Lekker op vakantie!

Gisteren ben ik op zoek geweest naar een camping voor het geval ik binnenkort een weekje weg wil.
De Appelhof in Midlaren vond ik wel een mooie naam.
Maar ik ben er niet wezen kijken, op internet zag ik foto’s waar ik het benauwd van kreeg!
Allemaal caravans in een cirkel met de deuren naar het midden zodat het net was of er ieder moment een kringgesprek kon plaatsvinden. Overal om je heen mensen, en natuurlijk zo gezellig: gezellig he, wat is het veld nat he, hebt u wel laarzen bij u? tjonge jonge wat een weertje.
En ik zo beleefd dat ik overal aan mee doe. Ja, het is goed nat, nee ik heb geen laarzen, ik loop op blote voeten door de regen.
Die camping valt af nog voor ik er ben gaan kijken. Terwijl het misschien best meevalt, de plaatsen lijken wat ruimer dan bij de volgende camping.
Berend Botje, vlakbij het sprookjeshof in Zuidlaren.
Voor mij allemaal te dicht op elkaar.

De volgende, ’t Hofje in Slochteren.
Leuk!
Je mag er ook met je paard kamperen, of een huifkar, denk ik.
Voor fietsers is er een schuur om je fiets te stallen, en een tafel en stoelen voor als het plenst en je toch rechtop wilt zitten. Is er echt mooi geregeld. Groot sanitair hok, lekker dicht en warm, heel anders dan het open en koude tochtige sanitair in Langedijke waar je wegwoei als je onder de douche stond.
Hier bij ’t Hofje is een boerderijmuseum en leuke fotogenieke plekjes. Dat is voor mij wel handig als ik er niet op uit kan. Er zijn 3 veldjes. Toch niet heel erg privé en niet zulke grote plaatsen als ik gewend was in Schildwolde en Langedijke. Maar nu niet te kritisch zijn!
Helaas hoor je veel auto’s langsrazen, wel niet heel erg dichtbij, maar genoeg om ze heel goed te horen. Daar ben ik niet zo blij mee want dat gaat in de spits natuurlijk nog harder dan op een zaterdagmiddag.

Toen naar camping Meerwijck bij het Zuidlaardermeer (daar plaats ik absoluut geen link van want ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die daar wil staan, ook al is het er tjokvol).
Wil je me ooit gillend zien wegrennen dan moet je me daar naar toe brengen. Het gekkenhuis staat niet voor niets in Zuidlaren.

Na een kopje thee en fruithapje bij schoonmoeder was ik zo blij weer thuis te zijn.
Ik denk dat ik toch maar niet ga kamperen, al die vreselijke insecten, kevers, torren, muggen, oorwurmen bij de vleet, ja ook IN de caravan.

camping-insecten-Coloradokever

camping-insecten-sprinkhaan,spin,vlieg

camping-insect-sprinkhaan1

camping-insect-mug

camping-insecten-kever

camping-insecten-nachtvlinder

camping-insecten-spin

Maar het allerergste zijn nog wel al die mensen! De hele dag door groeten, en dan ben je net met je duffe hoofd uit bed moet je met je nachtspiegel naar het sanitair en iedereen vriendelijk groeten, terwijl mijn hoofd nog zo duf is en rust wil na het diepe slapen.
Ik weet het nog niet hoor.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Lekker op vakantie!

  1. martin zegt:

    Een camping met kleine veldjes in Drenthe. Als ik deze zin in google stop krijg ik meer dan achtduizend treffers. Moet toch iets bij zitten. “Insecten vrij” maakt de keuze wat kleiner. Nog drie blijven er over, waar ik verder niet naar gekeken heb.

  2. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    Bedankt voor de moeite en de tip.
    Het mag ook in Friesland in de buurt van Bakkeveen, daar wil ik graag naar toe omdat ik daar zo vaak fietste opweg naar Vroems. Dat wil ik graag nog eens wat vaker doormaken.

    Heb je ook gezocht op kinderloze campings? En rookvrij, huisdiervrij, autovrij (alleen m’n caravan moet er wel gestald kunnen worden) en aanspraakvrij.

  3. Letterzetter zegt:

    Omgeving Bakkeveen… Je wil rust, ruime plaats, wifi, goed sanitair.
    Alles in voorraad in mijn tuintje, alleen moet je dan wel een kaboutertje zijn 🙂
    Er zijn hier diverse boerencampings, kleinschalig en daar zijn de faciliteiten ook naar.
    De meeste geen wifi, en karig sanitair.
    Maar hier toch een paar linkjes:
    http://www.desieghorst.nl/
    http://utsicht.nl/
    Succes!

  4. EJW zegt:

    Vreselijk die drukke campings met dat noodgedwongen sociale gedoe.Kaarten en koffie drinken terwijl je dat eigenlijk niet wil en veel praten, al moet dat niet te confronterend zijn anders bijven ze weg,. Het hofje in Slochteren vertrouw in niet zo, dat wordt me te mooi voorgesteld. Mijn ouders trapte ook altijd in die mooie brochures maar dat waren verschrikkelijke vakanties. Zelf heb ik een buitenverblijf (dagverblijf). Een stoel, een parasol op een afgeschermd stukje erf waar de eigenaar en ik elkaar soms onder een kopje thee ontmoeten. Maar alleen als we daar zin in hebben uiteraard..
    .

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Letterzetter,
    De Sieghorst is een kleine gezellige…
    ARGH. Dat begint al fout.
    Ze hebben een praathuis!
    Hopelijk hoef je dan niet op de camping te praten.
    Betrokkenheid bij hun gasten. Bah, dan zijn ze aldoor vriendelijk en komen bij je langs, vooral als ik alleen sta, en dat is de bedoeling. Net alsof je zielig bent en aandacht nodig hebt als je er voor kiest alleen te gaan!
    Wat me ook opvalt is dat de prijzen op basis van 2 personen zijn.
    En ze hebben een PINGO! Daar zit ik ook al mijn hele leven op te wachten.

    Bij ’t Utzicht zijn huisdieren toegestaan, ik zie er meteen op foto’s al een paar.
    Gezien mijn allergie en intolerantie lijkt me dat geen goed idee.
    Ik weet niet hoor, Letterzetter,
    ik word liever een kabouter.
    Maar dan piept ManB ook meteen.

    @ EJW,
    Ik ben op de camping ’t Hofje geweest, net als op die andere genoemden.
    Alleen de Appelhof vond ik via internet al afstotelijk.
    ’t Hofje is in het echt mooier dan op die rondleidingfilmpjes.

    Jouw dagverblijf lijkt mij een stuk aantrekkelijker!
    Dat heb je goed voor elkaar.

    Ik heb wel eens met ManB gekampeerd ergens in Brabant, auto’s mochten naast de caravan staan, en er was niet meer ruimte dan een landweggetje tussen de ene en de andere kant. Je zat dus zo ongeveer bij elkaar in de voortent.
    En tegenover ons stond een echtpaar met kind. Pa zat de hele dag in de stoel en moest regelmatig met de auto een vol krat bier gaan halen en dan het voetballen met zoon, natuurlijk recht voor hun caravan, en dat was dan ook recht voor de onze (geleend van zijn ouders). Aldoor kwam die bal bij ons, soms op tafel. Op een gegeven moment was ik het zat en pakte die bal. Nu is ie van mij.
    Natuurlijk was mam (soms paps ook) altijd weg als die bal bij ons kwam. Zij hoorden er dan even niet bij.
    En in de avond gingen ze bbqen, en natuurlijk rookten ze ook de hele dag door een sigaret. Je zat echt hutje mutje!
    Dat was mijn eerste caravanvakantie. Later nog wel met ManB met de tent naar zee gegaan, ergens in NoordHolland.
    Vreselijk met al die muziek van kinderen en we stonden ook nog eens voor een voetbalveldje, dat was de plaats voor kort-kampeerders.
    Daarna wist ik waar ik op moest letten. Geen gezellige campings meer! Staatsbosbeheer heeft vaker rustige plaatsen zonder kindervoorzieningen. Mag ik als oudje alsjeblieft ook nog wat ruimte!

    @ Fulps,
    Bedankt voor het meezoeken.
    Daar zit niets tussen voor mij.
    De Molecaten is vooral voor kinderen, op ieder veld zijn kindervoorzieningen en er is een sportveld.
    Ik hou wel van sporten maar daar hoef ik niet voor naar een veld, want dat is toch alleen maar balspelen.
    De Waldsang is een grote camping, voor kinderen.
    De Mezenhof is gezellig voor kinderen. Nou… daar ben ik niet zo verrukt van, ik woon al in een zeer kinderrijke buurt, wel gezellig en geen overlast (de grootste groep is tussen baby en 6 jaar oud).
    ’t Kroeske Beamke is een grote camping, en mij iets té ons kent ons, tenminste toen ik er ben wezen kijken kreeg ik het benauwd van zoveel gezelligheid.
    Voor een campingeigenaar is dat natuurlijk het mooist, dat begrijp ik wel.
    Dan is er ook nog de Ikeleane, daar heb ik een stacaravan gehuurd 2 jaar geleden. Het was een verschrikkelijke camping, met een springkussen wat alsmaar lawaai maakte want de lucht moet er wel in geblazen aldoor.
    En dan in het weekend, vanaf vrijdagavond stampvol kinderen voor je deur.
    Het kampeerveld trok mij ook niet.
    Er is daar niet ver vandaan een hele kleine natuurcamping van staatsbosbeheer. Ik weet niet of dat onder Bakkeveen valt, het is vanaf Bakkeveen richting Gorredijk, en dan een afslagje. Die camping is heel klein, ligt mij iets te beschut, te weinig zon, er is geen eigenaar op het terrein en je gooit je envelop met geld in de brievenbus. Het zou ideaal kunnen zijn als de zon er scheen.

    Je moet eigenlijk campings zoeken die NIET op internet staan.
    Misschien is mijn eigen achtertuin, of voortuin wel het meest rustige.

  6. Je zoektocht zo lezende schiet mij ineens weer te binnen waarom ik nooit meerdere dagen op vakantie ga. Oost west, thuis best ………. luid het gezegde .. toch ?

    Slapen doe ik ook echt liever thuis dan op een camping waar 24 uur per dag lawaai heerst …. al is het maar van die rotvogels die in alle vroegte met hun herrieconcert beginnen 🙂

  7. Appelvrouw zegt:

    Henk, voor mij hoeft het ook niet.
    Maar sinds ik met ManB woon is er iets veranderd. Vorig jaar vond ik het benauwend alle dagen met hem in huis te zitten, ik wilde rust en geestelijke ruimte. Toen ben ik in totaal 10 weken wezen kamperen en ongeveer 3 weken in het huis van HteD gezeten waar hij deels van de tijd van op vakantie was.
    Ik moet me nog thuisvoelen, en nog altijd wennen aan iedere dag iemand in huis. En om 18.30 eten. Nou ja, die dingen van samenzijn hoef ik weinigen uit te leggen denk ik.
    Het ging nu eenmaal anders dan wanneer je verliefd bent. Wij zijn allebei altijd alleen geweest, uiteraard op mijn leven met Vroems na, maar als je dan gaat samenleven moet je wennen, inschikken. Concessies doen, overleggen over veranderingen en zoveel andere dingen die je niet gewend bent. Ik treurde toen nog teveel om Vroems en had die tijd alleen nodig.
    Nu zou ik het nog graag willen, even weg, even alleen. Maar kamperen hoeft eigenlijk ook weer niet. Zwager zit aan het einde van Polen met zijn caravannetje, hij en zijn vrouw staan daar helemaal alleen. Dat zou voor mij dan nog de enige reden zijn om zo ver op vakantie te gaan.

    Je bent een echte natuurliefhebber lees ik al met die vogels.
    Ik vind het zalig om door vogels gewekt te worden, maar niet door verkeer of pratende mensen, blaffende honden of werkende machines.

  8. Letterzetter zegt:

    Om nog even terug te komen op die kleine natuurcamping in het bos:
    http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnachten/Kampeerterreinen/Ikenhiem.aspx
    Inderdaad weinig zon, maar wel rustig… en geen wifi.

  9. reinejragolo zegt:

    Hoe bevalt het om in een irripelveld te camperen?
    Waar vind je zo’n coloradokever?

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Letterzetter,
    Wifi is voor een week ook niet nodig.
    Als ik dan iets wil weten mag ik misschien wel met mijn netbookje in jouw kaboutertuintje zitten.
    Maar vaak is er ook wel ergens in een dorp verbinding, wij hebben hier Ziggo, en die heeft toch een service dat je mee kunt liften op andere ziggogebruikers.
    Ik ben vorig jaar op die camping wezen kijken, het is nogal toegankelijk, iedereen kan op en af lopen. Mijn caravan kan niet op slot… (hij was tenslotte maar goedkoop).

    Maar die camping laat weer huisdieren toe.
    Er staat niet eens bij dat ze aangelijnd moeten zijn. Maar zelfs al staat het er, dan doen mensen dat toch vaak niet. In Schildwolde stonden eens mensen naast me voor 2 daagjes die hun hond ook los lieten lopen. Dat beest reageerde niet op mij, maar toen de eigenaar zijn rondje kwam doen vloog die hond naar hem toe en beet hem in zijn broek, misschien zelfs wel verder, in zijn been.
    “gek dat doet ie anders nooit.” Dat is natuurlijk wat de eigenaars dan zeggen alsof ze er niets aan kunnen doen dat ie niet aangelijnd is.
    Je moet als camping eigenaar altijd beleefd blijven maar waar zijn die regels nou eigenlijk voor!

    Bedankt voor de link.

  11. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Nee, een aardappelveld stinkt. die scherpe lucht irriteert mijn luchtwegen.
    En een heideveldje is gevaarlijk.

    Die coloradokever liep vorig jaar in mijn caravan, dat was in Langedijke, nabij Appelscha.
    Hij is erg mooi he, ik ben wel jaloers op die mensen met hun superlenzen die zo’n beestje dan zo groot en scherp in beeld krijgen dat je niet meer gelooft dat ie echt is.

  12. Helaas niet op fietsafstand van Bakkeveen, denk ik, maar ik heb hier midden in de zomer eens gekampeerd en ben geen hond, kind en caravan tegengekomen. Prachtig en rustig!
    http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnachten/Kampeerterreinen/Pomp.aspx

  13. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker,
    Oh, dat is heerlijk!
    Dat heb ik jaren geleden gehad in Langedijke, maar daar is de doorstroming flink toegenomen.
    Zo te zien is er op die camping geen stroom. En dan heb ik een probleem met mijn fiets. Per dag kan ik met een beetje geluk 30 km fietsen en dan moet ie echt opgeladen.
    Maar ik heb de link opgeslagen. Je weet nooit.

  14. kitty zegt:

    Wij gingen in het hotel op de 9e etage. Zelfs de muggen vonden het te hoog.
    Ideetje?

  15. Appelvrouw zegt:

    Fulps,

    Wat zijn er veel minicampings!
    Maar met vleermuizen wil ik het niet.
    En een minicamping bij luchthaven Eelde lijkt mij niet zo erg rustig, het is daar veel drukker geworden met vluchten.
    Ik denk dat ik dit jaar maar thuis blijf.

    @ Kitty,
    Ik wil graag grond onder mijn voeten, jaren in een flat gewoond, 4 hoog, 7 hoog, en nu heb ik eindelijk grond onder mijn voeten en hoop ik nooit meer omhoog te hoeven. Maar wat betreft muggenvrij lijkt het me wel ideaal, er zijn dan ook minder spinnen omdat er minder te eten is.
    Wat een voordelen!

Geef een reactie

