Uitspraken, gezegden en spreekwoorden. Witte Motor

De witte motor de bel aanbinden
witteMotor1
om de man bij de hoorns te nemen.
witteMotor2

Dit spreekwoord heeft een prachtige uitleg over waar het vandaan komt (en naar toe gaat).

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Uitspraken, gezegden en spreekwoorden. Witte Motor

  1. Aad Verbaast zegt:

    de lente is weer in het land!

  2. king billy zegt:

    Aha, eindelijk duidelijk waarom Socrates een geliefde kattennaam is.

  3. kitty zegt:

    ze hebben de zon gezien, je barbies.
    is Ken een barbie of hebben we daar een andere naam voor?

  4. olijf zegt:

    Dank voor een spreekwoord en kat/muis-verhaal dat ik nog niet kende. Ik vind ‘m leuk!

  5. “De kat aan het spek binden” is er ook zo eentje maar die heeft een andere betekenis.
    Wat was het toen nog mooi in het paradijs hé ? toen we nog onbeschaamd en naakt op dieren konden rijden 🙂

  6. rikus zegt:

    De appel valt niet ver van de boom

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Daar lijkt het op.

    @ King Billy,
    Mooi he, ik wist dat ook nooit.

    @ Kitty,
    Deze koe (witte motor) kreeg ik van vriendin, dus die moest gewoon even mee in de fietstas.
    Verder zitten ze toch wel erg opgelosten in een doos.
    Maar veel andere poppen en leukigheidjes heb ik de afgelopen tijd tevoorschijn gehaald, die waren eerst aan de beurt. Is lastig met licht, er is hier op ca 4 km vandaan een heel mooi plekje voor foto’s, maar vooral om half 6 in de middag vanwege de laagstaande zon. Is me meestal tegen die tijd de ver en vermoeiend, terwijl het zo mooi is! (vind ik). Deze heb ik daar vorig jaar (of was het het jaar daar alweer voor) gemaakt: http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1333209;jsessionid=eylnqvyt1q3z5wzxxa0y2vw7
    Het is een hoop boomstammen waar het schors van loslaat.

    Ik weet echt niet of Ken barbie is, maar volgens mij is het gewoon Ken.

    @ Olijf,
    Grappig he, ik ben zelf soms ook verrast als ik iets opzoek wat voor mijn gevoel in eerste instantie niets voorstelt.

    @ Henk,
    De kat aan het spek, of op het spek?
    Maar dan moest die man voorover en zij er op. En dat is meteen weer zo… ja… dierlijk.

    Het paradijs was toen inderdaad mooi, welke idioot heeft dat vernield vijgeblaadjes, schone straatjes en plastic flessen?

    @ Rikus,
    maar verliest zijn herkomst als er geen sticker op komt.

  8. EJW zegt:

    Volgens mij heeft de koe duracell batterijen in hel lijf. Bij het accelereren donderen Ken en Barbie bijna van die koe. Iets dat zonder helm lelijke gevolgen kan hebben

  9. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    🙂
    Een helm, daar zeg je wat!

Geef een reactie

