Volwassenen, barbie & poppen

Er zijn mensen die denken dat je gek bent als je als volwassene met poppen speelt.
dagbesteding

Volwassenen horen games via facebook te spelen maar toch zeker niet met poppen en autootjes.
Treintjes mogen trouwens weer wel! En dat snap ik heel goed, ik word van het zien van dit locje zó blij.
houtenloc

Maar terug naar de poppen en volwassenen.
Je kunt deze mensen wel uitlachen of voor gek verklaren, maar zij mishandelen en verwaarlozen hun kinderen beslist niet! En gaat het in het leven niet alleen maar om je tijd door te komen, bij voorkeur op leuke manier? Als deze mensen de hele dag achter de tv of computer zaten vond men dat normaler dan wat ze nu doen. Maar kijk toch eens hoe ze genieten.
En nog sociaal ook met real life mensen, niks met 500 facebookvrienden die alleen maar willen dat je hun online bekijkt, nee, echte mensen die je aan kunt raken.
Of echte poppen, dat is natuurlijk ook goed, je tastzin ontwikkelen, gevoel in je handen.
fabel2
Ik ben uiteraard niet zo goed met foto’s maken (ambitieloos) en zeker de settings zijn geen sterke kant van me, evenmin de techniek, maar ik doe het dan ook alleen als dagbesteding, zoals anderen naar hun baas gaan.

fabel-1

En hieronder nog wat voorbeelden van lotgenoten van me, dan weten jullie en ik dat ik er niet alleen mee zit.
Er zitten, naar mijn smaak, absolute juweeltjes tussen!

http://www.flickr.com/photos/shiphorns/

Photo shoot in the garden 11
Dolls Dance 'America' - The Boys

http://www.flickr.com/photos/irenedolls/

"I'll Find You Something"
I see, I see ...
3 Grannies
Lillith 1

http://dollobservers.com/photo
http://www.lindamagazine.nl/nieuws/funfact/barbies-voor-volwassenen/

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Volwassenen, barbie & poppen

  1. Olijf zegt:

    Ik ben heel erg voor spelen! Uitlachen, dat is pas kinderachtig. Laten die grote mensen zich schamen.

  2. spelen met poppen is misschien hooguit wat merkwaardig maar zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden, toch ?

    Spelletjes op facebook ? …. kan dat dan ? 🙂
    Ja henk ….. dat kan !!!
    Maar dat doe jij toch niet hé Henk ?
    Eeeeuhhh nee hoor

  3. Kreeg jij als kind ook geen Barbie?

  4. Burro zegt:

    Het ligt er maar aan met wat voor soort poppen. 😉

  5. King Billy zegt:

    Over treintjes en poppen: in Tecklenburg is een poppenmuseum. Antieke poppen. Om ook mannen met dochtertjes en vriendinnen te lokken, werd een modelspoorbaan aangelegd. De modelspoorbaan kreeg verreweg de meeste ‘clicks‘.
    http://www.fotocommunity.de/fotograf/heiner-schaeffer/fotos/puppenmuseum/484958?time=1239192700&lastId=16628718

  6. EJW zegt:

    Ach mensen vinden zoveel gek, als je je daar iets van aan moet trekken. Jij hebt eigenlijk een dubbele hobby. Je zet ze ook nog eens online. Dan kan een ander er ook van genieten.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Olijf,
    Spelen is heerlijk he, net als zelf maken.
    Je hebt gelijk, mensen die een ander uitlachen moeten zich schamen!
    Ik dus. Want ik lach mijn buren uit met hun autogewoonte. Is soms gewoon lachwekkend,
    een film van Tati zou er beslist op lijken.

    @ Henk,
    Ik speel alleen om ze op een foto te zetten, verder ben ik er niet mee bezig, maar kan me wel voorstellen dat dat best leuk is.
    Het leukste vind ik echter het maken van spulletjes, en denken over wat ik wil, en dat dat nooit lukt! De fantasieën zijn rijkelijker dan de werkelijkheid na kan maken.

    Spelletjes op facebook, nou ja, dat zie ik bij anderen, die roepen dan de uitslag of iets wat ze niet lukt geloof ik.
    Kan me niet voorstellen dat ik dat ooit ga doen, vind het altijd zo zielig als een ander verliest dat ik geen spelletjes speel.

    Jij doet het wel dus 🙂 Maar ik vertel het niet verder.
    Mij lijkt dat soort dingen wel weer leuk met je kinderen en of kleinkinderen, buurkinderen of neefjes en nichtjes.
    Maar met vreemden… Mijn facebookliefde moet waarschijnlijk nog groeien.

    @ Karin,
    jawel, maar die vond ik lelijk, en ze mocht ook niet uit de doos van mijn vader.
    Behalve dat vond ik het een lelijke pop dus het was niet erg.
    Ik heb een lappenpop gehad, die is verbrand toen ons huis afbrandde met alles er in en op.
    Daarna heb ik nooit meer speelgoed gehad omdat we op een boerderij kwamen, en ik speelde liever met de dieren, en had er een hekel aan in huis te zijn. Dat hoefde later ook niet want toen werkten we toch altijd mee, en dat vond ik echt fijn.
    Pas 2 jaar geleden (ongeveer) ben ik barbie gaan misbruiken, of waarderen. sommige worden make-up-vrij gemaakt, en van andere knip Ik begrijp nu ook heel goed waarom vrouwen zo met mode bezig zijn en zich goed kunnen kleden. Dat komt allemaal door het spelen met barbie als je jong bent.
    ik eens lekker in de lelijke lange blonde haren.

    Jij kreeg geen barbie vroeger en wilde dat wel graag?
    Wat een geluk dat we niet klein blijven en later kunnen inhalen wat we vroeger moesten ontberen.

    @ Burro,
    🙂
    Er zijn vele soorten! Met vleugels, en zelfs van het menselijk ras.

    @ King Billy
    Dat komt omdat vrouwen niet zoveel achter de pc zitten! Die spelen met hun poppen.
    Mooie poppen te zien op die site.

    @ EJW,
    Zo vind ik het bijv. gek dat mijn buren soms niet op de goede plek hun auto hebben geparkeerd omdat er toevallig een bezoeker van een ander langskwam. Dan moeten er, na het bezoek, allemaal auto’s worden hergestoreerd. Geen idee waarom, ze stonden echt allemaal in een parkeervak. Maar hier hebben ze afspraken wie welke plek mag gebruiken.
    Als wij onze auto hier ook nog moesten plaatsen was er een groot probleem.
    Toch is dit gedrag van hun heel veel voorkomend en toch vind ik het gek.

    Het wordt dan ook tijd dat ik in mijn voortuin eens wat barbies op de foto zet zonder me te schamen voor die buren.

  8. kittyschoenmakers zegt:

    als je je maar amuseert. ik lees en doe de tuin (en de rest)

  9. Ik weet niet meer of ik heel graag een Barbie wilde. Feit is dat ik die niet kreeg. Ik weet ook niet meer of ik er echt luid en duidelijk om gevraagd heb.
    Wel leuk om ze nu lekker toch te verzamelen. Echtgenoot begrijpt er ook niets van…

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Kitty,
    Ik luister ook wel eens een boek, en dan doe ik ondertussen de afwas of een naaiwerkje.
    Ook doe ik de tuin, die is betegeld, en soms was ik de ramen en het houtwerk, en schilder ik als dat nodig is de kozijnen en schuur, ruim ik het huis op en doe het sanitair grondig, en verzorg de was. En heel soms stofzuig ik zelf, als ik het ManB niet laat doen.
    Als je alles zo opsomt doe ik toch heel veel… Nog een wonder dat ik tijd overhou voor poppen.

    @ Karin,
    Er zijn heel veel leuke. Ik heb er nu teveel, kan bij de kringloop een barbie van 1 euro niet zo makkelijk laten liggen als ze ook kleertjes aan heeft die mooi zijn.
    Maar die poppen zijn zelden bijzonder. Een keer vond ik Petra, en een heel eigenwijze vingate (repro, maar dat is mij goed genoeg). In het begin kocht ik wel eens wat duurdere, nou ja… 25 is de duurste, en dat is Becky in de rolstoel (die op de onderste foto met de fee die haar duwt). Beetje verkleurde rolstoel, maar dat kan mij niets schelen, ze zit er toch in?
    Ook heb ik eens een rommeltje gekregen, veel kapotte barbies, echt leuk voor mijn revalidatiecentrum. Gebroken nek, afgekloven voeten, een arm of been missend.
    In mijn fantasie gebeurd er heel veel maar in praktijk valt dan zo’n foto wel tegen.

    ManB snapt het ook niet, maar hij vindt het best, vooral als ik uit de kringloop weer wat heb gevonden en gewassen in de badkamer heb liggen drogen. Soms zet hij ze dan in een aparte positie, en op die manier vermaken we ons wel eens een weekje, de volgende dag verandert een van ons de positie weer.

  11. jokezelf zegt:

    Er moet meer gespeeld worden!

  12. Appelvrouw zegt:

    Joke, mee eens,
    en ik vond een vrouw die dat heel leuk doet, misschien ken je haar (blog) wel.
    http://evyvaneynde.wordpress.com/

  13. ramireziblog zegt:

    Wij hebben nog een houten brio treintje van de Mallard, doen we lekker nooit meer weg…

  14. Appelvrouw zegt:

    Ramirezi, laat zien, anders geloof ik het niet 🙂

  15. kittyschoenmakers zegt:

    Voor spelen vinden we altijd ruimte! 😉

  16. Je hebt helemaal gelijk – altijd maar dat grote-mensen-achtige gedoe, hou op zeg! We zouden allemaal veel meer kind moeten blijven!

  17. Appelvrouw zegt:

    Kitty en Rebelse huisvrouw,
    Ja leuk, met z’n allen naar de speeltuin.

Geef een reactie

