Ik wil vrienden!

Vriendin was hier voor een slaapfeestje.
Daarover vertel ik heel misschien later nog.

Vriendin zit op facebook en heeft daar wel 300 vrienden!
Omdat ik mijn vrienden op 1 hand kan tellen en dan nog vingers vrij heb
besloot ik ook naar facebook te gaan.
Al eerder had ik een account aangemaakt maar werd geblokkeerd vanwege mijn naam, Appelvrouw van de Boomstam is geen echte naam, zeiden ze, maar het is mijn eigen naam! Zo kent iedereen me.
Ze weigerden de blokkade op te heffen en de account is, denk ik, op den duur verdwenen want ik kon zomaar een nieuwe aanmaken met een heuse gewone vrouwennaam erbij. Dat is tégen mijn principe, ik wil geen valse namen gebruiken, alleen mijn eigen! Maar die wordt door de facebook moderator niet geaccepteerd.
Soms moet je dan maar tegen je principes ingaan om iets te bereiken.
Wat ik niet begrijp is dat er toch genoeg mensen zijn met een naam die niet in het namenboek voorkomen.Hadden die een andere moderator?
Nou ja, ik heb inmiddels al 4 vrienden!
Eén van hen is mijn liefste vriendin die ik in de eersteklas lagere school heb leren kennen. En we bleven altijd vriendinnen, zelfs toen we elkaar jaren niet zagen.
Dus die had ik al, en de ander is haar prachtige zoon en die ken ik dus ook al.
Maar het gaat de goede kant op.
Wat kan het leven toch eenvoudig zijn, vroeger moest je daar voor naar de film, kroeg, datingbureau of reizen om bij elkaar te komen.
Dat is straks afgelopen, dan hoef ik helemaal niet meer achter mijn pc vandaan om mijn vrienden te ontmoeten.
Zonder het digitale tijdperk was het leven erg eenzaam. Uren, weken, maanden zelfs heb ik bij de telefoon zitten wachten in de hoop dat iemand me eens zou bellen.
pre digitale tijdperk
Je moet er toch niet meer aan denken dat je geen vrienden had!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Ik wil vrienden!

  1. En straks kun je ook nog met die bril van Google voortdurend in een zelf gekozen werkelijkheid verkeren met je vrienden uit in niemandsland. Je hoeft dan zelfs niet meer te treuren over de tijd dat je maar 1 leven had 🙂

  2. Aad Verbaast zegt:

    Ik zie op facebook nog steeds “.. appelvrouw van de boomstam staan”!!?? Zelfs nog met updates..
    Of is dat je nicht?
    Maar ja, blijft natuurlijk een vreemde zaak. Je kan “op vriend toevoegen” klikken. Totale verwarring natuurlijk. Kan je geen “vriendinnen” toevoegen dan? 😉

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Artafterallart,
    Ik kijk er echt naar uit!
    Wie weet hoe duf we dan deze zogenaamde sociale media wel vinden.

    @ Aad,
    Wat? Nee, dat is niet mijn nicht en ook niet mijn tweelingzus, ik heb helemaal geen familie, ben als enige Boomstam op de wereld. Blijf ik dan, zelfs op facebook, voor eeuwig mezelf?
    De tijd dat je vriendinnen wilde is allang voorbij!
    Ik wacht alleen nog op een bevestiging van Kitty dan heb ik al half wordpress als vrienden.
    Het blijft een klein wereldje.
    Moet ik alleen nog bedenken wat ik dáár ga doen.

  4. Ook ik heb een facebook account. Ik plaats er linkjes naar mijn weblogitems en verder bekijk ik foto’s van mijn kinderen en kleinkinderen ……… en verder heb ik nog een heleboel nutteloze vrienden op facebook.

  5. EJW zegt:

    Je hebt in iedergeval een start gemaakt

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Zo lijkt het mij het meest ideaal. Als je kinderen en kleinkinderen hebt is het een mooie manier.
    Ik doe het voor mijn vriendin, en natuurlijk ál die bloggers die hier ook zijn of waren. En een enkele oude bekende en zelfs zeer bekende. Maar wat ik er echt mee ga doen weet ik nog niet, het wordt wel veel als je twee schrijfplaatsen bij wilt houden.

    @ EJW,
    Of ik veel verder kom weet ik niet, vind het maar een hoop gedoe hoor, wil je een verhaaltje plaatsen met een foto, gaat de foto zonder tekst en druk je een keer op enter voor een nieuwe regel wordt je tekst al geplaatst! Dat is nou echt iets voor mensen van weinig woorden.

  7. GiVanrO zegt:

    Tuurlijk meteen op facebook gaan kijken en wat blijkt? Appelvrouw heeft zomaar eventjes veertien vrienden. Dat is toch een mooi begin 😉 Heb er zelf ongeveer zeventig waarvan ik er 65 niet eens ken. Het gevolg van altijd maar positief zijn :))

  8. Appelvrouw zegt:

    GiVanrO, inmiddels geloof ik al 17. Ik had 5 ook wel genoeg gevonden.
    Een ervan mijn beste vriendin, de ander haar zoon. En verder allemaal bloggers (die ik waardeer), waarvan ik er ooit twee in heel bijzondere omstandigheden heb mogen leren kennen.
    Maar ik negeer ook wel vriendenverzoeken van onbekenden, of mensen die ik als blogger ken maar al tijden niet meer interessant vind. Volgens mij zegt het helemaal niets hoeveel vrienden je hebt, als driekwart van de bloggers daar zit heb je maar zo 500 vrienden! Maar die kun je toch niet allemaal volgen. Wat een dagtaak, en dat vind ik van WP al.

  9. reinejragolo zegt:

    Ik doe niet mee met facebook.
    Mijn familie is me genoeg. Voor vrienden zou ik te weinig tijd hebben.

  10. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Tja, dat is mooi. Ik heb geen familie en zoals ik al zei nauwelijks vrienden in real life.
    nou, dan zijn digitale vrienden (zelfs de mensen die je nooit volgt) toch een mooi gevoel…
    Ik begon er echter aan om vriendin te volgen. Maar dan moet ze wel iets zinnigs zeggen!

  11. facebook is een illusie, pakketje schroot…. maar wel leuk!

  12. Appelvrouw zegt:

    Dick, met een dun laagje chroom?

    Ik moet nog ontdekken waar het leuk is. tot nu lees ik liever de krant.

  13. martin zegt:

    Je hebt straks twee levens nodig alleen voor de PC.

  14. Appelvrouw zegt:

    Martin, je wordt vanzelf 2 mensen.

    Ik heb nu al teveel vrienden, 25, gekker moet het niet worden, en ik reageer op een aantal verzoeken niet eens, half blogland is mijn vriend. Nooit geweten dat ik zo populair was.
    Maar zolang ik moe ben en toch niet veel kan is het een aardige afleiding. Al ben ik er soms ook veel te moe om iets te snappen van waar ze het over hebben.
    Ik hoop dat ik me kan beperken tot een paar mensen die ik zelf als vrienden heb gekozen.

Geef een reactie

