Wie de schoen…

Wie de schoen past trekke hem aan.
En ik pas dus niet in zoiets vrouwelijks met mijn veel te brede voet.

schoen

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Wie de schoen…

  1. gnossie zegt:

    Geeft niets hoor, pumps zijn uitgevonden door mannen die bang zijn dat hun vrouw wegloopt.
    Om dezelfde reden bonden ze in China vrouwenvoeten in en dat is al jarenlang verboden, dus misschien komt in Nederland binnenkort een naaldhakverbod.

  2. Alynia zegt:

    Ik pas dus ook niet in van die mooie schoenen he… baal ik soms best van.

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Gnossie, dankjewel voor je troostende woorden.

    @ Alynia,
    Mij kan het niet echt schelen hoor, als schoenen je voeten pijn bezorgen kun je je ook niet mooi voelen. Ik vind het alleen altijd zo’n gezoek naar goede passende schoenen en die zijn dan ook altijd veel duurder.
    Maar soms heb ik een leuke rok, en dan moeten er van die plompe schoenen onder, dat zit er dan niet fraai uit. Maar ja, het is nu zomer en dan loop ik de hele dag op blote voeten.

  4. mark zegt:

    Ja ,ik zie het al dit is een combinatie van een fries/groningse voet sexy maar ook wel weer een werkvoet.

  5. In dierentermen gesproken past deze voet bij de Belgische Knol ………. maar het zijn wel ongeveer de liefst paarden die ik ken 🙂

  6. reinejragolo zegt:

    Je hebt een mooie voet. Veel te mooi om te laten vernaggelen door een leeghoofdennaaldhak.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Mark,
    Een Frysk hynder zeker! Nou die tijd ligt achter me hoor.
    Ik werk niet meer.

    @ Henk,
    Gekker moet het niet worden dat er bij mijn voeten aan dieren wordt gedacht.

    @ Reine,
    Ah, fijn een compliment, dat had ik nu net nodig, begon al aardig onzeker te worden door de reacties van Mark en Henk.

  8. EJW zegt:

    Je hebt een prachtige voet. Blank als een lelie met tenen die een weinig speels gebogen zijn. Zonde om zo’n voet in een puntige schoen te proppen, zelfs als het zou passen.

  9. Appelvrouw zegt:

    EJW, nog even hoor, en ik ga náást mijn schoenen lopen.

    De speels gebogen tenen komen door mijn ouders.
    Zij kochten altijd van die goedkope schoenen, en die moest ik dan afdragen terwijl ik er al uitgegroeid was. Een keer herinner ik me dat ik oranje met witte schoenen had, en daar zat al een dik gat onderin en toch moest ik ze aan, regen of niet, en te klein of niet.
    En dat was allemaal niet uit geldgebrek. Altijd had ik pijn als ik schoenen droeg. Thuis liepen we op klompen en de eerste tijd ook nog naar school, later mocht dat denk ik niet meer, weet ik niet, ik heb wel eens een klomp op iemands hoofd kapot geslagen omdat ie me pestte, misschien kreeg ik daarom geen klompen meer aan naar school. Klompen waren ook ondingen trouwens, ook te smal voor mijn voeten. Rubberlaarzen knelden ook al zo, die drogen we op de stallen en tijdens het werken.
    Wat was ik blij toen ik van mijn eerst verdiende geld wat ik mocht houden (19 was ik) eindelijk een paar oerdegelijke schoenen kon kopen, Walky’s waren dat en mijn voeten kregen ruimte. Sindsdien heb ik maar 1 keer pumpjes gekocht van van Bommel, maar dat is een ander verhaal.

  10. Wat voor vreemd model voeten moet je hebben om wel in zo’n punt te passen met je tenen. En dan die hakken, wat moeten veel vrouwen een pijn lijden om ‘mooi te zijn. Volgens mij is het geen leven, als je op zulke schoenen rond moet lopen. Heel leuk, die foto, grappig. 😆

  11. EJW zegt:

    Als kind had ik altijd te kleine schoenen. Toen mijn voeten volgroeid waren wist ik nog niet dat er altijd een kleine ruimte moet zitten tussen teen en de punt van de schoen. Daar kwam ik later pas achter. Ik kocht altijd maat 42 terwijl ik eigenlijk 43 heb. Het gevolg is- denk ik- dat ik voeten heb met scheve tenen, maar ook knokkels bij mijn grote tenen. Of dat laatste ermee te maken heb weet ik niet, dat kan gewoon een afwijking zijn. Als kind had ik ook een periode steunzolen. Nee, mooie voeten heb ik niet, maar ik kan er goed mee wandelen en heb zelfs eens de Nijmeegse vierdaagse gelopen

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Babbelegoegje,
    Het zijn de verleidschoenen van mijn Friese vriendin.
    Ik weet niet precies wat ze verleid, maar de schoenen staan haar echt prachtig.
    Daar heb ik een paar mooie foto’s van gemaakt in de natuur hier.
    Kennelijk geniet zijn meer van het mooi zijn zodat de pijn niet deert. Geloof niet dat het haar pijn doet.
    Ze draagt meestal hakken.

    @ EJW,
    Vroeger werd er ook niet zo op de maat gelet denk ik.
    Mij is het pas verteld toen ik de betere schoenenzaak kwam.

    Geen idee hoe dat zit met knokkels en vergroeiïngen maar ik kan me wel voorstellen dat als je voeten geen ruimte hebben en afgekneld worden dat er vervormde groei ontstaat.
    Zijn voeten ooit volgroeid?
    Ik heb jarenlang van de goede schoenen maat 38 gehad.
    Een paar jaar geleden zat dat te strak en werd het 38,5. Nu heb ik 39 nodig met een breedte van (als het me goed herinner G).

    Mooie voeten zijn in ieder geval geen garantie voor een fijne wandeling. Dan kun je beter met kromme tenen de Nijmeegse 4daagse lopen.
    Met mijn mooie voeten kan kan geen 100 meter mee lopen, of soms, heel soms met een beetje geluk heb ik wel eens 300 gehaald. Maar dat is alweer voorbij. Daarom fiets ik maar, dat spaart ook de schoenen.

  13. fulpsvalstar zegt:

    Trek zulke misbaksels toch nooit aan je voeten, ik loop zomer en winter op goede sandalen, nooit pijn aan de voeten en .-niemand gelooft me- nooit koude voeten.
    Trek in elk geval nooit zulke malle glimmertjes aan.

  14. Appelvrouw zegt:

    Fulps,
    ik heb ook nooit koude voeten. Voor mannen hebben ze veel betere schoenen.

    Maar ik snap niet dat ik ze niet mag dragen. Veel mannen vinden het verrukkelijk om naar te kijken en er zijn vrouwen die gaan er gewoon mee naar bed (met die schoenen én die man).

  15. Olijf zegt:

    Bepaalde schoenen zijn eigenlijk alleen geschikt om mee op je rug te liggen, met de hakjes in de lucht. Ook feestelijk. Maar je komt er niet mee uit de voeten.

    Ik vind jouw voeten ook mooi.

  16. Appelvrouw zegt:

    Olijf, ja,
    deze hoge glimmende hak zijn ook de bedschoenen van mijn vriendin 🙂
    Op deze foto heb ik vocht n mijn voeten en enkel vanwege medicatie.

  17. Een mooi voorbeeld van hoe een voet er uit hoort te zien, al zie je wel dat door het dragen van schoenen je tenen iets naar elkaar toewijzen. Het begin van een hallux valgus, die de meeste volwassenen in een veel ergere mate hebben waardoor het lijkt alsof smalle spitse voeten normaal zijn. Laat je niet verleiden om schoenen te dragen die niet de vorm hebben van een voet. Hier een link naar mijn blog waar je kunt zien hoe de voet van een mens eruit ziet: http://aardloper.nl/2011/09/laten-we-het-over-voeten-hebben/

  18. Appelvrouw zegt:

    Jesse,
    bedankt voor je reactie en je link, heb gekeken. Je hebt ook mooie voeten aan de onderkant.
    Als boerderij kind droeg ik vroeger heel lang klompen en daarna groene laarzen.Altijd waren die te smal en had ik likdoorns en zere voeten. En de schoenen die ik droeg voor school waren ook te smal, daar werd in die tijd ook niet naar gekeken vermoed ik. Pas toen ik zelf geld verdiende was het eerste wat ik deed op zoek gaan naar pijnvrije schoenen.
    Ik vermoed dat de stand van mijn tenen nog uit mijn jeugd komt. Maar ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd (56) met erg vergroeide tenen, ook zoals in jouw voorbeeld met de tenen om elkaar vergroeid, maar die hebben toch geen klachten.
    Die hallux valgus heb ik aan mijn linkervoet ook, dat is al een knobbel maar daar heb ik nog geen last van, terwijl deze beginnende me nogal eens tergt met pijn.

Geef een reactie

