik ook ritsen in spijkerbroeken, vond dat geen leuk werk maar het was wel een tegenprestatie voor hulp.

  5. De laatste keer dat ik een snoer kapot maakte kreeg ik een enorme elektrische oplazer 😦 …….. daar leer je wel van.

  6. ramireziblog zegt:

    Ik vind het knap…

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    wat was dat dan voor snoer?
    Zowel Vroems als ManB hebben dezelfde snoer van de heggeschaar eens doorgezaagd (met dezelfde heggeschaar op dezelfde heg). Ik heb beide niet over een oplazer gehoord, misschien waren ze er stil van…
    Maar hoe dan ook, het is altijd het beste eerst zelf te ervaren hoe het voelt, voor je gelooft wat een ander (ouder) zegt 🙂

    @ Ramirezi,
    ik ook 🙂

Geef een reactie

