Spreekwoorden, gezegden en uitspraken. Ezel

Zo slim als een ezel.

U kent die uitspraak vast wel.
Ezels zijn verre van dom.
Zeker een hengstenezel. Die neemt geen genoegen met maar 1 merrie, hij zal haar net zo lang terroriseren tot hun eigenaar besluit er andere merries bij te zetten.

Het paringsritueel van ezels is niet teder en intiem, als je dat eens gezien hebt begrijp je ook waarom sommige mannen hun vrouw mishandelen. Ezelmerries staan namelijk pas een paring toe nadat de hengst haar heeft gebeten, geschopt en opgejaagd.
Nou ja, een beetje soft sm kan ik wel waarderen, maar bijten?
vrouw-ezel2

Als de ezelhengst gecastreerd is gaat al zijn mannelijke energie verloren en wordt hij dikke vriendjes met de vrouwtjes.
Dat zegt toch wel iets over de natuur. Relaties verdiepen zich kennelijk als de hormonen getemperd zijn.
vrouw-ezel1

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Spreekwoorden, gezegden en uitspraken. Ezel

  1. martin zegt:

    Een stijgerende ezel onder je billen, wie droomt er niet van!

  2. rikus zegt:

    Een ezel stoot zich geen twee keer aan de zelfde steen

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Inderdaad, wie droomt daar niet van? Ik al mijn hele leven, maar sinds mijn hormonen worden getemperd door de pil, sinds kort, valt die droom in duigen.

    @ Rikus,
    Dat toont zijn slimheid maar weer aan.

  4. EJW zegt:

    Ik ben al jaren dikke vriendjes met de vrouwtjes terwijl ik niet gecastreerd ben, Als ik die bovenste foto bekijk is de ezel vóór zijn castratie ook best vrouwvriendelijk. Behalve als ze gebeten wordt. Misschien is dit hier niet het geval. Oók bij ezels heb je soms uitzonderingen..

  5. EJW zegt:

    In de spam

  6. Ik vindt ze eigenlijk best wel aandoenlijk 🙂 maar nu ik dit weet ? Hmmmmm

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Dat is nog eens een biecht 🙂

    Ik heb het zelf niet zo op die “vrouwvriendelijkheid”van de bovenste foto.
    Noch van een ezel, noch van een man, voor mij moet de man rechtop blijven.
    Maar ik zal wel een uitzondering zijn, onder de vrouwen 🙂

    De spambak was vriendelijk voor je vandaag.

    @ Henk,
    Zo zie je maar dat alles weten niet gelukkig maakt.

  8. Aad Verbaast zegt:

    Maar Appelvrouw toch. Het is bij de wilde beesten af!

  9. Appelvrouw zegt:

    Aad,
    Zeg dat, slachten en opeten!

  10. zijn er ook geen ezels op twee benen?? 😯

  11. Appelvrouw zegt:

    Curieuzeneuz,
    Jazeker zijn die er maar worden wel eens verwarmd met het schepsel Mens.

Geef een reactie

