Ik ga maar eens bokje springen

Wat een weer niet?
Wat een weer niet?
Wat een weer niet?
Wat een hitte.
Benauwd he.
Wat een weer niet?
Dit is weer veel te warm.
Wat een weer niet?
Wij zijn nooit tevreden.
Net als de boeren.
Wat een weer niet?
De boeren hebben altijd wat te klagen.
Als het teveel regent is het land nat.
Wat een weer niet?
Wat een hitte.
Benauwd he?
Wat een weer niet?
Wij zijn nooit tevreden over het weer.
Wat een weer niet?

Wat klagen de mensen toch over het weer! Wat is dat voor een meepraterij, hysterisch gewouwel over het weer?
Waarom gaat niemand er eens tegenin?
Behalve ik, en dat levert me dan ook altijd boze gezichten op.
Hier een paar van mijn kreten:
“Ach mevrouw, liever warmte dan een crisis.”
Of:
“Nu is het genoeg, hoort u, genoeg! Kruip in de kelder als u het niet aankunt. Denk eens na over al die mensen die hier maanden naar hebben verlangd. Sommigen vliegen er zelfs voor naar Spanje waar ze dan de hele dag aan het strand liggen. Mogen die mensen ook eventjes in ons eigen land genieten? U mocht dat 11 maanden en 2 weken van het hele jaar.”
Maar de meest gebruikte is wel:
“Ja mevrouw, als het weer het enige is waarover we klagen dan hebben we het zo slecht nog niet.”

Maar kom, ik ga me niet ergeren aan dat geklaag, ik ga maar eens bokje springen.
bokje aJPG

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Ik ga maar eens bokje springen

  1. yvonne zegt:

    Tis echt geen weer om bokje te springen..

  2. Appelvrouw zegt:

    Yvonne, hier in Groningen is het geen weer om te schaatsen maar bokje springen gaat best hoor, echt.

  3. Goeie reacties (kreten) Appelvrouwtje..Die kunnen ze in hun zak steken.

  4. Hoewel ik wel een regendans zou willen uitvoeren om de goden er op attent te maken, dat de natuur, door hen geschapen, hier dringend behoefte aan heeft. Niet voor mij dus hoor, ik ben zeer tevreden met dit weer. Maar omwille van de flora en fauna, met name de weidevogels…

  5. Fenny zegt:

    Het is hier ook helemaal niet heet, gewoon lekker temperatuurtje om blij van te worden en bokje te springen.

  6. fulpsvalstar zegt:

    Weleens een bok geroken? Je moet het geroken hebben om te geloven, getver……en dan ook nog springen!

  7. EJW zegt:

    Ik mekker nooit over het weer. Kom net bij mijn buitenverblijf vandaan daar stond een koel verfrissend briesje. Nu ben ik weer thuis, maar getverdegetver, wat is het hier heet! Leuk, bokjespringen. Ga eens kijken op de kinderboerderij of ze nog een geschikt bokje hebben.

  8. Elk weertype heeft voor mij wel z’n charmes.
    Leuk tijdens de hardlooproute even bokje springen. Blijven oefenen appelvrouw

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Babbelegoegje,
    Met dit warme weer hebben mensen weinig zakken 🙂
    We kunnen toch wel tonnen water in de weilanden zetten voor de vogels?
    Maar zo’n regendansje wil ik je wel zien doen, ik denk dat het is toegestaan als je hond meedanst.
    Lijkt me dat het dan wel moet werken.

    @ Fenny,
    Zelfde stad he, die paar km afstand zal in de temperatur niet zoveel uitmaken.

    @ Fulps,
    Ja getsi, bokken stinken! Daarom moet je er ook zo snel mogelijk overheen!
    Maar ik heb geen bokje BEsprongen. Dat zou een soort ponypletten worden.
    Maar omdat ik niet rook, geen zwarte kleren draag, niet blond ben, en geen sadist, zou dat er niet zo fraai uitzien.

    @ EJW,
    Buitenverblijven behoren koel te zijn, maar als je dan van je binnenverlijf alle ramen en deuren dicht hebt…
    Pas je op met die bokjes van de kinderboerderij? die blijven niet lang stilstaan, en vor je het weet wordt het bokje rijden, nou ja, jij was het die me (heel internet) attendeerde op het ponypletten…bokje pletten mag evenmin!

    @ Henk,
    Wat dat bokje springen betreft, ik zei laatst tegen ManB, ga jij nou even hier op het grasveld bokje staan, en dan vraag ik nog een paar kleine buurmannen en vrouwen, want als ze te groot zijn kom ik er niet overheen.
    Maar ManB gaat liever fietsen 😦 Waarschijnlijk ook wel zo veilig…
    Maar het zou de buurt toch zoveel meer verbroederen dan het buiten zitten met een krat bier.
    Geloof ik.

  10. reinejragolo zegt:

    Bokje springen maar dan inderdaad wel in de schaduw.

  11. Appelvrouw zegt:

    Reine, ik kan er niets aan doen dat die bomen daar staan.
    De laatste bok staat toch gewoon in de zon.

  12. reinejragolo zegt:

    Natuurlijk kun je er niets aan doen.
    Het lijkt me een prettige bijkomstigheid

  13. Appelvrouw zegt:

    Reine, ik weet niet in welk land je woont maar hier in Groningen vallen de mussen niet van het dak, en de vrouwen niet van de bok, boom of geen boom.

  14. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Heerlijk, dit weer! Als het zo tot eind november blijft hoor je mij niet klagen!!!! (en anders trouwens ook niet hoor 🙂 )

  15. @ Tonnen met water in het land zetten kan wel, ook handig voor het vee. Ik zou voor vogels toch liever aan ondiepere schotels denken, water in een ton kunnen ze moeilijk bij en bovendien kunnen ze er in vallen. Maar dat is het probleem ook niet voor die vogels. Het probleem is, dat ze hun lange snavels in de grond steken om wormen en larven te zoeken. En die wormen hebben het ook wel bekeken met die droge harde grond, die kruipen dieper weg.
    En wat mijn hond betreft, dansen zit er voor haar niet meer in hoor. Iemand vroeg me gisteren nog, hoe ver ik met mijn hond had gewandeld. Wel, dit is tot het tuinpad van de buren, dan wil ze terug. Man P daarintegen, is heel goed in regendansen. De totempaal ontbreekt er nog aan. Paaldansen kun je zijn uitvoering van de regendans dus ook ‘bepaald niet noemen. Maar dat doet ook niemand hoor. :mrgreen:

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Rebelse huisvrouw, en de mieren hebben het ook reuze naar hun zin met al die luizen dus die klagen ook niet.
    Maar ik wil toch wel graag wat groente hebben dus als het tot eind nov. zo blijft ben ik bang dat het potjes spinazie wordt.

    @ Babbelegoegje,
    Ach arme hond. Of niet natuurlijk, zolang hij niet hoeft van jou of een ander en zelf niet kan, dan kan hij rustig op zijn dekentje blijven liggen zonder verplichtingen.

    LOL over de regendans van man P.

  17. Fenny zegt:

    Dat bedoel ik 😉 hier

  18. jokezelf zegt:

    Er is gelukkig altijd weer weer!

Geef een reactie

