Uitgezakte ballen

Het is weer mijn omdeweekse beurt en het zat me niet mee.
Had ik die ballen gedraaid, ging altijd goed.
Behalve vandaag. De ballen zakten uit elkaar.
Met tonijn en bosui en aardappelmeel.
En dat is vervelend, want ik heb kookbeurt voor de familie.
Oranjesoep met witte rijst
oranjesoep met rijst
en visballen had ik willen voorzetten.
Moet ik nu opnieuw ballen maken?
Geen zin, ik ga er eerst maar een middagslaapje houden, dan zie ik wel weer.
Hopelijk geen middagmerrie over ingezakte ballen. Bah.
mislukte visballen

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Uitgezakte ballen

  1. fulpsvalstar zegt:

    Een middagmerrie is een ander woord voor daghitje.

  2. martin zegt:

    In de vriezer en dan snel heel heet bakken.

  3. Met een pakje behangplaksel er doorheen draai je de mooiste & smeuïgste visballen Appelvrouw

  4. kittyschoenmakers zegt:

    dat is toch ook niet normaal om ballen te maken van vis? kan je toch in stukjes gewoon in de soep gooien?

  5. Aad Verbaast zegt:

    Met uitgezakte ballen draait alles in de soep natuurlijk. Ik moet er niet aan denken.
    Sterkte er mee.

  6. EJW zegt:

    Ik heb geen ervaring met in- of uitgezakte ballen in de soep. Maar misschien wel hartstikke lekker.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Fulps,
    🙂

    @ Martin,
    Goede tip, bevroren bakken.
    Voor een volgende keer.

    @ Henk,
    Er zijn mensen die dat eten dus misschien moet ik het ook eens proberen.

    @ Kitty,
    Maar het gaat om de smaak hoor.
    Ik had gewoon tonijn uit een blikje.
    Er balletjes van maken en in olie bakken is erg lekker.
    Stukjes vis los in de soep kan niet bij mijn oranje soep want dat is dikke worteltjessoep. Ballen doe je er los bij het moet geen eenheid worden.

    @ Aad,
    Dankjewel voor de sterkte wens.

    @ EJW,
    Ze waren inderdaad hartstikke lekker.
    Onderweg naar schoonouders zijn ze in de auto wat meer door elkaar gehusseld.
    En schoonmoeder had er een prachtige oplossing voor:
    opnieuw prakken met wat olie er door, want ik had tonijn in water gebruikt, ipv olie, het was te droog.
    Toen waren we leuk bezig in haar heel kleine keukentje, met de mislukte ballen, dat ze een extra lekker smaakje kregen.
    De middag werd er ook extra gezellig door waardoor het pas erg laat werd voor we weer naar huis konden.
    Volgende week worden het mosselen, dat ga ik samen met (leuke) schoonzus doen, dan kan het in ieder geval niet mis gaan!

  8. EJW zegt:

    Nu ik die onderste foto goed bekijk zijn die ballen niet meer vers. Ze zijn ook een beetje blauw-paars, alsof er tegen geschopt is

  9. kittyschoenmakers zegt:

    O zo. ik heb er ook geen verstand van, van visballen. Maar ik ben dol op soep. echtgenoot helaas niet.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Nah, ik schop nooit tegen ballen maar misschien heb ik iets te hard gedraaid en in de pan gesmeten.
    Maar schoonmoeder heeft het met veel meer liefde gedaan.

    @ Kitty,
    ik heb ook geen verstand van visballen hoor. Maar als je iets van gemalen vlees kunt draaien dan kan het ook van vis, dacht ik, en dat is zo. Met gemalen “oud” brood, ipv meel is het nog knapperiger, en als je ze groter maakt dan soepballetjes (2x hoeveelheid) dan frituren is erg lekker. Als wij dat hier doen (alleen hooguit 2x per jaar en dan moeten er eters komen) dan gaat alles op.
    Jammer dat je man niet van soep houdt. Ik eet het zelf ook erg graag, maar gebruik nooit kant en klaar spul, geen bouillonblokjes, maar zeezout en desgewenst verse kruiden als maggie bladen, peterselie of selderij. Schoonouders vonden mijn soep ook wel iets te flauw, maar gelukkig kun je altijd zout en peper toevoegen,of geraspte oude kaas. Ik eet sinds een half jaar wat puurder, probeerde het altijd, maar ManB vond dat niet lekker, maar langzaamaan begint hij er aan te wennen, al heeft hij Indisch bloed en moet er op zijn bord ook regelmatig een desserlepel! vol speciale sambal bij (uit de Indische toko). Zijn opa at rawitjes rauw (hele kleine verschrikkelijk scherpe pepertjes). En toch hebben die mensen geen last van hun maag en slokdarm. Ongelooflijk.

  11. mark zegt:

    Het kan best zijn dat je na je middagdutje een heel andere kijk hebt op uitgezakte ballen.

  12. Appelvrouw zegt:

    Mark, na mijn middagslaap (een dutje is te weinig) waren de ballen op!

Geef een reactie

